Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Jacusiek
Auto: FSO MOJITO
Imie: Jacek
Wiek: 28 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 130 Skąd: kszanoff
Wysłany: 2016-05-22, 06:58
Szwagier ciulasie zapodaj jakie foto z remontu chłopakom
Macfly
Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 199 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-22, 17:36
Czas odświerzyć temat bo trochę zarósł kurzem . Jak już pewnie wiecie Poldek został polakierowany obecnie czekam aż Kolega jacek z Chrzanowa dokończy dokładki orciari i poskłada resztę do kupy . Autko zostało trochę poskładane i zakonserwowane i z niecierpliwością czekam az Jacek skończy malować orciari i odbieram auto .
Poniżej wrzucam zdjęcia z progressu jaki został wykonany :
Zakupiłem jeszcze białe kierunki i fotele recaro wraz kanapą
FSO LOVE FOREVER <3
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22332 Skąd: WT
Wysłany: 2016-06-23, 08:04
Fajnie wyszło
Jednak dla siebie dałbym bardziej intensywny odcień.
Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 199 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-25, 22:34
Noi odświeżamy temat trochę czasu minęło a ja w końcu odebrałem ATUwe . Auto jest poskładane w 99% są małe drobiazgi ale nie przeszkadza to by można było autem latać
Jeszcze z lakiernii
I w końcu po pół roku znów w domciu
Wersja tymczasowa : Szeroka stal + Czarna maska
Tankowanie + Myjka już z tymczasową maską i Felgami
Potem atuwa obróciła wesele . Udało się centralnie kilka godzin przed weselem założyć oryginalna maskę . Opowiem wam ciekawą anegdotkę . Podjechałem pod ten budynek w którym było wesele zaparkowałem auto zamknąłem podeszli chłopaki z zespołu muzycznego i pooglądali poloneza i mówią że dadzą za niego 12.5 tys. PLN i wracają nim do domu . Kopara mi opadła ale się nie zgodziłem . Marzeń się nie sprzedaje
Weselnie
I weselne buczenie
Spot po weselu garażowy
I u kolegi Tumka od Srebnego Caro ze zdjęcia na komputerowym kasowaniu Błędów
I wydruk z Testu wstępnego przy kasowaniu błędów . Błąd przepustnicy wystąpił dlatego że TPS się odpiął
Jakiś czas później Atu dostało 15 Calowe alufelgi włoskie Mim oraz emblemat FSO ATU który był montowany w 1 serii ATU i oznaczenie Roverowe
FSO LOVE FOREVER <3
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22332 Skąd: WT
Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 199 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-26, 13:27
Nie wstawiam silnik z Caro 1.8 które zakupiłem , natomiast silnik po kapitalce z tego auta wstawię do 125p które zaprezentowałem w innym temacie .
FSO LOVE FOREVER <3
Macfly
Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 199 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-10, 01:23
Pierwsza konkretniejsza sesyjka ATUwy na pierwszym od 3 lat spocie . Skoczyłem z znajomymi na 2 szesnachy (Moje ATU + Caro - ) na spot na uroczysko na Sekcję Śląsk Tak wiem dużo elementów mam w tym samochodzie do spasowania ale po prostu nie było kiedy ;/ . Z góry chciałem podziękować koledze Młodemu za sesyjkę Atuwy
Z nowości jako że mam od piątku 3 dniowy urlop wyjąłem z dawcy silnik 1.8 oraz gaz do mojego atu
FSO LOVE FOREVER <3
Macfly
Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 199 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-11-19, 22:07
Siema minęło 6 lat od mojego ostatniego Postu związanego z tym autem. Jako że forum FSO PTK padło stwierdziłem że odezwę się tu i ożywię temat.
Zacznę od takich niemiłych. Pod koniec maja 2018 zdarzyła się straszna rzecz . Jacek który udzielał się tu na forum i który malował moje ATU zginął na miejscu w wypadku samochodowym mając nie całe 22 lata . Próbował ominąć sarnę jadąc z dziewczyną ale nie wyszło chłopak stracił panowanie nad autem przekoziołkował samochodem i stroną kierowcy wbił się w głęboki rów z prawej strony . Zginął na miejscu dziewczyna wyszła z tego z tylko powichrzonymi zadrapaniami.
Co roku w święto zmarłych jeździmy z znajomymi moim ATU do Chrzanowa na cmentarz oddać pamięć i powspominać chłopaka. Za młodo odszedł z tego świata ale widocznie u góry miał ktoś inne plany z nim związane. Może kiedyś się tam u góry spotkamy wypijemy razem browara powspominamy stare czasy i pośmiejemy się z tego co było kto wie .
Wracając do ATU:
W Poldku wyszło dużo zmian i dużo jeszcze będzie Podzielę opisy na sekcję bo ciężko będzie się rozczytać z tego mianowicie co zmieniło się w aucie:
Wnętrze:
-Zmieniona deska rozdzielcza na MR 93 wraz z zaadaptowanym układem ogrzewania Calssonic
-Dołożona akcesoryjna półeczka na prawą stronę deski rozdzielczej żeby mieć dodatkowy schowek
-Przerobiony panel środkowy połączenie Plusa z minusem (Jeszcze do dopracowania)
-Lusterko wsteczne z podświetleniem z Cinquecento
-Oryginalne szare welurowe (nie szmaciane) fotele Inter Groclin Standard wraz z tylną kanapą z egzemplarza wystawowego ATU
-Pasy przednie z MR 2000 które miały tą samą zapinkę jak lanos więc jest tam założony czujnik z lanosa od nie zapiętych pasów i ożywiona kontrolka w liczniku.
-Podświetlany schowek
-Chromowane metalowe klamki wraz z tylnymi korbkami z MR92
-Uniwersalny podłokietnik z Audi A3
]
Mechanika:
-Przetoczenie koła zamachowego od 1.4 pod tarczę sprzęgła 200mm
-Sprzęgło 200mm Luk z Rovera (Fabryczny Poldorover ma 190 mm i po założeniu 200 nie cała powierzchnia cierna przylega do kołą zamachowego.
-Montaż instalacja sekwencyjnej LPG Stag 4 Eco i wtryskiwaczy ACW04
-Cały nowy układ wydechowy
-Nowe przewody hamulcowe
-Nowe przewody paliwowe
-Swap z 1.4 gdyż skończyły się w nim nim pierścienie i poszła uszczelka pod głowicą . Zabiłem ten silnik zatkaną i nie oddającą w ogóle ciepła chłodnicą z Diesla o czym nie wiedziałem niestety wiatrak ciągle napierdzielał i się nie wyłączał. Temperature roboczą ciągle miał 100 stopni na tej chłodnicy a pod górki rosła wiec ubiło pierścienie i uszczelkę więc wleciało 1.8 z zapłonem na kopułce wraz z rozrządem , Planowaniem głowicy , nowymi uszczelniaczami zaworowymi niestety się szykuje 2 swap na 1.8 bo obecny motor zaczął grać panewkami i pierścienie zaczęły puszczać.
1.4
1.8:
(Tego akurat żałuję że nie zajrzeliśmy na panewki ...)
Trzeba było uhonorować sukces (Jak wtedy nam się wydawało) i podjechać do nocnego po browarki kij tam że nie przykręcona maska człowiek się cieszył jak głupi że to pudło ożyło.
Później to ożyło na LPG i chodziło tak do momentu jak nie zaczęła walić panewa...
Wygląd:
-Doszły brakujące zaślepki dokładek progowych
-Wleciał dedykowany spojler z dodatkowym światłem stop
-Wleciały owiewki Heko na czworo drzwi
-Wleciały białe kierunkowskazy boczne
-Słupki środkowe zostały pomalowane na czarną strukturę
-Replika Pasa przeciwsłonecznego Teamu Heko który był na aucie wystawowym. Oryginalnie był to pas przeciwsłoneczny klejony od wewnątrz tutaj niestety jest to naklejka na zewnątrz.
-Dystanse toczone na zamówienie pod Felgi
-15 Calowe wystawowe 3 ramienne felgi Artec
-Oznaczenie silnika 1.8 16V na klapę
-Fabrycznie nowa Blenda Heko na tył
-Fejkowe czarne blachy (po zmianie taryfikatora mandatów już na nich nie śmigam niestety )
-Zielone aluminiowe nakrętki na wentyle kół
-chromowane nakładki na wentyle felg.
-Gwizdająca końcówka Michaela z lat 90tych (Notabene straszny szajs jakościowo jeden raz zimą jechałem i zaczął z niej chrom schodzić i rdzewieć mimo że była fabrycznie nowa jak ją kupiłem)
-Głośniki przód 165 Audiotec Helix DB 62.1
-Słupki przednie soprany HERTZ DT24.3
-Półka tył HERTZ DCX 165.3
-Skrzynia bassowa robiona na zamówienie z głośnikiem B2 audio RAGE65 D2/ HNX65 160mm
-Wzmacniacz do skrzyni Autotek TA1800 1x800W 1 Ohm
-Przewody sygnałowe do głośników 2.5 mm miedź
-Zasilanie Radia przewody prosto z akumulatora 2.5 mm
-Zasilanie wzmacniacza Autotek AT20KIT 20mm2 miedź.
Wyposażenie dodatkowe:
-Elektryczne szyby przód zrobione na przekaźnikach
-Nawigacja
-Kamera cofania
-Światła do jazdy dziennej w reflektorach
-Czujnik nie zapiętych pasów kierowcy
-Centralny zamek z Alarmem
-Spryskiwacze przednich reflektorów
-Elektryczne lusterka
-Podgrzewane przednie fotele z kilkustopniową regulacją mocy grzałek
-Obieg zamknięty układu ogrzewania kabiny
Z modów na te lata to by było na razie tyle . Nie licząc tego ATU natłukło wiele kilometrów po Polsce czy na zloty i spoty na ślask , do Łodzi , Piotrkowa trybunalskiego czy Warszawę i Wołomin
Kraków wozi się po warszawce :
Zagadka znajdź ATUwe :
ATU 1.4 Kondrada z tego forum . Kiedyś było tu na forum miało tablice SG wtedy po latach udało mu się odkupić ten sam samochód
Bo nie ważne gdzie i kiedy ważne z jaką ekipą
To by było na razie na tyle tak w skrócie 6 lat które minęło jak z bicza strzelił u mnie przy tym samochodzie .
A jakie plany na przyszłość ? Auto zostaje u mnie dożywotnio . Mam dużo wspomnień z tym samochodem i to lepszych (pierwsza miłość która niestety nie przetrwała) czy też gorszych jak śmierć Jacka który ten samochód malował. Miałem już oferty kupna za 10-12 tys to auto jest dla mnie jak pamiętnik . I Ktoś kto dobrze mnie zna i popatrzy na ten samochód to dobrze to rozumie. Bo szczerze ten samochód uratował mi życie i praca przy nim po nocach odciągnęła mnie od głupich myśli by skończyć ze sobą . Tylko to mnie wtedy trzymało przy życiu i nie wyobrażam sobie po prostu go nie mieć bo jest dla mnie jak stary dobry przyjaciel który mimo problemów życiowych , chorób i fochów jednak ciągle jest przy mnie i mnie nie opuszcza nawet gdy miałem już dość i potrafiłem wyzywać że potne go siekierą mimo to jednak nie miałem do tego serca.
A co do planów technicznych związanych z tym autem:
-Swap na 1.8 na cewkach na osprzęcie MEMS3 wraz kolektorem z 1.8 VVC
-Zrobienie wydechu z Kwasiaka o większej średnicy ale zbliżony wyglądem i bebechami do oryginału żeby jakoś spróbować bardzo nie zmienić głosu wydechu
-Obniżenie zawieszenia i zrobienie całego na poliuretanie
-Przednie Hamulce wentylowane z Fiata Palio Weekend
-Poprawka niektórych rdzawek , obić i wgniotek które przez te 6 lat pojawiły się na aucie bo nie licząc zimy użytkuje ATUwe na codzień.
-Pełne wygłuszenie wnętrza
-Zrobienie nowych paneli pod głośniki jak i wymiana głośników w Aucie na lepsze gdyż jest spory zapas może odpalenie ich na osobnym wzmacniaczu
-Dorobienie brakującej tapicerki boczków drzwi do foteli z egzemplarza wystawowego jak i boczków do kanapy
-Naprawa foteli mają wypalone dziury od kiepów takie już kupiłem
-Montaż komputera pokładowego
-Dorzucenie szyb elektrycznych do tyłu
-Założenie elektrycznego szyberdachu wysuwanego na dach
-Wymiana instalacji elektrycznej środka z Plusowej przerobionej na instalacje z MR 93 i pozbycie się niektórych drut patentów spowodowanych dostosowaniem istniejącej instalacji elektrycznej.
Słów nie rzucam na wiatr. Specjalnie kupiłem zdrowego Rovera 25 z którego wyjąłem silnik 1.8 na Cewkach wraz z instalacją elektryczną.
Z góry przepraszam że taki długi post i wiem że mało komu chce się czytać takie epopeje ale ciężko streścić 6 lat życia starałem się skrócić to jak mogłem.
FSO LOVE FOREVER <3
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22332 Skąd: WT
Wysłany: 2022-11-21, 09:40
Każda śmierć to tragedia - wyrazy współczucia...
W auto sporo pracy włożonej, jednak tunel środkowy ni jak do mnie nie przemawia...
Miło, że wróciłeś
Auto: Daweoo-FSO Polonez ATU + 97
Imie: Adam
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 199 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-11-21, 14:12
A dziękuje ślicznie za miłe przywitanie.
Widzę że fotki mogą znikać więc jeśli ktoś chce być na bieżąco to wrzucam czasem jakieś aktualizacje na Fan Page na Fejsie ATUwy : https://www.facebook.com/LegendarnaATUwa
Między czasie samochód wystąpił na Kanale Moto Kroinika. Jednak nie jestem osobą która nadaje się do występów przed kamerą . Strasznie zjadł mnie stres bo z natury jestem nie śmiała osobą i z nerwów nie raz się przejęzyczyłem i osobie nagrywającej przerywałem zdania. Na nagraniu słychać właśnie w jakim stanie jest obecny silnik no lata świetności ma za sobą .