X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] luz na tylnym kole ponownie :/

Autor Wiadomość
vito23

Auto: Lacetti/Nubira III
Imie: Witold
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-13, 17:36   [Lanos] luz na tylnym kole ponownie :/

Witam , nie mogę się uporać z luzami na tylnych łożyskach / chyba że to coś innego , 2 miesiące temu wymieniłem na tyle łożyska na SKF , i dziś natknęło mnie na sprawdzenie luzu, no i w lewym kole luz znacznie wyczuwalny gdy szarpie (auto nie podniesione) , w prawym mniej musiałbym mocno szarpnąć ale to chyba jest okey niby mały luz powinien być ale nie taki , co z tym zrobić ? :niewiem:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-06-13, 18:32   

Tak to jest jeśli po kilkuset kilometrach od wymiany łożysk nie dokona się korekty naciągu łożysk.
 
 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 49
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 785
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-06-13, 19:34   

maciejkao napisał/a:
Łożyska stożkowe zawsze powinny mieć minimalny, ale dający się wyczuć ręką, luz. Jeśli jest nadmierny, to po prostu odkręć nakrętkę piasty i palcami (nie kluczem!) dokręć ją do wyczuwalnego oporu

Kolego nie tak się reguluje naciąg łożysk :cfaniaczek: :piwo:
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-06-13, 20:31   

vito23 napisał/a:
co z tym zrobić ?


Pewnie trzeba dociągnąć łożysko :cfaniaczek:




 
 
 
vito23

Auto: Lacetti/Nubira III
Imie: Witold
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-13, 20:32   

aha takie buty , no korekty nie było przeprowadzanej , myślę że dam sobie rade z tym, dokręcę ręką tą nakrętkę :)

a tak zapytam poprawnie jak wyregulować naciąg jeśli kolega wyżej ź;e napisał ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
piter1575

Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr
Pomógł: 28 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 802
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-06-13, 20:45   

vito23 napisał/a:
aha takie buty , no korekty nie było przeprowadzanej , myślę że dam sobie rade z tym, dokręcę ręką tą nakrętkę :)

a tak zapytam poprawnie jak wyregulować naciąg jeśli kolega wyżej ź;e napisał ?


Ja zawsze dokrecam łozysko do momentu az kolo nie bedzie "latac" na boki i wtedy jeszcze o jededn "zabek" i jest zawsze ok. Pamietaj aby niezałowac smaru. Kiedys walczylem z lozyskami w nexi co chwile bo sie szybko zuzywały winny okazał sie czop piasty (łozysko obracał sie momentami na czopie)



Chcesz poznać swoją daleką rodzinę? Wygraj w totolotka :d
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-06-13, 20:54   

vito23 napisał/a:
a tak zapytam poprawnie jak wyregulować naciąg jeśli kolega wyżej ź;e napisał ?


Dokrecenie: 20Nm -180' +1Nm

Ja za zazwyczaj robię tak że dokręcam koło z wyczuciem, odkręcam pół obrotu sprawdzam czy się swobodnie obraca i luzy, zabezpieczam, przegonię auto kilkaset metrów dla ułożenia łożysk i znowu sprawdzam luz na kole po podniesieniu auta, zazwyczaj trzeba zrobić korektę i po korekcie jest spokój. U Ciebie trzeba zrobić korektę moim zdaniem.




 
 
 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 49
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 785
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-06-13, 21:08   

http://www.mech.pg.gda.pl...ny_demontaz.pdf
strona 8
http://www.e-autonaprawa....ierowanych.html
i proszę kolejne :cfaniaczek: :piwo:
Cytat:
"....Polega ona na tak silnym (niektórzy producenci podają tu dokładne wartości momentów) dokręceniu nakrętki, by piasta na czopie obracała się z wyraźnym oporem, a następnie na zluzowaniu nakrętki o 1/12 obrotu. Uzyskany dzięki temu luz można dodatkowo sprawdzić czujnikiem zegarowym i porównać z danymi fabrycznymi. Nakrętkę zabezpiecza się przed samoczynnym odkręcaniem nową zawleczką lub przez zagniecenie w rowku czopa jej miękkiej tulejki.........."
 
 
vito23

Auto: Lacetti/Nubira III
Imie: Witold
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-14, 20:06   

a dziękuje Panowie za pomoc , jutro biorę się za to metodą dokręcenia ręką , skoryguje ta jedna strone bo druga ma lekki luz jak bardzo mocno sie szarpnie wiec prawidlowo raczej :)
dziekuje za pomoc :jupi: :piwo:
 
 
vito23

Auto: Lacetti/Nubira III
Imie: Witold
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-15, 09:33   

zabieg przeprowadzony :)
dokręciłem ręką a nawet trochę wspomogłem się śrubokrętem przy dokręcaniu , poobracałem parę razy w lewo i prawo , odkręciłem i zredukowałem luz i jest chyba dobrze, luz wyczuwalny jak mocniej telepnę kołem , i przy okazji zakończyło się słyszalne telepanie na nie równej drodze :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt