Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-05-27, 20:04 [Lanos] brak zasilania pompy paliwa
Witam, mam mały problem z moim lanosikiem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa milczy. Nie działa też wskaźnik paliwa. Sprawdzałam zasilanie na kostce przy pompie i na plusie jest 7,5V, a masa wskazuje jakąś dziwną oporność ok. 1,5ohm. Wszystkie przekaźniki i kostki sprawdziłam łącznie z tą pod podłogą bagażnika i są ok. Masa znajdująca się pod siedzeniem też w należytym stanie. Gdy dałam zasilanie z zewnątrz i masę z nadwozia pompka zadziałała ale i tak nie odpalił immo i komputer po zobaczeniu gołym okiem są ok. Byłam dziś u elektryków, po powiedzeniu objawów, spojrzeli się na siebie, uśmiechnęli i krzyknęli 250 zł. Jakbym miała pewność, że to ten komputerek nawalił, to bym go kupiła, wymieniła i problem z głowy i jakaś stówka by była zaoszczędzona. Przyjechałam z pracy, samochód działał bez zarzutów, a rano zero reakcji. już nie odpalił. jesli ktos miał podobny problem z lanosikiem, proszę o pomoc!!!!
Marta
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
GTD_RFD
Auto: Lanos 1,5 16v Nubira II 1,6 16v
Imie: Grzegorz Pomógł: 8 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 237 Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2013-05-27, 20:09
może jest coś nie tak z zasilaniem komputera? A tak poza tym nie ten dział
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-05-27, 20:14
Martuśka, a kontrolka przy zegarku jak się zachowuje po włączeniu zapłonu... świeci, mruga, nie świeci
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-05-27, 21:42 brak zasilania pompy paliwa
sprawdzę jutro tą kontrolkę bo już teraz sama nie wiem czy świeci czy mruga po przekręceniu stacyjki. wszystkie wtyczki i kostki sprawdzałam chyba z 4 razy. jak juz pisałam sprawdzałam plusowy przewód biało-brązowy w kostce przy pompie ma 7,5V, wpięłam się w ten sam przewód bliżej skrzynki z bezpiecznikami od strony kierowcy, również ma 7,5V więc złącza są raczej ok. Nie wiem skąd te 7,5V i dlaczego nie ma masy??? podałam bezpośrednio na pompkę masę z nadwozia i zmostkowałam zasilający przewód brązowo-biały z bezpiecznikiem od radia, zeby uzyskać 12V. pompka działała. po odłączeniu mostka i przekręceniu stacyjki, autko nie odpaliło, mimo tego iż pompka chyba podała paliwo do silnika. fakt, że "fachowcy" strasznie cenią sobie wiedzę
Marta
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-05-28, 09:26 brak zasilania pompy paliwa
a więc juz chyba wiem co się stało. w ogóle nie mruga kontrolka od immo, patrząc przez szybę przy zamkniętych drzwiach. po przekręceniu kluczykiem stacyjki, tylko na moment mrugnie, zarówno przy próbie odpalenia jak i zgaszenia. Czy to będzie ta cewka od immo?????
Marta
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-28, 17:34
Martuśka napisał/a:
Czy to będzie ta cewka od immo?????
Nie - cewka to czytnik kodu . Jeśli immo nie mruga to sprawdzić należy zasilanie , masę na złączu immo oraz samo złącze pod kątem pewności połączenia z modułem immo.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-05-28, 19:00
Martuśka, bezpieczniki posprawdzaj te w kabinie przy nodze kierowcy
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-05-29, 08:18 brak zasilania pompy paliwa
Oj już mam dość tego autka sprawdzałam tam ale później zejdę raz jeszcze i przejrzę dzięki za podpowiedzi jak pomoże to na pewno nie będę łosiem i kliknę
Marta
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-05-29, 17:10
posprawdzałam wszystko, bezpiecznik nie był dociśnięty, immo mryga, po przekręceniu kluczyka w stacyjce się gasi więc jest ok ale pompka dalej jak nie działała tak nie działa i sie cofnęłam do punktu wyjścia
Marta
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-29, 17:20
Martuśka napisał/a:
i sie cofnęłam do punktu wyjścia
Myślę że już wiesz dlaczego Fachowcy cenią swoją wiedzę. A nie jest ich wielu w tym zawodzie.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-05-29, 18:10
Martuśka, pod maska w skrzynce masz przekaźniki... podmień przekaźnik pompy oznaczony jako A z innym przekaźnikiem odpowiadającym gabarytowo
maciejkao napisał/a:
Pociągnij nowe przewody do pompy paliwa od wyjścia ze skrzynki bezpieczników. Linka miedziana o przekroju poprzecznym co najmniej 0,5 mm^2 a najlepiej jeszcze grubsza - 0,75 czy nawet 1 mm^2. Wszystkie złącza porządnie polutuj i zaizoluj a samą pompę wyjmij i dokładnie sprawdź działanie podłączając "na żywca" do akumulatora.
Może trochę za wcześnie żeby instalację ciągnąć nową, nie wiemy czy przekaźnik sprawny i czy po włączeniu stacyjki pojawia się zasilanie na cewce przekaźnika.
Sprawność instalacji i pompy można sprawdzić bez demontażu w prosty sposób .... wyjąć przekaźnik pompy i drucikiem zewrzeć w gnieździe przekaźnika piny 30 i 87 jak zacznie działać znaczy trzeba usterki szukać w stronę zasilania przekaźnika.
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-05-31, 17:13
zmostkowałam piny, napięcie dochodzi do zasilania ale nie mam masy. Na pinie od przekaźnika jest 8V, gdzieś uciekają te 4V... tylko się zastanawiam dlaczego nie ma masy, bo dodam, ze wskaźnik paliwa także nie działa
[ Dodano: 2013-05-31, 19:40 ]
skupiałam się na pompce, a się okazało, że w ogóle samochód nie ma iskry. Chciałam go odpalić na gazie i tak się dowiedziałam...wiec czeka mnie holowanie
Marta
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-05-31, 20:00
Martuśka napisał/a:
skupiałam się na pompce, a się okazało, że w ogóle samochód nie ma iskry.
Czujnik wału albo immo, choć ze wskazaniem na czujnik bo immo nie odcina iskry. Mając na myśli czujnik znaczy również przewody.
Czujnik nie działa czy niema paliwa
To że niema masy na cewce przekaźnika pompy znaczy że ECM nie załącza pompy.
Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2013-05-31, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
Roslina Grupa Opolska JBL
Auto: Nubira I
Imie: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 125 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2013-05-31, 20:00
w moim przypadku to immo mimo że gdybym tylko miał gotówkę to już bym pompę wymienił...
Martuśka
Auto: lanos
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 8
Wysłany: 2013-06-02, 17:39
u mnie to niestety nie immo, paliwo jest na pewno, nie dopuszczam nawet do rezerwy rozłożyłam ręcę, auto jest mi pilnie potrzebne na dniach, więc odholowane zostało do fachowców. Dzięki za porady! sporo się dowiedziałam o moim autku. Jak poznam przyczynę to od razu napiszę