X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Naprawa zawieszenia

Autor Wiadomość
ujeczek

Auto: lanos 1.6 LPG 16V 1998 sedan
Wiek: 40
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-06-20, 10:28   [Lanos] Naprawa zawieszenia

Witam

Byłem dzisiaj w stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie. Do wymiany mam następujące elementy:
- sworzeń wahacza lewy
- górne mocowania amortyzatorów (przód)
- prawa końcówka drążka

a)Jakiej firmy wziąć poszczególne elementy. Nie chcę pchać szajsu, nie muszą to być też oryginały. chodzi mi raczej o części ze średniej półki

b) Czy w warunkach domowych można samemu wymienić górne mocowanie amortyzatorów z przodu??
c) Czy występuję prawa i lewa końcówka drążka czy na obie strony są takie same???
d) Czym się różni zestaw naprawczy sworznia wahacza od sworznia wahacza?
jeżeli ktoś posiada numery katalogowe części bardzo bym prosił o ich podanie

Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-20, 11:22   

Ad. a)
Z producentów:
- sworzeń wahacza - np. Ruville, MOOG, TRW, Lemforder;
- górne mocowania amort. - podobnie j/w - nie bierz polskich Ted-Gum, bo są słabej jakości.
- końcówka drążka kier. - znowu j/w.

Ad. b)
Można, bo niejeden to robił na parkingu pod blokiem... generalnie najlepiej jest wyciągnąć całą kolumnę McPhersona, a to jest trochę roboty. Są ponoć tacy, którym się to udało bez wyciągania McP.

Ad. c)
jest rozróżnienie na stronę lewą i prawą

Ad. d)
Niczym się nie różnią - tylko nazwą.

Edit:
nie pamiętam tylko czy w zależności od roczników nie było różnych górnych mocowań amortyzatorów... wydaje mi się, że na przełomie rocznika 98/99 coś zmieniano, ale nie jestem na 100% pewien.

Chyba do 1999 były takie mocowania:


a od 1999 takie:



Pierwsze miały nr kat 96225638 i pasowały na stronę lewą i prawą, a drugi typ miał już rozróżnienie na lewą i prawą - 96444919 (lewa) oraz 96444920 (prawa).
 
 
ujeczek

Auto: lanos 1.6 LPG 16V 1998 sedan
Wiek: 40
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-06-20, 12:52   

Narazie zamówiłem sworzeń wahacza i końcówkę drążka, obie części z MOOG. Z górnym mocowaniem poczekam jeszcze, drobniejsze naprawy chcę zrobić najpierw. No właśnie w katalogu części Inter Carsu widziałem różne mocowania amorków tak jak piszesz
 
 
waldimor

Auto: Daewoo lanos 1.6 16V + lpg habeta
Imie: Waldemar
Pomógł: 72 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 826
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-20, 13:07   

ujeczek, oczywiście zamówiłeś po dwie? te elementy wymienia się parami, a co do górnych mocowań to jak odepniesz wahacz aby wymienić sworzeń to już masz połowę drogi, wystarczy odpiąć końcówkę drążka i ściągnąć zacisk, odkręcić trzy śruby w komorze silnika i masz całego Macphersona w ręku, ale UWAGA do odłączania mocowania potrzebne są ci ściągacze do sprężyn, lekkomyślne odkręcenie amortyzatora od mocowania może zrobić ci krzywdę. a tak poza tym, to nie jest to takie trudne. miłej pracy :wgłowe:
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-20, 13:12   

waldimor, ale co miał zamówić po dwie? Sworzni wahacza i końcówek nie trzeba wymieniać parami lewa / prawa strona. Ale warto to zrobić raczej przy górnych mocowaniach McPhersona...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-06-20, 13:13   

Ja bym całą zabawę robił na raz jak pisze waldimor, a na koniec udać się na ustawienie zbieżność.

ujeczek napisał/a:
w katalogu części Inter Carsu widziałem różne mocowania amorków tak jak piszesz


Podnieś maskę i zobacz jakie Ty masz.




 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2013-06-20, 19:38   

górne mocowania amorów są przemienne, bardziej trwałe itd są te niesymetryczne które dzielą się na prawą i lewą stronę ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
waldimor

Auto: Daewoo lanos 1.6 16V + lpg habeta
Imie: Waldemar
Pomógł: 72 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 826
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-21, 09:05   

Pietro, Drogi kolego sworznie wahacza, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, sprężyny, amortyzatory, klocki hamulcowe , tarcze i bębny, i w zasadzie wszystkie elementy zawieszenia wymienia się parami, po co ano po to żeby miały identyczne parametry i żeby za dwa tygodnie nie robić drugiej strony.
Lecz nikt nikogo nie zmusi i jak kolega chce może wymieniać pojedynczo, ja tylko napisałem jak powinno się robić, przy tego typu naprawach :nono:
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-21, 09:30   

waldimor, dzieckiem nie jestem i nie musisz mi tłumaczyć, że opony, amortyzatory, tarcze hamulcowe, klocki czy bębny wymienia się parami... parę latek już na koncie mam, troszkę autkiem jeżdżę i wiem co i jak się wymienia w samochodzie ;) Z łącznikami, drążkami i sworzniami wahacza się nie zgodzę - może i warto wymienić element z drugiej strony "na zapas", ale nie jest to konieczność - jakoś u mnie po wyminie drążka kierowniczego z prawej strony lewy się nie posypał. Poza tym jak masz do wymiany tylko tylną tuleję prawego wahacza, a reszta jest w porządku, to zwalasz wszystkie pozostałe i od razu wymieniasz? Bo przykładowo ja wymieniałem lewy wahacz po tym jak z podporządkowanej wyjechał mi jakiś przedstawiciel handlowy, musiałem się ratować ucieczką na krawężnik... to oznacza, że prawy też od razu mam wymienić? A jak tłumik padnie, to wydech też cały robisz? ;) Nie popadajmy ze skrajności w skrajność... ;)
 
 
waldimor

Auto: Daewoo lanos 1.6 16V + lpg habeta
Imie: Waldemar
Pomógł: 72 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 826
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-21, 11:47   

Pietro, Przepraszam :piwo:
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-21, 14:52   

Nic się nie stało :piwo: koniec OT
 
 
ujeczek

Auto: lanos 1.6 LPG 16V 1998 sedan
Wiek: 40
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-06-23, 21:31   

Na pewno nie będę wymieniał sworznia parami czy też końcówki drążka.

Pozdrawiam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt