Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-05-13, 10:51 [Matiz] i kilka z nim przygód
Witajcie,
Przejrzałem forum i znalazłem wiele podpowiedzi/rozwiązań, ale postanowiłem zadać Wam pytanie, ponieważ mam wrażenie, że żadne wcześniejsze nie obejmuje kompletu objawów. Ale od początku.
Poprzedniej wiosny samochód zaczął strajkować w mokrą pogodę, w końcu udało mi się rozwiązać tą przypadłość tej wiosny po wymianie: kabli wysokiego napięcia, świec, filtra paliwa, całego paliwa w zbiorniku, kopułki, całego aparatu zapłonowego, filtra powietrza, a w międzyczasie także generalnego remontu silnika, bo rozrząd poszedł w czasie jazdy... Ostatecznie wymiana cewki (okazała się nieszczelna) rozwiązało kłopoty z odpalaniem. Trzy zakłady mechaniki, dopiero ostatni sobie poradził. Niestety jakiś tydzień po, w czasie jazdy zapaliła się kontrolka "Engine check", a 10km później w czasie wyprzedzania (czyli zwiększonego dodawania gazu) coś jakby strzeliło, silnik stracił na ułamek sekundy moc, po czym jechał dalej. Do dzisiaj tak ma co jakiś czas, a trwa to już drugi miesiąc. Dodatkowo w czasie przyspieszania, ale wyłącznie na niższych obrotach szarpie. Mój mechanik wymienił cewkę na nową - znajoma z zamiłowania grzebiąca przy samochodach powiedziała, że to wadliwa cewka, ale okazało się, że to nic nie pomogło. Mechanik zawyrokował rozebranie całej instalacji elektrycznej co ma zająć kilka dni, a tego wolę uniknąć, stąd moja obecność na forum i pytanie do Was.
Na co mogą wskazywać przedstawione objawy, co mogę zrobi sam - a lubię, chociaż nie umiem ;-)
Za wszelką inicjatywę/pomoc/sugestie będę wdzięczny
pozdrawiam,
mk
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Cin
Auto: Matiz
Imie: Radek Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 186 Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-05-13, 14:04
Podobne objawy są, gdy kopułka aparatu zapłonowego zawilgotnieje, albo zaśniedzieją styki.
Sprawdź kopułkę i palec rozdzielacza
Jak tu jest ok, to trzeba szukać przyczyny w module optycznym halla. Ewentualnie świece. Na pewno coś z zespołem zapłonowym.
Przejrzyj krok po kroku.
klm_mk [Usunięty]
Wysłany: 2013-05-13, 17:46
Zachęcony sprawdzaniem ecm dokonałem jego resetu (10 minut bez aku), następnie ustawienie przepustnicy... Zwarłem też zworkę A i C w kostce złącza diagnostycznego i... kontrolka check zgasłana na czas pomiaru. Czy to oznacza, że nie ma błędów, czy raczej że jest uszkodzony ecm, lub komputer? Dodam, że w warsztacie próba podłączenia komputera diagnostycznego zakończona fiaskiem...
Aaa, byłbym zapomniał- od dłuższego czasu po gałach daje kontrolka poduszki powietrznej... Tak sama z siebie...