X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[NEXIA] Elektryka & swap na C20XE/LET by klari

Autor Wiadomość
klari
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-02, 10:50   [NEXIA] Elektryka & swap na C20XE/LET by klari

Hej
Wczoraj zakończylem pomyślnie swapa na c20let w Nexii i podziele się z Wami moimi materiałami ,które zrobiłem generalnie dla Was .

Myślę ,że samo zamocowanie silnika to nie problem ,ja akurat spiąłem c20let ze skrzynia D16 (odpowiednik F16) więc półosie nie były problemem - po prostu wszystko zostało tak jak było ,łącznie z hydraulicznym sprzęgłem.
Założyliśmy jedynie kompletne sprzęgło z c20xe.

Dodatkowo - nie kupujcie silników na szeroki pasek
Ja niestety dostałem silnik na szeroki i po prostu nie ma miejsca ,a nie chciałem przesuwać skrzyni biegów itd bo potem na tym cierpią przeguby.
Dodatkowa sprawa to mocowanie silnika - trzeba uciąć seryjnie mocowanie poduszki i rzeźbić od spodu podłużnice - ja miałem taki zamiar i uciąłem seryjnie mocowanie a po włożeniu silnika po prostu nie było miejsca na naciąg i wspomaganie ,nie mówiąc już o alternatorze i żeby to jakos działało (może sie obijać) to trzeba krzywo ustawić silnik co wyglada okropnie!
Po prostu kupujcie na wąski pasek ,bądz od razu kupcie koło pasowe,pompe wspomagania wraz z łapą i naciągiemi ,alternator wraz z naciągiem i łapą na wąski pasek - wszystko pasuje idealnie nie macie z niczym problemu.

Minimalny problem pojawił się z chłodnicą i trzeba wyciąć przedni pas w 2 miejscach by chłodnica weszła głębiej i zrobiła miejsce dla gumy z turbiny do przepustnicy.

Silnik zamocowaliśmy na oryginalnej aluminiowej łapie z c20xe dając jedynie 5mm dystans między poduszkę a łapę.

Jak właściciel się zgodzi to zamieścimy parę zdjęć ... bo wszystko zostało PROFI zrobione!


Teraz została elektryka i tu pojawił się problem .
Ja od kilku lat zajmowałem się głównie Oplem i generalnie znam każdy kabelek i jak wiecie w Daewoo sa całkiem inne kolory kabli itd. więc z Waszą pomocą ( podziękowania dla EL35 ,bez którego bym tak szybko sobie nie poradził) zrobiłem cały opis.

W komorze są dwie wiązki jedna to ta sterująca od komputera i druga to ta zasilająca Akumulator,Rozrusznik,Alternator i kilka kabelków.
Nazwijmy je :
A - komputer
B - zasilanie

W wiązce B zasilającej znajduje się pierwsza kostka,która jest nam potrzebna : x3 -znajdziemy ją po prawej stronie przy kolumnie amortyzatora stojąc na prost komory silnika.

Tutaj dokładny opis x3 :
zdj.1.

Na zdjęciu są dwie tabelki - w pierwszej są kable ,które znajdziemy w kostce x3 i w drugiej kabelki z Opla - które musimy do niej dolutować.
Zostawcie sobie wiązke B z nexii i podepnijcie to co potrzeba z Opla.
Wiadomo biegną w niej grube kable :
Czerwony - (+) z akumulatora do rozrusznika a z niego do alternatora ,
Czarny - (-) z akumulatora do karoserii ,i do przykręcenia do silnika.

ALTERNATOR :
W alternatorze z Nexii mieliście kostke ,którą teraz trzeba uciąć i na brązowy kabelek (wiazka B nexia) założyć oczko połączeniowe aby przykręcić je do alternatora (na mniejszy grot -nakretka na klucz 8) to jest kontrolka ładowania.
Na wiekszy grot przykręcamy (+) z akumulatora ,nakrętka na klucz 10.

ROZRUSZNIK :
Na do rozrusznika przykręcamy gruby czerwony przewód (++ (grubszy grot na nakretkę ,na klucz 13) a na mniejszy grot na nakrętkę ,na klucz 10 przykręcamy oczko z fioletowym kablem - to jest wzbudzenie .

Resztę kabelków podpianamy tak jak w opisie na zdjęciu.
Jeśli chodzi o obrotomierz to w nexi kabelek jest biały a w oplu zielony i teraz sprawa wygląda tak ,że w silniku C20XE/NE zielony kabelek jest przy cewce i można śmiało podpiąć pod niego ten biały kabel i będzie wszystko działać ,natomiast C20LET tego kabelka tam nie ma i trzeba znaleźć zielony kabelek w zielonej wtyczce w wiązce komputera silnika C20LET (zaraz przy ECU ) - poniżej foto : zaznaczone na żółto
zdj.2.


to tyczy się tylko Vectry A i Calibry (w astrze są one gdzie indziej ,ale i tak łatwo je znależć bo kolory są identyczne (w Astrze i Kadecie jest okrągła duża wtyczka na min. 13kabli)

Przy kablach od alternatora w wiazce B znajdziemy bialo-szary kabelek i jego trzeba połączyć z kabelkiem niebieskim odpowiadającym za wskazywanie temperatury cieczy na liczniku.
Po prostu trzeba wyciągnąć niebieski kabelek z wiazki A sterującej silnikiem C20LET (on biegnie do kabiny -trzeba wyciagnąć go stamtąd do komory silnika i połączyć z bialo-szarym.

W wiązce A z C20LET znajdziemy również CZARNY grubszy kabelek (pojedyńcza wtyczka) - to jest (+) dla komputera i musimy podłączyć go do Czerwono-Białego kabelka w wiązce B od Nexii - to jest niby + na cewkę ,ale w silniku 1,5 i można go użyć jako + po stacyjce i ta wiązka jest już gotowa :
Ta pojedyńcza wtyczka jest tutaj :
zdj.3.

Na dole po prawej znaznaczyłem i opisałem.


Teraz druga część zabawy.
W kabinie oryginalnie mamy kostki x4 i x4a - znajdują się one nad nogami pasażera ,koło komputera z Nexii.
ierzemy do ręki starą wiązkę komputera z Nexii i odcinamy kabelki z kostkami x4 i x4a tak aby połączyć je z kostkami pod nogami.
Ułatwia nam to sprawę w razie rozebrania auta czy coś.

Od razu zaznaczam ,że kostka x4a nie jest nam do niczego potrzebna więc nie musimy jej podpinać
i teraz podpinamy kabelki z zielonej kostki (zdj. 2) do kabelków z kostki x4 poniżej zdjęcie z opisem :
zdj.4.

i lutujemy.

PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA (dwustopniowy)
Teraz sprawa przekaźnika pompy paliwa , sprawa jest banalnie prosta - we wtyczce przekaźnika pomy paliwa szukamy grubego Czerwono-Niebieskiego przewodu (sprawdzamy jeszcze czy wychodzi z niego (+) - najprościej podpinamy do niego próbówkę i pokręcimy silnikiem - on daje + na pompe wtedy kiedy zaczynamy krecić silnikiem a nie jak w Nexii ,wtedy jak przekręcasz kluczyk w pozycję zapłonu i słyszysz jak pompa pompuje.
Żeby to działało musimy podpiąć czarny kabelek z pojedyńczej wtyczki ,z wiązki komputera - którą opisałem wyżej!!!
Po przekręceniu kluczyka w zapłon przekaźnik musi przeskoczyć ,a przy kręceniu silnikiem musi być + na tym czerwono-niebieskim przewodzie!!
Jak to działa to wtedy podpinamy Czerwono-Niebieski przewód do Biało-Brązowego przewodu we wtyczce x4.
A reszte tak jak to opisałem na zdjęciu.


Jeszcze raz podziękowania dla EL35 za opisanie kabelków.

Niech Wam służy i powodzenia w SWAP-owaniu :diabel: :diabel: :diabel:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt