X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] brak zasilania pompy paliwa

Autor Wiadomość
Martuśka

Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-05-27, 21:04   [Lanos] brak zasilania pompy paliwa

Witam, mam mały problem z moim lanosikiem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa milczy. Nie działa też wskaźnik paliwa. Sprawdzałam zasilanie na kostce przy pompie i na plusie jest 7,5V, a masa wskazuje jakąś dziwną oporność ok. 1,5ohm. Wszystkie przekaźniki i kostki sprawdziłam łącznie z tą pod podłogą bagażnika i są ok. Masa znajdująca się pod siedzeniem też w należytym stanie. Gdy dałam zasilanie z zewnątrz i masę z nadwozia pompka zadziałała ale i tak nie odpalił :( immo i komputer po zobaczeniu gołym okiem są ok. Byłam dziś u elektryków, po powiedzeniu objawów, spojrzeli się na siebie, uśmiechnęli i krzyknęli 250 zł. Jakbym miała pewność, że to ten komputerek nawalił, to bym go kupiła, wymieniła i problem z głowy i jakaś stówka by była zaoszczędzona. Przyjechałam z pracy, samochód działał bez zarzutów, a rano zero reakcji. już nie odpalił. jesli ktos miał podobny problem z lanosikiem, proszę o pomoc!!!! :D



Marta
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
GTD_RFD

Auto: Lanos 1,5 16v Nubira II 1,6 16v
Imie: Grzegorz
Pomógł: 8 razy
Wiek: 21
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 237
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2013-05-27, 21:09   

może jest coś nie tak z zasilaniem komputera? A tak poza tym nie ten dział :nono:
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek z c20ne
Pomógł: 537 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 9198
Skąd: [KTA] [KR]
Wysłany: 2013-05-27, 21:14   

Martuśka, a kontrolka przy zegarku jak się zachowuje po włączeniu zapłonu... świeci, mruga, nie świeci ??




 
 
 
maciejkao

Auto: Nexia
Imie: Maciej
Pomógł: 175 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 884
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-05-27, 21:44   

Popraw dokładnie wszystkie przewody, idące do pompy paliwa, każdą złączkę, każdy przewód idący do masy, itd.. Złączki warto potraktować dużą igłą (konektory żeńskie), żeby wsuwki męskie mocno wchodziły w złączki.
Samą pompę warto sprawdzić podając jej "na krótko" zasilanie z akumulatora, czy daje dobre ciśnienie. Warto wymienić filtr paliwa i wyczyścić siatkę filtra na pompie.
Przed każdym zamiarem wydawania pieniędzy "szpecjalistom" w warsztatach zastanów się dziesięć razy, zanim to uczynisz. Najlepiej nie wierz takim "fachowcom" za mocno, a najlepiej w ogóle. I staraj się jak najwięcej zrobić przy samochodzie sama. Oszczędzisz nie tylko czas, ale pieniądze, nerwy i święty spokój.
 
 
Martuśka

Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-05-27, 22:42   brak zasilania pompy paliwa

sprawdzę jutro tą kontrolkę bo już teraz sama nie wiem czy świeci czy mruga po przekręceniu stacyjki. wszystkie wtyczki i kostki sprawdzałam chyba z 4 razy. jak juz pisałam sprawdzałam plusowy przewód biało-brązowy w kostce przy pompie ma 7,5V, wpięłam się w ten sam przewód bliżej skrzynki z bezpiecznikami od strony kierowcy, również ma 7,5V więc złącza są raczej ok. Nie wiem skąd te 7,5V i dlaczego nie ma masy??? podałam bezpośrednio na pompkę masę z nadwozia i zmostkowałam zasilający przewód brązowo-biały z bezpiecznikiem od radia, zeby uzyskać 12V. pompka działała. po odłączeniu mostka i przekręceniu stacyjki, autko nie odpaliło, mimo tego iż pompka chyba podała paliwo do silnika. fakt, że "fachowcy" strasznie cenią sobie wiedzę :pomocy:



Marta
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Martuśka

Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-05-28, 10:26   brak zasilania pompy paliwa

a więc juz chyba wiem co się stało. w ogóle nie mruga kontrolka od immo, patrząc przez szybę przy zamkniętych drzwiach. po przekręceniu kluczykiem stacyjki, tylko na moment mrugnie, zarówno przy próbie odpalenia jak i zgaszenia. Czy to będzie ta cewka od immo????? :D



Marta
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 186 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2930
Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-28, 18:34   

Martuśka napisał/a:
Czy to będzie ta cewka od immo?????

Nie - cewka to czytnik kodu . Jeśli immo nie mruga to sprawdzić należy zasilanie , masę na złączu immo oraz samo złącze pod kątem pewności połączenia z modułem immo.
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek z c20ne
Pomógł: 537 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 9198
Skąd: [KTA] [KR]
Wysłany: 2013-05-28, 20:00   

Martuśka, bezpieczniki posprawdzaj te w kabinie przy nodze kierowcy ;)




 
 
 
Martuśka

Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-05-29, 09:18   brak zasilania pompy paliwa

Oj już mam dość tego autka :pomocy: sprawdzałam tam ale później zejdę raz jeszcze i przejrzę dzięki za podpowiedzi :D jak pomoże to na pewno nie będę łosiem i kliknę :D :D



Marta
 
 
Martuśka

Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-05-29, 18:10   

posprawdzałam wszystko, bezpiecznik nie był dociśnięty, immo mryga, po przekręceniu kluczyka w stacyjce się gasi więc jest ok ale pompka dalej jak nie działała tak nie działa :beczy: i sie cofnęłam do punktu wyjścia



Marta
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 186 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2930
Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-29, 18:20   

Martuśka napisał/a:
i sie cofnęłam do punktu wyjścia

Myślę że już wiesz dlaczego Fachowcy cenią swoją wiedzę. A nie jest ich wielu w tym zawodzie.
 
 
maciejkao

Auto: Nexia
Imie: Maciej
Pomógł: 175 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 884
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-05-29, 18:21   

Pociągnij nowe przewody do pompy paliwa od wyjścia ze skrzynki bezpieczników. Linka miedziana o przekroju poprzecznym co najmniej 0,5 mm^2 a najlepiej jeszcze grubsza - 0,75 czy nawet 1 mm^2. Wszystkie złącza porządnie polutuj i zaizoluj a samą pompę wyjmij i dokładnie sprawdź działanie podłączając "na żywca" do akumulatora. Warto też wszystkie połączenia masowe wiązki elektrycznej poprawić i porządnie skręcić, zwłaszcza przewód masowy silnika i zespołu napędowego, jeśli jest.
Wypadałoby też zmienić filtr paliwa, wyczyścić siatkowy odstojnik pompy i przeczyścić cały układ paliwowy (dodatek czyszczący do benzyny).
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek z c20ne
Pomógł: 537 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 9198
Skąd: [KTA] [KR]
Wysłany: 2013-05-29, 19:10   

Martuśka, pod maska w skrzynce masz przekaźniki... podmień przekaźnik pompy oznaczony jako A z innym przekaźnikiem odpowiadającym gabarytowo



maciejkao napisał/a:
Pociągnij nowe przewody do pompy paliwa od wyjścia ze skrzynki bezpieczników. Linka miedziana o przekroju poprzecznym co najmniej 0,5 mm^2 a najlepiej jeszcze grubsza - 0,75 czy nawet 1 mm^2. Wszystkie złącza porządnie polutuj i zaizoluj a samą pompę wyjmij i dokładnie sprawdź działanie podłączając "na żywca" do akumulatora.


Może trochę za wcześnie żeby instalację ciągnąć nową, nie wiemy czy przekaźnik sprawny i czy po włączeniu stacyjki pojawia się zasilanie na cewce przekaźnika.

Sprawność instalacji i pompy można sprawdzić bez demontażu w prosty sposób .... wyjąć przekaźnik pompy i drucikiem zewrzeć w gnieździe przekaźnika piny 30 i 87 jak zacznie działać znaczy trzeba usterki szukać w stronę zasilania przekaźnika.




  
 
 
 
Martuśka

Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-05-31, 18:13   

zmostkowałam piny, napięcie dochodzi do zasilania ale nie mam masy. Na pinie od przekaźnika jest 8V, gdzieś uciekają te 4V... tylko się zastanawiam dlaczego nie ma masy, bo dodam, ze wskaźnik paliwa także nie działa :beczy:

[ Dodano: 2013-05-31, 19:40 ]
skupiałam się na pompce, a się okazało, że w ogóle samochód nie ma iskry. Chciałam go odpalić na gazie i tak się dowiedziałam...wiec czeka mnie holowanie



Marta
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek z c20ne
Pomógł: 537 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 9198
Skąd: [KTA] [KR]
Wysłany: 2013-05-31, 21:00   

Martuśka napisał/a:
skupiałam się na pompce, a się okazało, że w ogóle samochód nie ma iskry.


Czujnik wału albo immo, choć ze wskazaniem na czujnik bo immo nie odcina iskry. Mając na myśli czujnik znaczy również przewody.
Czujnik nie działa czy niema paliwa ;)

To że niema masy na cewce przekaźnika pompy znaczy że ECM nie załącza pompy.




  
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt