X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Kompresja

Autor Wiadomość
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-05-22, 09:48   [Lanos] Kompresja

witam
mam problem z moim silnikiem na
1cyl 9
2cyl 5
3cyl 5
4cyl 13
tak wyglada pomiar kompresji wiem ze muszę najprawdopoodbniej wymienić pierścienie bierze olej (dokładnie nie wiem ile) i tu jest pytanie czy tym autem moźna jeżdzić czy lepiej go odrazu naprawiać czy ja jeżdżąc nie zaszkodze mu
Ostatnio zmieniony przez Mufu94 2013-05-22, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2013-05-22, 11:25   

Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.
:omg:
 
 
Cin

Auto: Matiz
Imie: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 186
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-05-22, 12:29   

Możesz jeździć, ale licz się z dużym spalaniem, ciągłym kontrolowaniem stanu oleju.

Aczkolwiek im szybciej zrobisz pierścienie tym lepiej.

Poza tym to niekoniecznie muszą być winne pierścionki. Równie dobrze może to być niedomykający się lub uszczerbiony zawór.

Jak mierzyłeś kompresję to jak wyglądał skok ciśnienia?
Od samego początku suwu aż do końca była słaba, czy może na początku suwu była słaba, a w miarę domykania tłoka wzrastała?

Na tej podstawie określisz, co siadło.
W pierwszym przypadku - zawór, w drugim - pierścienie. (o ile dobrze pamiętam, jakby co to niech mnie koledzy poprawią).
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-05-23, 17:34   

Cin napisał/a:
Możesz jeździć,



Ja bym nie jeździł zbyt duża różnica.




 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2013-05-23, 18:25   

rozbieraj silnik



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-05-23, 18:40   

i tu jest problem ponieważ auto pracuje na siebie a nie mam nawet kasy bd go reanimować a to na pewno nie będzie koszt samych pierścienie i tu było pyt czy może jeździć

ku źle se przeczytałem
1cyl 10
2cyl 6
3cyl 6
4cyl 12,5
teraz mam kartkę z kompresji co mi zrobił zakład od instalacji LPG
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-23, 18:48   

Mufu94 napisał/a:
i tu było pyt czy może jeździć

Pewnie że może - dopóki nie stanie na amen.
Decyzja tylko do Ciebie należy .
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-05-23, 19:05   

stifff napisał/a:
Mufu94 napisał/a:
i tu było pyt czy może jeździć

Pewnie że może - dopóki nie stanie na amen.

i takie nietypowe pyt czy koszty remontu silnika tera byłby niższy niż jak by staną na amen
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-05-23, 19:07   

Mufu94 napisał/a:
i takie nietypowe pyt czy koszty remontu silnika tera byłby niższy niż jak by staną na amen


Zapewne, bo pewnie trzeba doliczyć co najmniej ukręcony wał a co za tym idzie panewki.... (na przykład)




Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2013-05-23, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-23, 19:07   

Bezapelacyjnie niższy.
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-05-23, 19:08   

Mawerix napisał/a:

Zapewne, bo pewnie trzeba doliczyć co najmniej ukręcony wał a co za tym idzie panewki.... (na przykład)


ukręcony wał ? że tak zapytam jakim cudem
 
 
 
Cin

Auto: Matiz
Imie: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 186
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-05-24, 13:25   

VW Jetta z 1984r. na podobnej różnicy kompresji pomiędzy cylindrami obróciła 70 tys. km. Następnie brat zrobił remoncik i auto z przebiegiem 420 tys. pochodziło jeszcze kilka lat dobijając do 1mln km po czym pojechało na szrot.

Samochodzik był kupiony w 2000 r. i do 2013 r. jeździł u nas jako samochód roboczy brata.

Wiadomo, że lepiej od razu zrobić to, co się ma do zrobienia, bo odwlekanie może wygenerować jeszcze większe szkody. Ale z drugiej strony nie ma co się "pieścić" - jak MUSISZ to jeździj, tylko spokojnie.
 
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2013-05-24, 13:29   

To że silnik małą kompresję raczej wału nie urwie. Po prostu będzie palił sporo oleju i będzie słabszy. Jeździć spokojnie można, jedynie trzeba stan olej sprawdzać i dolewać. Można i latem zmienić olej na gęstszy. Sama wymiana pierścieni może pomóc lub na krótko jeśli cylindry mają już wyraźne progi. Chyba, że właśnie też siadły zawory.
 
 
 
elvis185

Auto: Lanos 1.5 16V LPG
Wiek: 39
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 2
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-05-01, 14:44   

Nie będę zakładał nowego tematu, tylko odkopuje stary😊
Panowie, czego się można spodziewać w Laosie 1,5 16v po takich objawach:
Silnik na postoju nagle zaczął nierówno pravowac,brak siły , stuk. Wczorajsze oględziny powiedziały tyle:
1-cyl 8,5
2-cyl 9
3-cyl 9
4-cyl - 0, dosłownie nawet nie drgnela wskazówka. Silnik bez oporu kręcił, jak by nie miał głowicy.
Olej czysty, płyn chłodnicy czysty( ubyło go) , pod korkiem olej czysty.
Nie kopci w cale. Słychać tylko metaliczny bardzo głośny stuk , który raz jest, raz znika.
W odmie piana. Widać że niepracujacy cylinder cały mokry w środku.
Domyślam się, że UPG napewno poszła. Tylko zastanawia mnie stuk, oraz całkowity brak kompresji.
Czy Ktoś miał podobna sytuację?
 
 
nk2000

Auto: nubira 2 kombi
Wiek: 99
Dołączył: 05 Lis 2015
Posty: 37
Wysłany: 2017-05-02, 19:44   

elvis185 napisał/a:
Nie będę zakładał nowego tematu, tylko odkopuje stary😊
Panowie, czego się można spodziewać w Laosie 1,5 16v po takich objawach:
Silnik na postoju nagle zaczął nierówno pravowac,brak siły , stuk. Wczorajsze oględziny powiedziały tyle:
1-cyl 8,5
2-cyl 9
3-cyl 9
4-cyl - 0, dosłownie nawet nie drgnela wskazówka. Silnik bez oporu kręcił, jak by nie miał głowicy.
Olej czysty, płyn chłodnicy czysty( ubyło go) , pod korkiem olej czysty.
Nie kopci w cale. Słychać tylko metaliczny bardzo głośny stuk , który raz jest, raz znika.
W odmie piana. Widać że niepracujacy cylinder cały mokry w środku.
Domyślam się, że UPG napewno poszła. Tylko zastanawia mnie stuk, oraz całkowity brak kompresji.
Czy Ktoś miał podobna sytuację?


podparty zawor (zatarty popychacz)
niedomykajacy zawor
uszczerbiony zawor
zatarty zawor
urwany zawor
wypalona uszczelka pod glowica
dziura w tloku
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt