X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Problem z Checkiem

Autor Wiadomość
patryk04
Patryniu

Auto: Leganza
Imie: Patryk
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 43
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2013-06-20, 13:32   [Leganza] Problem z Checkiem

Witam.

Mam problem z palącym się checkiem. Wyszło z diagnozy za niskie napięcie na czujniku przepustnicy powietrza. Wymieniłem czujnik. To nic nie dało dalej się zapala. Nie pali się ciągle tylko zapala się i gaśnie. Możecie coś doradzić? Auto ma gaz, ale wcześniej tak nie było. A i patrzyłem że na benzynie to samo jest.
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
bielu1996
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-20, 13:47   

Widzę, że masz tą samą przypadłość co ja od samego początku użytkowania Leganzy. Kombinowałem już w przeróżny sposób. Niestety Check raz się zapala, raz gaśnie w pewnym przedziale obrotów, po czym znowu się zapala. Przestałem w końcu zwracać na to uwagę, bo auto jeździ tak jak powinno.
Co ciekawie w Alfie Romeo 166 miałem podobnie i też wymiany czujników, przepływomierza, kasowanie błędów nic nie dały.
Gdybyś jednak znalazł rozwiązanie to napisz mi co zrobiłeś. Z chęcią zastosuje to u siebie.
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-06-20, 13:50   

patryk04, a sprawdzałeś wtyczkę i stan kabelków przy niej ?? wygląda na to że coś nie łączy jak trzeba.




 
 
 
patryk04
Patryniu

Auto: Leganza
Imie: Patryk
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 43
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2013-06-24, 08:06   

Jetem po wymianie czujnika. I nic to nie dało. Ale zauważyłem coś. Na starym czujniku czek zapala się tylko na wolnych obrotach, gaśnie w trasie gdy są większe obroty, gdy ujmuję gaz znów się zapala. W nowym jest zupełnie odwrotnie, na wolnych zgasł check a gdy się jedzie się zapala. Przewody tak na oko sprawdziłem wyglądają na oki. Możecie coś doradzić? Może trzeba przeczyścić przepustnicę?

[ Dodano: 2013-06-24, 09:09 ]
Jeszcze takie zapytanie czy będzie różnica w jakim położeniu będzie wkładane te kółeczku w środku czujnika ?
 
 
 
bogdano

Auto: leganza
Imie: bogi
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 229
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2013-06-24, 08:52   

moze potencjometr przepustnicy,
moze sonda lambda -sprawdz sonde
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
patryk04
Patryniu

Auto: Leganza
Imie: Patryk
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 43
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2013-06-24, 10:58   

to nie sonda ani nie potencjometr.
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-06-26, 07:16   

Niewłaściwie ustawiona pozycja początkowa przepustnicy. Właściwa to 0,33 do 0,35 V
 
 
bielu1996
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-26, 08:15   

stifff napisał/a:
Niewłaściwie ustawiona pozycja początkowa przepustnicy. Właściwa to 0,33 do 0,35 V


Mógłbyś wyjaśnić o co w tym dokładnie chodzi? Bo być może to jest rozwiązanie problemu.
 
 
patryk04
Patryniu

Auto: Leganza
Imie: Patryk
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 43
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2013-07-16, 17:43   

Rozwiązałem problem. Wyjąłem swój stary czujnik przekręciłem te kółeczko w środku o 10 stopni wsadziłem z powrotem i cacy. Nie świeci się :D :brawo:

Ps. Jak najdzie was na kupno nowego czujnika to też sprawdźcie czy ma ten sam numer. Bo bywa że czujnik jest np z Lanosa i obraca się w 2 stronę. I oczywiście Check się zapala.
 
 
 
patryk04
Patryniu

Auto: Leganza
Imie: Patryk
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 43
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2015-05-30, 17:27   

Usterka zdiagnozowana i usunięta. Wywalało błąd czujnika przepustnicy. Był na początku wymieniony ale dalej się palił. Okazało się ,że podmieniony był z jakiegoś opla i odwrotnie się obracało. Potem spisany dokładny numer z niego i dobrany najtańszy z HP. Przestało się palić śmiga aż miło. Podejrzewam że ścieżka już byłą wydarta w starym.
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2015-05-31, 08:36   

patryk04 napisał/a:
to nie sonda ani nie potencjometr.

To jest twój post. Jak on się ma do głupot które wyczyniasz próbując samodzielnej naprawy ?
Sam coś sknocisz a potem płacz. W przyszłości zanim cokolwiek zrobisz to przemyśl to wieeeeele razy.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt