X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[leganza] wymiana cewki , rozrusznik nie kreci

Autor Wiadomość
feno
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-22, 11:25   [leganza] wymiana cewki , rozrusznik nie kreci

mam problem z wymianą cewki po podłączeniu nowej rozrusznik nie kręci a na starej odpala normalnie, cewka po symbolach wszystko sie zgadza , moja lega to automat z 98 r czy do tych aut są jakieś inne cewki ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-06-22, 12:19   

może po prostu wadliwa cewka. pokręć za wał przy zdjętych przewodach do świec /żeby przypadkiem nie zaskoczył/ i sprawdź czy nowa daje iskrę. może robi zwarcie w instalacji i nie ma już prądu na rozrusznik, znaczy przekaźnik sterujący elektromagnesem rozrusznika. jak nie da to albo uszkodzona albo jednak inna.
podług starej cewki sprawdź napięcia na kostce.
piny
pomarańczowy i biały to sygnały sterujące cewką A B
czarny masa D
zasilanie cewki C koloru nie znam, napięcie tu powinno wynosić 12V. może różowy przewód
lub wyjmij bezpiecznik przy silniku F16 20A. jak zakręci z odłączonym zasilaniem cewki a z włożonym nie...
bo ogólnie to jedno z drugim po za tym przekaźnikiem /i jego załączeniem/ nic wspólnego mieć nie powinno. tylko duży spadek napięcia powodowany przez cewkę.co dziwne jest gdyż wtedy te elementy zasilane są z bezpośrednio z akumulatora poprzez bezpieczniki i stacyjkę. coś się powinno spalić :myśli:

i takie coś jak nie wciśnięty hamulec czy blokada przez skrzynię na biegu nie wpłynęło na brak kręcenia ?
 
 
feno
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-22, 15:25   

dwie cewki nowe tak samo sie zachowują , brak reakcji, a nastarej kręci rozrusznik
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-06-22, 22:10   

no a iskra jest ?
to co podałem nie jest z 98 tylko 99, kable pasują ?
i nie podałeś jaki silnik
po wyjęciu bezpiecznika F16 rozrusznik kręci ? wyjęcie kostki cewki ?
i co to za cewka ? jakie ma opisy, producent ?
stara czym zawiniła ?
 
 
feno
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-23, 07:49   

silnik 2.0 98 r automat , auto chodzi na dwa gary , sprawdzilem kable i swiece i okazalo sie ze cewka nie daje iskry na 1 i 4 kablu
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-06-23, 09:25   

na cewce przy wtyczce masz opis styków ABCD ? zgadzają się na starej i nowej cewce ? to oryginał GM, DELCO czy jakiś chiński wyrób za 90zł ? bo te chińskie to trwałe nie są a i nowe działać nie muszą.
tu taki mały przykład http://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I
dalej pytam czy bez zasilania nowej cewki rozrusznik kręci ? bo cewki jednak mogą być podobne. to z nuby i 2.0L silnika, a te są bodajże wymienne.
masz 12V diodę led ? miernik-multimetr ? podłączona do styku A czyli sterowania cewką na 2 i 3 cylinder będzie mrugać ? pojawiać się i zanikać napięcie ?
i to samo na styku B czyli nie dającej cewce 1-4 też ? może masz uszkodzone sterowanie przed cewką a nie ją samą ?
http://daewooforum.pl/temat2480.html jaki da wynik ?
 
 
feno
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-23, 23:14   

cewka za 130 pln z hurtowni motoryzacyjnej
podalem bezposrednio z akumulatora plus i munus na cewke i odpala
ale chodzi tak samo jak i na starej czyli to chyba nie jest kwestia cewki
co moge dalej szukac ?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-06-24, 05:15   

przeczytać i jak można to odczytać błędy http://daewooforum.pl/temat2480.html

plus na różowy a minus na czarny ?
dwa pozostałe przewody to sterowanie.
sposób na diodę lub miernikiem
obejrzyj dokładnie kostkę cewki, kabelki. czy nie urwane i trzymają się styków wtyczki. tyle ile możesz sprawdzić wiązkę przewodów to sprawdź.
znaleźć sterownik komputer i to samo z wtyczkami przy nim. chyba prawy przedni słupek, dość duże metalowe pudełko http://allegro.pl/kompute...3288552513.html
jeśli to nie i tak podejrzanie tania cewka :cfaniaczek: to może masz przerwę na łączach. były droższe ?
dalej podejrzewałbym problem ze zbyt badziewnym zamiennikiem cewki. stara długo działała ?
http://www.du-leganza.za....nikiem%201.html
ostatni rys to z cewką i kompem. szukasz C14 est A i D14 est B we wtyczkach do kompa.
 
 
feno
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-25, 22:11   

proszę o pomoc w diagnozie błędów , czy dobrze je odczytałem ? i od czego zacząć pamiętając o pracy silnika na dwie świece
filmik z błędami

http://youtu.be/hj4NzSPZ2kQ

według mnie to numery błędów:
12,7,29,61,63,64,64,15,22,12

wiadomo że 12 nie dotyczy.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-06-26, 07:00   

7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM

29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy (-)

61 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do masy (-)

63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy (-)

64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy (-)

15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C

22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie

brak masy lub szybciej zasilania w/w podzespołów.

15, 22 i 7 to może być problem ze złączem S206, prawdopodobnie przy schowku pasażera. w tych okolicach za lub obok przy prawym słupku. nie mam zaznaczone gdzie jest ale numeracja idzie w tę stronę. i niedaleko komputera silnika. problem od zalania, przegrzania złącza lub gorzej bo uszkodzenie kompa lub wtyczek. te okolice do przejrzenia po zdemontowaniu schowka i może poduszki pasażera- ją z odłączonym aku oczywiście. przed podpięm aku podłącz wcześniej wtyczkę poduszki. też i wyjęcie bezpiecznika jeśli posłuchałeś może go spowodować.

dlatego powtórnie odczytaj błędy

63 64 wskazuje jednak na kłopot z cewką. 64 jest tylko raz nie dwa.

błędy czytałeś z cewką ? którą ?
zrób resety przed odczytem - odłącz aku na np 20min i ponownie odczytaj błędy. kombinacje z cewkami i bez. możesz odłączyć wentylatory by nie zabierały prądu akumulatorowi bo może paść przy odczytach. może będzie trzeba pokręcić rozrusznikiem, poudawać że silnik pracuje.aby nabrał błędów.
 
 
feno
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-26, 14:06   

sprawdzanie błędów było sprawdzane na starej cewce ponieważ na nowej muszę stosować kombinacje z napięciem + i - , dziś dalej będę walczył.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt