Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Byłem dzisiaj w stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie. Do wymiany mam następujące elementy:
- sworzeń wahacza lewy
- górne mocowania amortyzatorów (przód)
- prawa końcówka drążka
a)Jakiej firmy wziąć poszczególne elementy. Nie chcę pchać szajsu, nie muszą to być też oryginały. chodzi mi raczej o części ze średniej półki
b) Czy w warunkach domowych można samemu wymienić górne mocowanie amortyzatorów z przodu??
c) Czy występuję prawa i lewa końcówka drążka czy na obie strony są takie same???
d) Czym się różni zestaw naprawczy sworznia wahacza od sworznia wahacza?
jeżeli ktoś posiada numery katalogowe części bardzo bym prosił o ich podanie
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-20, 11:22
Ad. a)
Z producentów:
- sworzeń wahacza - np. Ruville, MOOG, TRW, Lemforder;
- górne mocowania amort. - podobnie j/w - nie bierz polskich Ted-Gum, bo są słabej jakości.
- końcówka drążka kier. - znowu j/w.
Ad. b)
Można, bo niejeden to robił na parkingu pod blokiem... generalnie najlepiej jest wyciągnąć całą kolumnę McPhersona, a to jest trochę roboty. Są ponoć tacy, którym się to udało bez wyciągania McP.
Ad. c)
jest rozróżnienie na stronę lewą i prawą
Ad. d)
Niczym się nie różnią - tylko nazwą.
Edit:
nie pamiętam tylko czy w zależności od roczników nie było różnych górnych mocowań amortyzatorów... wydaje mi się, że na przełomie rocznika 98/99 coś zmieniano, ale nie jestem na 100% pewien.
Chyba do 1999 były takie mocowania:
a od 1999 takie:
Pierwsze miały nr kat 96225638 i pasowały na stronę lewą i prawą, a drugi typ miał już rozróżnienie na lewą i prawą - 96444919 (lewa) oraz 96444920 (prawa).
Narazie zamówiłem sworzeń wahacza i końcówkę drążka, obie części z MOOG. Z górnym mocowaniem poczekam jeszcze, drobniejsze naprawy chcę zrobić najpierw. No właśnie w katalogu części Inter Carsu widziałem różne mocowania amorków tak jak piszesz
ujeczek, oczywiście zamówiłeś po dwie? te elementy wymienia się parami, a co do górnych mocowań to jak odepniesz wahacz aby wymienić sworzeń to już masz połowę drogi, wystarczy odpiąć końcówkę drążka i ściągnąć zacisk, odkręcić trzy śruby w komorze silnika i masz całego Macphersona w ręku, ale UWAGA do odłączania mocowania potrzebne są ci ściągacze do sprężyn, lekkomyślne odkręcenie amortyzatora od mocowania może zrobić ci krzywdę. a tak poza tym, to nie jest to takie trudne. miłej pracy
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-20, 13:12
waldimor, ale co miał zamówić po dwie? Sworzni wahacza i końcówek nie trzeba wymieniać parami lewa / prawa strona. Ale warto to zrobić raczej przy górnych mocowaniach McPhersona...
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-06-20, 13:13
Ja bym całą zabawę robił na raz jak pisze waldimor, a na koniec udać się na ustawienie zbieżność.
ujeczek napisał/a:
w katalogu części Inter Carsu widziałem różne mocowania amorków tak jak piszesz
Podnieś maskę i zobacz jakie Ty masz.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-06-20, 19:38
górne mocowania amorów są przemienne, bardziej trwałe itd są te niesymetryczne które dzielą się na prawą i lewą stronę
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Pietro, Drogi kolego sworznie wahacza, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, sprężyny, amortyzatory, klocki hamulcowe , tarcze i bębny, i w zasadzie wszystkie elementy zawieszenia wymienia się parami, po co ano po to żeby miały identyczne parametry i żeby za dwa tygodnie nie robić drugiej strony.
Lecz nikt nikogo nie zmusi i jak kolega chce może wymieniać pojedynczo, ja tylko napisałem jak powinno się robić, przy tego typu naprawach
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-21, 09:30
waldimor, dzieckiem nie jestem i nie musisz mi tłumaczyć, że opony, amortyzatory, tarcze hamulcowe, klocki czy bębny wymienia się parami... parę latek już na koncie mam, troszkę autkiem jeżdżę i wiem co i jak się wymienia w samochodzie Z łącznikami, drążkami i sworzniami wahacza się nie zgodzę - może i warto wymienić element z drugiej strony "na zapas", ale nie jest to konieczność - jakoś u mnie po wyminie drążka kierowniczego z prawej strony lewy się nie posypał. Poza tym jak masz do wymiany tylko tylną tuleję prawego wahacza, a reszta jest w porządku, to zwalasz wszystkie pozostałe i od razu wymieniasz? Bo przykładowo ja wymieniałem lewy wahacz po tym jak z podporządkowanej wyjechał mi jakiś przedstawiciel handlowy, musiałem się ratować ucieczką na krawężnik... to oznacza, że prawy też od razu mam wymienić? A jak tłumik padnie, to wydech też cały robisz? Nie popadajmy ze skrajności w skrajność...