X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Daewoo-FSO] Polonez ATU plusominus 1997 1.6 GLI -> 1.4

Autor Wiadomość
Daniel
Grupa Małopolska
_


Auto: GM & VAG
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 6763
Wysłany: 2014-11-27, 07:28   

Spawaczem nie jestem, ale widziałem różne spawa, i Twoje chyba są najgorsze z możliwych. Zaryzykowałbym stwierdzeniem, że tam gdzie nie widać (od spodu, za zderzakiem) jeszcze lotto, ale ten dach to totalna porażka. W ogóle to będzie chyba najbardziej łaciaty samochód na tym Forum. Masz chyba bardzo dużo wolnego czasu innego racjonalnego wytłumaczenia Twego działania nie ma. Szkoda że i tak finalnie znajdzie się jakiś powód dla którego ten projekt skończy albo na złomie albo sprzedam.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-27, 16:24   

Daniel napisał/a:
Spawaczem nie jestem,widziałem różne spawa, i Twoje chyba są najgorsze z możliwych


Ja też nie jestem . No nie powiedział bym bo wszystko ładnie zaspawane nie przepalając blachy i się trzyma . Robi mi to znajomy który swapował mi to auto i nie robi pierwszy raz tego (sam robił kapitalke w 125p szarym co tu był w temacie kiedyś wstawiony) i jakoś z autem nic się nie dzieje nie gnije i jeździ dalej , W ATU znajomego , W Swoim Caro , Oplu i wielu innych dziadostwach na 4 kółkach i nic nie chrupie trzyma się kupy więc nie rozumiem o co chodzi ?

Daniel napisał/a:
ten dach to totalna porażka.


A jak chcesz inaczej pospawać łatkę w polonezie na dachu żeby go nie przegrzać ? Pospawane z 2 str ja tylko się dało zabezpieczone antykorozyjnie z 2 str . No chyba nie na zakładkę

Daniel napisał/a:
Masz chyba bardzo dużo wolnego czasu innego racjonalnego wytłumaczenia Twego działania nie ma.


:E ? Gdyby tak było to nie oddawał bym go do znajomego żeby mi kończył mechanikę i blacharkę której się kto inny podjął i mnie wystawił ...

Daniel napisał/a:
Szkoda że i tak finalnie znajdzie się jakiś powód dla którego ten projekt skończy albo na złomie albo sprzedam.


Niby dlaczego ? Jak go zacznie brać to póki będzie do czego spawać to się spawnie z resztą nie mam nim zamiaru w zimę jeździć to jeszcze dłużej wytrzyma . A sprzedawać nie mam zamiaru dopóki nie będę miał jakiegoś noża na gardle bo remont i tak nigdy mi się nie zwróci ...



FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-06, 22:12   

I mikołaj dzisiaj przyjechał :jupi: :jupi: ATU odebrane temat mechaniki prawie już został zamknięty pozostało zmienić przednie przewody elastyczne hamulcowe , Tarcze ,Klocki i Amorki z tyłu i można zbierać na lakier ;) Ogólnie autko odżyło bardzo ale żem się za tym dziadem stęsknił .

Taki oto teraz rarleuqin jest ;) Do połowy od dołu błotników sierpów i drzwi do przetłoczenia będzie konserwacja ponieważ pójdzie na niego ori ;)



Rzeczy które zostały w nim zrobione od czasu rozpoczęcia remontu :

Blacharka :

-Podłoga tył przy lewarkach
-Wymienione drzwi przednie x2
-Wymienione przednie błotniki
-Wymieniony przedni nosek
- Pospawany pas przedni oraz wzmocniony
- Pospawana przednia prawa podłużnica
- Pospawane błotniki z tyłu pod zderzakiem razem z nadkolami
- Wspawane reperaturki progów zewnętrznych
- Wspawane nowe progi zewnętrzne
- Wspawanie łatek w podprożach
- Wspawanie nowych końcówek tylnych progów
- Mała łatka na 1 sierpie
- Wspawanie Końcówek dachu przy słupku z przednią szybą .
- Nowa klapa

Mechanika :
-Nowe przewody paliwowe
-Nowa miska Olejowa oraz uszczelka (stara byłą w 5 miejscach spawana i cała pokrzywiona i zardzewiała;O )
-Wywalenie resztki instalacji po gazie z śrubą (będzie na nowo zrobiona instalacja sekwencyjna jak auto będzie po etapie lakierowania)
-Nowa uszczelka pokrywy zaworów
-Nowa Zewnętrzna pompa paliwowa
-Nowa góra rurka układu chłodzenia (ta przy pokrywie zaworów)
-Nowy olej silnikowy
-Nowe poduszki silnika
-2 Wentylator zmieniony z OHV na Roverovy
- "Nowa" Skrzynia z sławnego Małopolskiego "Szatana" w mojej po swapie zaczęła wylatać 2ja ;E
-Nowe łożysko oporowe do skrzyni
-Nowe świece zapłonowe NGK
-Nowa kopułka
-Nowa plecionka wydechu (moja miała dziurki i przepuszczała spaliny
-Nowy CPWK
-Nowe kable zapłonowe
-Montaż sanek pod miskę olejową (przy kupnie dawcy nie było :E a w belce silnika były ukręcone/urwane śruby rozwiercenie i nagwintowane na nowo .
-Nowa lina prędkościomierza
-Nowa linka sprzęgła (u siebie miałem nową ale od Szesnachy na heblach i była za krótka
-Wywalenie haku
-Wymiana kolektora ssącego na kolektor z 97 roku z dodatkowym wyjściem na podciśnienie który został wykorzystany do kuli podciśnienia żeby pozbyć się drut trójnika który szedł do kompa
-Nowy komputer
-Nowa cewka butelkowa
-Nowa listwa wtryskowa z wtryskami



FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-05, 13:00   

Nowe zakupy do ATUwki wykonane (czekam na przesyłkę ) Wpadną Nacinane i nawiercane Tarcze hamulcowe Firmy Mikoda na przód oraz najlepsze klocki jakie produkowane są do hamulców przednich na systemie Lucasa Firmy TRW oraz zamówiłem nowe przewody elastyczne na przód w końcu muszę mieć czym zatrzymać te szalone 103 Konie :D





Coś czuje że jednak lakier trochę jeszcze poczeka ale co tam przynajmniej będzie mechanicznie OK :)



FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Jacusiek

Auto: FSO MOJITO
Imie: Jacek
Wiek: 20
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 130
Skąd: kszanoff
Wysłany: 2015-01-11, 17:20   

Trw dobre klocki
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-07, 20:21   

No więc wypadało by odświeżyć temat atu . Atu zostało przygotowane konserwacją do przetłoczeń by pod oriciari nie rdzewiało , Dostało kompletną instalacje do podgrzewanych elektrycznych lusterek , podgrzewanych foteli , elektrycznych szyb i "nitki głośnikowe" zostały wymienione na porządne grube miedziane kable głośnikowe .Poskładałem poloneza bo potrzebowałem auta na kilka dni niestety duży postój dla ATUwki odbił się konkretną usterką . Pewnego dnia zobaczyłem że pod tłumikiem jest duża plama i dymi na biało strasznie otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy w garażu susza , zalałem do pełna stanąłem z tyłu a znajomy dodał gazu płyn chłodnicy z olejem poleciał przez wydech poszła uszczelka pod głowicą , prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe oraz była duża plama pod autem jak się okazało chłodnica tak zaczęła ciec w lewym rogu że jak przejechałem śrubokrętem lekko to wpadł na wylot . Szlag mnie trafił bo pieniądze które miałem już w pewnym stopniu odłożone na lakierowanie pójdą na uszczelkę pod głowicą ;/

Elektryka :

-Kable głośnikowe ;



-Kable i przełączniki elektrycznych szyb





-Instalacja El lusterek





-Instalacja podgrzewanych foteli




.

- Licznik do poloneza plus nowego typu (inna czcionka i inne tarcze wskaźników temp i beny licznik już cofnięty do przebiegu takiego jaki ma buda w atu)



Wnętrze

-wymiana wysiedzianej gąbki w oparciu kanapy , montaż zagłówków z tyłu oraz nie zardzewiałych stelaży dołu kanapy










Mechanika :

- Uszczelka pod głowice oraz nowe śruby silnika





-Uszczelniacze zaworowe



-Miedziana wydajniejsza (większa) chłodnica z Poloneza 1.9 Diesla która przeszła lekkie odświeżenie









-Czyszczenie zbiorniczka wyrównawczego



- Demontaż dziurawej chłodnicy oraz ponowny montaż tym razem czystego zbiorniczka wyrównawczego



-Noi "Nowa chłodnica " w końcu w aucie ;)



-Nowe nawiercane i nacinane Tarcze Mikoda GT oraz przewody hamulcowe giętkie



Ogólnie atu miało być przyholowane do znajomego mechanika na uszczlkę ale plan się zmienił gdy uzbieram pieniądze na lakier atu zostanie rozkręcone prawie do gołej budy silnik z skrzynią zostanie u znajomego który zrobi mi w nim uszczelkę oraz lekki porting głowicy a buda poleci do lakiernika gdyż gdy najpierw zrobię uszczelkę to będzie mnie korciło i cały czas będę takim tęczowym dziadem jeździł :D



FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Łazar

Auto: Daewoo Espero 1.5
Wiek: 26
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-04-23, 10:02   

Hamulce standardowe 240mm? ;)
 
 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-05, 10:21   

Tja niestety ale mi wystarczają . Ja na razie poloniusz stoi gdyż nie stać mnie na lakierowanie więc i silnik z komory nie wyleciał na zrobienie uszczelki więc stoi i czeka . A ja latam jak potrzeba maluszkiem .



FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Jacusiek

Auto: FSO MOJITO
Imie: Jacek
Wiek: 20
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 130
Skąd: kszanoff
Wysłany: 2015-08-31, 09:38   

Nowe odsłona ATU
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20935
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 10:21   

Jeśli całe będzie w takim kolorze to będziesz musiał ostrożnie dobierać resztę dodatków.
Niemniej zapowiada się fajnie :)




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
Jacusiek

Auto: FSO MOJITO
Imie: Jacek
Wiek: 20
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 130
Skąd: kszanoff
Wysłany: 2015-09-14, 20:31   

Lakierować go będę osobiście całego więc nie ma z tym problemu :P
 
 
Ad@mus

Auto: Avensis/primera
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 159
Wysłany: 2015-09-24, 19:03   

DoLeCk miał na myśli całość kompozycji, tak żebyś nie przegioł i nie zrobił się za szybki i za ściekły ;)



naobrotach.blog.pl
Teraz podchodzi się do życia bardziej konsumpcyjnie, Ważniejsze jest pokazanie się, prestiż niż racjonalne myślenie.
 
 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-28, 17:16   

No powoli coś ruszyło więcej pisałem na Fan Pagu mojej atuwki ale czas odświeżyć temat na forum bo nie każdy ma fejsa i zagląda :) A więc co Do atu wypisuje co zostało zrobione bo będzie tego trochę . W Połowie Lutego już atu nie będzie straszyć z zewnątrz na szczęście :)


-Pomalowana komora silnika w docelowy kolor
-Silnik wyjęty zrobiona uszczelka pod głowicą śruby + uszczelka , kompletny rozrząd pasek , napinacz , pompa wody uszczelniacze oraz uszczelniony całkowicie
-Nowa pompa paliwa "Fabryczna jeszcze " wymontowana Caro 95 na złomie :)
-Licznik po 98 r z pomarańczowymi wskazówkami oraz z obrotkiem od Szesnachy
-Wpadły elektryczne lusterka
-Zamontowany został komputer pokładowy w miejsce zegarka ustawiony pod silnik K16
-Nowa rurka idąca pod wspornikiem po prawej stronie z nierdzewki ;)
-Nowe wtryski
-Nowa przepustnica (Starą dobrą znajomy sprzedał z swoim Autem :| . ( Pamiętajcie dobry zwyczaj nie pożyczaj ! )
-Wpadną przycieminone tylnie szyby w drzwi mam już gotowe z znanego każdemu na Sekcji Niuńka ;)
-Nowy filtr powietrza z Sędziszowa
-Na przód zostały zamontowane pasy z Plusa z 2000r oraz zamontowany dla kierowcy (Gdyż czasem zapominam ) czujnik do kontrolki nie zapiętych pasów
-Dorwałem w końcu dokładkę ori na przód
-Przednie lampy z sterowaniem elektrycznym z Lanosa położenia góra dół
-Panele pod Głośniki 15stki z przodu zestaw Odseparowany Helix DB 62.1 z tyłu 3 drożne boschmany 15stki w miejsce fabrycznych głośników w półkę . Jak na razie nie jest nic wygłuszone gdyż auto będzie jeszcze rozbierane .
-Pospawanie tunelu środkowego nad skrzynia
-montaż siłowników do przedniej maski























[img]






































Pewnie stwierdzicie że jestem wariatem że zrobiłem ten silnik zamiast kupić zdrowe 1.6 i upchać . Po prostu ten silnik na HGFie miał moc i nie klepał tylko żłopał olej i wodę więc go zrobiłem bo mi go było szkoda . I wiecie co ? Opłacało się :) Odbierajac auto od znajomego mechanika przystawiał się do mnie na wiosce znajomy Audica A3 1.8 on lewy kierunkowskaz i ciśnie chcąc mnie łyknąć a ja po prostu na lajcie wlekac się te 65 Km/h na 3 biegu po prostu prze-prostowałem prawą nogę i wystarczyło :mrgreen: banan na mordzie i to buczenie szesnachu to jest to ! a nie jakieś plastiki :) Pewnie wiele osób się za łeb chwyta ile już pieniędzy i pracy włożyłem w to ATU ale stwierdzam że ten samochód ma u mnie dożywocie (jego lub moje ;) ) więc nie szkoda mi każdej złotówki włożonej w ten samochód :) W połowie lutego ATU wyjeźdza na komorę do lakiernika na Ślask i w końcu nie bedzie straszyć . Ma być w takim kolorze jak komora silnika wraz z ori oraz obudowami lusterek ;)

[/list]



FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-22, 12:55   

Wycinanie tylnych szyb





Przygotowywanie do wyjazdu do lakiernika





Trochę relacji z lakierni















Żeby nie było zbyt kolorowo po wyszlifowaniu drzwi okazało się że doły tylnych 2 par to takie sito gdzie wpadł kilka razy młotek i na szybko musiałem na szybko załatwić "nowe"




FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Macfly


Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 21
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 196
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-24, 13:03   

Kolejne progressy :

Poprawiona reparaturka w końcu :D
















FSO LOVE FOREVER <3
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt