X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] sonda lambda praca na benzynie i gazie

Autor Wiadomość
CONSTANTINE

Auto: lanos 1,5 16V
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 212
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-07-10, 15:20   [Lanos] sonda lambda praca na benzynie i gazie

Witam,

chciałem sprawdzic lambde bo ostanio mi zawiesza obroty no i wyszło ze lambda jest ok
Na gazie jest idealnie 0,2 -0,8 i bardzo szybka zmiana na benzynie juz gorzej i oscyluje w granicach 0,2; 065 czasem , 0,2 -0,7 ale przewaznie 0,2-065 i zmiana wolniejsza Z czego to wynika,?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-10, 17:01   

A gdzie się wpinałeś, bezpośrednio w sondę? Czy może sprawdzałeś to interfejsem przez złącze diagnostyczne?
 
 
CONSTANTINE

Auto: lanos 1,5 16V
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 212
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-07-10, 17:16   

Bezpośrednio w sondzie.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-10, 17:58   

Hmm... może to kwestia tego, że przełączasz na gaz i silnik dopala jeszcze resztki lpg. Jak długo mierzysz sygnał z sondy po przełączeniu z lpg na benzynę?
Objaw który opisałeś trochę przypomina mi kwestię sprawdzania oscylacji sondy przez interfejs diagnostyczny (czyli to co "widzi" ecm). Mianowicie na benzynie sygnał oscyluje z pewnymi drobnymi wahaniami (oczywiście piszę o pomiarze na biegu jałowym, na postoju), natomiast na lpg za sygnał trafiający do ecm odpowiada emulator. Wtedy faktycznie sygnał skacze b. szybko w zakresie dokładnie ustawionego napięcia, np. 0,2-0,8. Ale tutaj o tyle nie powinno mieć to miejsca, że bierzesz sygnał bezpośrednio z sondy :myśli:
 
 
CONSTANTINE

Auto: lanos 1,5 16V
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 212
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-07-10, 18:26   

Tak masz racje napewno przez interfejs mogło by tak byc Ja dokonuje pomiar w trakcie jazdy multimetr ustwiłem na widoku no i pomiar jest dosyc długi ok 2-3km na gazie i potem na benzynie ok 3 km oczywisce silnik rozgrzany do temp roboczej. i przy ok 2,5k obrotow Gaz sam reguluję i staram sie zawsze mieszankę optymalnie ustawić dodtakowo mam tak ustwione, że na gazie na wolnych obrotach srednio bogata mieszankę i multimetr pokazuje ok 0,8V ale zrobiłem to specjalnie i uwazam ze tak jast optymalnie a benzyne to komp sam mieszanke ustwia tak wiec ... Przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy a mianowiecie paliwo kiepskiej jakości przez to zubza mieszankę Co o tym myslisz?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-10, 23:26   

Może inaczej - aby wykluczyć wpływ gazu i adaptację sterownika na jazdę na benzynie, zresetuj może na początek ecm - wyjmij tak na 20-30 minut bezpiecznik F5 ze skrzynki koło lewej nogi kierowcy. Jak ecm się zresetuje zrób trochę km na samej benzynie (aby silnik konkretnie się rozgrzał) i sprawdź wtedy oscylacje sondy. Potem przełącz na gaz, zrób parę km na lpg i potem znowu na benzynę - porównaj czy odczyty zaraz po resecie ecm, różnią się od tych gdy przełączysz z lpg na benzynę.
 
 
CONSTANTINE

Auto: lanos 1,5 16V
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 212
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-07-10, 23:43   

Ok ;) ,ale dopiero w sobote i dam znać co i jak Na razie zmówiełem TPS bo z nim tez miłem niezła jazde ciagle wyrzuca bład 22 zawieszaja sie obroty i wolno schodził z nich Wszystko sprawdzałem a ostanio nawet wiazke od wtyczki do komputera no i było ok styki przepryskalem sprayem do styków ale dalej zwiesza obroty Ze wszystki rzecz sprawdzenia sondy lambda ,sprawdzenia istalacji ,przelutowania złącz niebieskiego kabla oczyszczenia przepustnicy ,wymiany krokowca na ori nowy, sprawdzenia tps pozostała tylko wymiana tps moze to pomoze A sonda była na drodze do eliminacji zawieszania obrotów i błedu 22. Dzisiaj jak właczylem silnik to zapalił od strzału ale potem go cos przymuliło jakby miał zgasnac i obroty sie wyrownały i potem było ok juz cały czas. Ogólnie lanosowi w tej chwili nic nie dolega tylko te schodzenie powolne z obrotów i zawieszanie czasem na 1,5k jesli wyrzuce na luz dopiero po zatrzymaniu schodzą obroty na 800 rpm
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt