Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-06-17, 06:16 [Matiz] Nadmierne przegrzewanie się
Mam ostatnio dość duży problem. Auto strasznie się grzeje i prawie dochodzi do czerwonego pola. Wentylator sie włącza chodzi na pełnych obrotach a temp nie spada. Dziś rano zauważyłem że wąż od termostatu jest gorący lecz chłodnica ani troche i wąż na dole chłodnicy tak samo jest zimny. Co może być usterka?? Termostat??
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-06-17, 08:01
a płyn w zbiorniczku przelewa się ? może to być termostat, lub zatkana chłodnica ale zacznij od termostatu i nie czekaj bo parę przegrzań i będzie po silniku
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-17, 08:18
Jeżeli płyn ci się nie przelewa to zacznij od demontażu termostatu i jego oceny i najlepiej abym mieć pewność czy to on jest wadliwy to umieść go w garnku z wodą i zagotuj powinien się wtedy otworzyć, jeśli się nie otworzy to masz winnego
płyn sie przelewa. Po zdjęciu z lewej strony chłodnicy tego cienkiego wężyka płyn nie wyciekał a gdy dmuchłem w niego z całej siły płyn z chłodnicy zaczą lecieć i w efekcie chłodnica zaczeła się robić ciepła i na postoju silnik się zagrzał wentylator się właczy po czym się wyłaczy i tak kilka razy i temperatura była tak jak powinna być czyli wskazówka była na 11 55. Zaraz pojade i zobaczymy czy problem bedzie powracał.
[ Dodano: 2013-06-17, 17:17 ]
no i problem nie wrócił czyli musiała mi się przytkać chłodnica. To jak teraz dobrze ją przeczyścić?
problemem okazał się termostat który się nie otwierał. Wymieniłem go na orginalny a przy tym cały układ został porządnie przeczyszczony razem z chłodnica. Teraz i chłodnica się cała nagrzewa i dobrze się chłodzi
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
adasko7906 [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-20, 00:15
Witam
Jestem od niedawna posiadaczem Matiza, i mam problem w ostanie upały auto zaczęło się grzać, wskaźnik pokazywał około 5 PO 12 a wentylator się nie załączał... po wyjęciu stycznika od niego i włożeniu go ponownie na chwile wentylator zaczyna pracować.... Po zmostkowaniu pinów od czujnika temperatury wentylator chodzi cały czas. Pomocy co zrobić by mieć zawsze temperaturę za 5 dwunastą??? Boje się o uszkodzenie silnika... HELP...
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2013-06-20, 09:37
adasko7906 napisał/a:
Witam
Jestem od niedawna posiadaczem Matiza, i mam problem w ostanie upały auto zaczęło się grzać, wskaźnik pokazywał około 5 PO 12 a wentylator się nie załączał... po wyjęciu stycznika od niego i włożeniu go ponownie na chwile wentylator zaczyna pracować.... Po zmostkowaniu pinów od czujnika temperatury wentylator chodzi cały czas. Pomocy co zrobić by mieć zawsze temperaturę za 5 dwunastą??? Boje się o uszkodzenie silnika... HELP...
Sprawdź czy nie zacina się termostat, czy chłodnica nie jest przytkana. czy masz odpowiednią ilość płynu chłodniczego. Wentylator podczas jazdy zwykle nie pracuje, bo pęd powietrza chłodzi płyn, w chłodnicy, najczęściej załączenie wentylatora następuje podczas postoju np. w korku. Możliwe, że masz walnięty czujnik od biegów wentylatora. Albo czujnik od wskaźnika na desce mógł paść. Odpal auto połóż dłoń na rurze wychodzącej od termostatu, do "11:55" powinien być zimny, później powinien się otwierać i chłodnica powinna się nagrzewać.