X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Wymiana okablowania

Autor Wiadomość
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-12, 09:03   [Lanos] Wymiana okablowania

Witajcie

Posiadam taki sprzęt audio obecnie:
alpine cde-111r
carpower 350watt (225watt rms w mostku))
infinity 1260w
phonocar 70watt RMS (te lepsze)
tweetery peyiyinga
Kable renegade 10mm2

Wzmacniacz zasila skrzynię, przód radio.

Docelowo (za miesiąc) ma być tak:
alpine cde-111r
carpower 350 watt, zasilający przód (głośniki mają po 70watt RMS i on też ma tyle na kanał)
autotek a4150, zasilający skrzynię (jedna para wyjśc na razie wolna)
kondensator dietz 1F
głośniki - jak wyżej, bez zmian

I teraz mam kilka pytań:
Czy wzmacniacz jeden do drugiego, mogę bez problemowo podłączyć RCA? Oba mają wyjścia na kolejny. A jak tak, to czy wystarczą mi do tego najtańsze zwykłe chinche w sklepie RTV?

Czy muszę zmieniać kabel zasilający? Pytam, bo nie chcę tego robić

Co muszę jeszcze dokupić? Wiem, że kabel 10mm2 dla wzmacniacza, jakiś rozdzielacz zasilania (jakiś polecacie?) i chyba x2 (bo dla minusa też?). Jeszcze dwa kawałki kabla dla kondensatora, bo jeśli dobrze rozumiem to jego wpinam po postu w instalacje?

Byłbym z góry wdzięczny za każde sugestie
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-12, 12:45   

grzech1991 zawsze powtarzam to samo, zamiast kondensatora daj grubsze kable, popraw instalację ładowania, zadbaj o aku i alternator.
Ale w przypadku kupna kondensatora nie jest potrzebny już rozdzielacz, bo rozdzielasz z zacisków. I tak wybieram rozetę.

Odnośnie pytania 1. tak z wyjścia jednego pieca dajesz sygnał na drugi, tak kabelki nie muszą być drogie, jak usłyszysz zakłócenia w dźwięku to będziesz wiedział od czego.
Pytanie 2. kabel zasilający dla poboru prądu w tej instalacji dałbym min 20mm2.
3. Rozety będziesz potrzebował dwie, chyba że znajdziesz jedną dużą na dwa bieguny ale jak wtedy z ceną. Najlepiej znaleźć rozety na bezpieczniki ANL. Tylko cenka opada http://www.caraudiosklepy...znikow-c29.html
Jeśli byłby kondensator to do niego doprowadzasz zasilanie i prowadzisz dalej na piecyki.

Teraz odnośnie samych klocków, na przód dałbym coś lepszego jakościowo może jakiś kenio ps100, ma 2x50-60W RMS, a kosztuje koło stówki.
Tego infinity bym się pozbył, ale skoro zostaje to ten autotek za słaby do niego jest. Z resztą jakością też nie grzeszy podobnie jak ten przetwornik.

kiwi.



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-12, 15:34   

Dzięki za odpowiedź.

Ale czy grubsze kable to konieczność? Kolega używał mocniejszego wzmacniacza niż ja mam tego carpowera (czyli użwał tego audioteka + mocniejszy wzmak) na 10mm2 i działało mu to o dziwo dobrze. Fakt, ze auto inne - golf III 1.9 TDI

Rozeta, co to jest? Opisz jak dla laika. Jeśli dobrze rozumiem, minus i plus od auta podłączam do kondensatora a na to dodatkowe kable od wzmaków? Czy jak?

Muszę zakupić x2 coś takiego: http://allegro.pl/rozdzie...3175979985.html ?

Co do jakości, mi to wystarczy co jest. Jak bym szedł za Twoją radą wymieniłbym połowe dobrych rzeczy i kupił lepsze ;) .
 
 
 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-12, 16:05   

grzech1991
1. Twoje auto Twoje bezpieczeństwo.
2. rozeta to rozdzielacz zasilania. Tak jak napisałem wcześniej możesz wybrać dwie drogi, kondensator i na nim rozdzielać, lub brak kondensatora wtedy rozety i w nich rozdzielasz. Jeśli nie masz masy do aku to jedna rozeta tylko jest potrzebna.
3. CA to choroba która postępuje, nie ma na nią lekarstwa.



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-12, 18:01   

1.Rozumiem, że moje auto = moje bezpieczeństwo. Ale przecież po to jest bezpiecznik na kablu aby wywalił w razie czego.

2. Nie rozumiem, od czego zależy ilość rozety. Potrzebuję bodajże dwie na masę i na plus. W przypadku kondensatora, rozdzielanie na nim wygląda chyba brzydko?

3. Kumam, sęk w tym, że melomanem nie jestem - nie rozróżniam mp3 128kbps od 320kbps. U kumpla grał audiotek + też carpower (ale inny model) i jakość dla mnie była normalna. Inna kwestia, że przy ciszy było słychać szum.

Dalsze pytanie, czy wzmacniacz ustawiony gain na full 70rms nie spali głośników phonocar 70rms + tweetery peiyinga? Tweetery pewnie jeszcze zwiększają dopuszczalną moc, aczkolwiek nie znam się na tym.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-12, 18:55   

grzech1991
Tak jest potrzebujesz dwa rozdzielacze.
Z gainem to sprawa jest indywidualna, bo ustawienie nie jest uniwersalne.
Zależy to od napięcia wyjściowego radia, zakresu napięcia wejściowego pieca.
Ustawia się na ucho. Ale osobiście nigdy więcej jak połowę nie ustawiałem, nie było potrzeby.
Z tweeterami jest tak że zalecana moc producenta to przeważnie 15W RMS, czyli 20-40W RMS to jest dla nich git (w aktywce). Więcej nie ma sensu pakować, ale że woofer ma kilka razy więcej to w zwrotnicy montuje się rezystory żeby tweetera nie spalić.



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-12, 21:12   

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy (jestem laikiem) ale tweetery mam wpięte w głośniki phonocar (do radia idzie jeden kabel).
 
 
 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-12, 22:04   

grzech1991 nio i nie masz zwrotnicy do nich ?



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-13, 16:10   

Zwrotnica oczywiście jest.
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-16, 19:41   

Mam jeszcze pytania dotyczące kondensatora (dietz 1F)

Do czego służy regulacja? Skąd kondensator wie, czy ma się włączyć? Pytam, bo w niektórych widziałem kabel remote.

I kolejne pytanie, czy przez diodę mogę ładować w bagażniku, czy bezpośrednio z akumulatora? I jeszcze ostatnie pytanie - jak auto stoi długo, to trzeba jakieś dodatkowe czynności robić?
 
 
 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-16, 20:12   

grzech1991 Też mam pytanie, po co kondensator ?
Daj porządne kable.
A na swoje pytania znajdziesz na pewno odpowiedzi jeśli nie tu, to w instrukcji, google elektroda. Albo ktoś z forum kto ma pomoże.



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-17, 18:27   

Widziałem na googlach, ktoś sam się pytał bo nie zrozumiał instrukcji. Okazał się, że kondensator ma możliwość wpięcia remote.

Co do kabli, to swoją drogą. Ale jeśli kolega miał 10mm2 + dwa wzmaki około 900rms i dawało to radę, to nie widzę powodu aby u mnie tak nie było. Chociaż z tego co czytam to 10mm2 trochę jednak mało.
 
 
 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-17, 23:04   

grzech1991 to jakiś debil czy ściemnia ?
150A na 10mm2 ?
Zakładając że moce prawdziwe a nie pmpo, to kable minimum 50mm2 - chociaż lepiej by było dać 70mm2.
Inna sprawa to alternator który ma z 250A, lub dwa.
Noi ostatecznie żaden akumulator rozruchowy takich prądów nie wytrzyma, potrzebny jest dedykowany plus buforowy. Bo inaczej to jedno kopnięcie i nie wiadomo czy piece do naprawy czy na recykling oddać.
Cała ta historia dla mnie naciągana.

Moja rada dla Ciebie bo widzę że jeszcze nie znasz FAQ By Nazar - Polski Car Audio FAQ dla wszystkich. Znajdziesz w google jako pierwszy wynik. Przeczytaj.
Dowiesz się tego samego co już napisałem odnośnie kondensatora - daj grubsze kable - bas się odwdzięczy.



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
grzech1991

Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1137
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-18, 08:27   

Czytałem i przeczytam jeszcze raz. Może źle moc obliczyłem, kolega na 10mm2 miał HPB-1502 i A4150. Bez kondensatora, i grało to ładnie. Ale ok, w takim razie dzięki za rady ;)
 
 
 
smisnykolo
H.T.I.D.


Auto: było Tico SX | Leon
Imie: Adam
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1875
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-18, 08:56   

grzech1991 Przy tych klockach pobór to ok 80 - 100A. Min 35mm2. Altki są od 70 do 120A przy 120 powinien dać radę bez grzania, 90 już będzie bilans ujemny.
Nie wzorowałbym się na tamtej instalacji. A altek w lanosie ile masz 85A?



Hardcore Till I Die ^^
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt