Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Serdecznie witam i od razu przechodzę do problemu.
Znika mi płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego, trzy tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd wraz z pompą wody. Postanowiłem od razu zmienić mu płyn w chłodnicy jak już dostał nowa pompę i tak zrobiłem stary zlałem i wlałem mu BORYGO EKO 5L. Po krótkim czasie postanowiłem zerknąć pod maskę i mojemu zdziwieniu okazało się że zbiorniczek jest pusty, pomyślałem że może się jeszcze odpowietrzył i wciągnął to wszystko. Dolałem mu to co mi się zostało jeszcze tego płynu i sięgał do poziomu minimum i zaznaczyłem pisakiem stan na zimno i stan na rozgrzanym silniku i tak postanowiłem się nie co temu przyjrzeć. Wczoraj wieczorem wszystko było dobrze i tak jak stany zaznaczyłem tak były a dziś po powrocie z miasta zaglądam a tam znów sucho. W okolicy rozrządu mam sucho to wykluczyłem wyciek z pompy, na korku od wlewu oleju tez nic nie ma i nic się nie pieni. Jeśli to uszczelka pod głowica to jest to w stanie tak szybko wciągnąć tyle płynu?. Chyba że ten EKO tak szybko wyparowuje zajadę i kupię jeszcze raz płyn i zaleje ale jak dalej bedzie tak wciągał to zbankrutuje
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Piotr128 Grupa Dolnośląska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-20, 15:03
Jak rozumiem płyn ci znika dopiero jak jeździsz,
Obejrzyj dokładnie wszystkie przewody i chłodnice czy gdzieś nie jest mokro sprawdź też czy "korek" spustowy jest dobrze dokręcony.
Jak wczoraj przyjechałem z miasta było wszystko dobrze a dziś jak zjechałem zaglądam a tu sucho. Samochód stoi w garażu na betonowej posadzce więc jak by coś ciekło to od razu bym widział ale sprawdze ten korek, przewody suche.
Piotr128 Grupa Dolnośląska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-20, 15:11
Pamiętaj że dopóki silnik się nie rozgrzeje to płyn krąży w tzw. obiegu małym czyli tylko przez silnik, dopiero jak się rozgrzeje to płyn krąży przez przewody, chłodnice
ale to i tak nie rozwiązuje gdzie znika mu taka ilość płynu chyba że jeszcze się odpowietrza ale to ile można?.
[ Dodano: 2013-06-20, 16:17 ]
po zakończonej jeździe na ciepły silnik bym widział jak by były to przewody albo chłodnica bo było by mokro chyba że by od razu wyparowało.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Piotr128 Grupa Dolnośląska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-20, 15:21
Z tego co pamiętam jak ja miałem pusty układ i zalałem prawie pod korek to mi zeszło do lekko poniżej min, to dolałem jaszcze raz prawie pod korek ( chlapło mi się ) ale i tak płyn zszedł idealnie na kreskę maks i koniec, czyli poszło mi dokładnie 5L zwykłego płynu Borygo różowego
A w środku masz sucho może nagrzewnica ci się rozszczelniła,
Jeśli by ci takie ilości płynu dostawały się do silnika to byś na pewno poczuł że nierówno pracuje, lub przerywa.
A jeszce jedno silnik cie się nie przegrzewa jak ci płyn zejdzie?
Sprawdź bo może sam zbiorniczek ci przecieka w końcu jest on najwyższym punktem obiegu
temperaturę trzyma idealnie zawsze wskazówka stoi prawie w połowie no to ja tez wlałem już w niego 5 L morze jak zaleje to już mu wystarczy. Silnik pracuje tak jak pracował nie zauważyłem problemów. zaraz sie przejdę zobaczę ten korek i obejrzeć jeszcze raz zbiorniczek.
[ Dodano: 2013-06-20, 16:39 ]
korek jest dobrze, pod zbiorniczkiem sucho, chłodnica sucha a i przewody wychodzące z niej też, morze faktycznie tak się odpowietrzyło i w cały układ 5 L weszło i teraz trzeba zalać i już będzie dobrze.
Krzychu_Polowin
Auto: Golf Mk II 1.6TD GTD 70km
Imie: Krzychu Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 778 Skąd: DZL, DJ ,DJE, DW
Wysłany: 2013-06-20, 16:17
divus28, miałem podobny problemu tylko mi zaczął brać płyn zaraz po remoncie głowicy dolewałem chyba z 5 razy aż w końcu przestał brać :-) Podejrzewam że masz zapowietrzony układ chłodzący to jest tylko moja opinia
no mam nadzieje właśnie kupiłem płyn i zaraz zaleje zobaczę co dalej będzie, aby to było to. Gorzej jak wleje te 5L i tez zniknie
Piotr128 Grupa Dolnośląska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-20, 17:28
Pewnie starczy bo własnie wyczytałem w książce Bujańskiego, że całkowita pojemność układu to 7L (sam nie wiedziałem że tak dużo tam wchodzi ) jak ci wejdzie z 8L to wtedy trza się będzie martwić .
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-06-20, 17:44
Całkowita pojemność układu chłodzenia, to faktycznie 7 litrów, ale w samym bloku silnika jest 2 litry - a tego się nie spuści przy wymianie płynu. Dlatego w trakcie wymiany powinno zejść max. 5 litrów.
Piotr128 Grupa Dolnośląska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-20, 17:59
Wiesz mnie też ta liczba dziwi bo jak u siebie wymieniałem UPG z pierścieniami i kompletnym rozrządem, to też po poskładaniu silnika weszło niecałe 5L minus to co rozlałem
No ale niech doleje i będzie wiadomo może jakimś dziwnym trafem wylał z silnika ponad 5L
O 7L to tego nie wiedziałem morze być, no jak wyciągnął pompę nie co poszło na beton a zlałem z chłodnicy tez chyba 4 L. Właśnie co dolałem do pełna trochę pochodził bąbelki powietrza były, tylko nie znalazłem już tego BORYGO EKO a nie chciało mi sie jeździć to wziąłem tego różowego firma ta sama to zmieszać sie chyba mogą
Piotr128 Grupa Dolnośląska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Piotr Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 951 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-20, 18:55
Jasne że możesz je zmieszać to nie olej silnikowy, ważne żeby nie była to woda bo jej się raczej nie powinno używać.
A tymi 7L to ja też zmieniałem pompę ale i tak weszło tylko 5L, zresztą wlej i pisz czy dalej znika.