X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira I] Nie odpala, iskra jest, rozrusznik kręci.

Autor Wiadomość
Matthai

Auto: Matiz & Nubira '99
Imie: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-30, 21:04   [Nubira I] Nie odpala, iskra jest, rozrusznik kręci.

Witam.
Mam problem z moją Nubirą jak w temacie. Silnik 1.6 z gazem. Kilka dni temu dojechałem do domu, zgasiłem i praktycznie od razu chciałem jeszcze raz uruchomić silnik. Niestety już się nie udało. Iskra jest, z resztą stosunkowo niedawno wymieniałem kable, świece i cewkę. Immobilizer niby się rozbraja - znika kontrolka. Chociaż wcześniej od jakiegoś czasu miewał kaprysy. Już po awarii przeczyściłem styki i teraz za każdym razem się rozbraja. Pompa podaje paliwo (sprawdzałem za filtrem paliwa), jednak świece wydają się suche jak na takie kręcenie. Błędów ECM spinacz nie wykrywa. Akumulator kilka razy ładowany, teraz już wymieniony, odpalanie z kabli też nic nie daje. I teraz najważniejsze: dziś wypatrzyłem luźny kabelek w okolicach akumulatora zakończony szybkozłączką w izolacji, który jest w wiązce idącej pod skrzynkę bezpieczników. Nie zauważyłem żadnego połączenia z którego mógłby się wypiąć. Przy kręceniu rozrusznikiem pojawia się na nim 12V. W pozostałych położeniach kluczyka jest 0. Dodam jeszcze, że kilka tygodni temu Nubira miała wątpliwą przyjemność jechania przez zalany Gdańsk w czasie ulewy. Woda doszła praktycznie do zderzaka. Nie było do tej pory problemu, jednak dzisiaj wszedłem pod samochód i sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie wtyczki i kontakty, jakie znalazłem.



 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
cezary1808

Auto: lanos 1.6 16v
Imie: Cezary
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: Warszawa/Tarchomin
Wysłany: 2013-07-30, 21:19   

w moim Lanosie jak odpalać nie chciał to pomogło poruszanie kablami przy stacyjce ... A wyciągałeś listwę z wtryskami - rozpylają paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem? To samo ze świecami -jest iskra podczas kręcenia?
 
 
 
Matthai

Auto: Matiz & Nubira '99
Imie: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-30, 21:44   

cezary1808 napisał/a:
w moim Lanosie jak odpalać nie chciał to pomogło poruszanie kablami przy stacyjce ... A wyciągałeś listwę z wtryskami - rozpylają paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem? To samo ze świecami -jest iskra podczas kręcenia?


Iskra jest. Obmierzyłem też cewkę i ma dokładnie takie same rezystancje jak przed montażem.
Złącze przy stacyjce przeczyściłem więc powinno być ok.
Co do samej listwy to jej nie ruszałem bo wierzyć mi się nie chce, żeby wszystkie padły naraz, tym bardziej, że podczas ostatniego parkowania miałem na benzynę przełączone. Chyba, że może regulator ciśnienia paliwa?



 
 
 
cezary1808

Auto: lanos 1.6 16v
Imie: Cezary
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: Warszawa/Tarchomin
Wysłany: 2013-07-31, 08:55   

z tymi wtryskami to też nie wierzę, że padły wszystkie na raz:) ale jeśli się nie otwierają lub otwierają a nie ma ciśnienia to zawęża krąg poszukiwań - na np. regulator ciśnienia...
 
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1727
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-31, 09:54   

Jaki gaz? Jak II gen to odłącz przewód od miksera i spróbuj odpalić z pedałem w podłodze - możliwe, że elektrozawór puszcza gaz i dlatego nie odpala bo za dużo paliwka dostaje.



"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku :D Piękne auto! "
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Matthai

Auto: Matiz & Nubira '99
Imie: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-31, 20:55   

cezary1808 napisał/a:
z tymi wtryskami to też nie wierzę, że padły wszystkie na raz:) ale jeśli się nie otwierają lub otwierają a nie ma ciśnienia to zawęża krąg poszukiwań - na np. regulator ciśnienia...


Generalnie w momencie, jak kręcę rozrusznikiem to na żadnym wtrysku nie pojawia się masa - napięcie ma ok. 7V. Przy pomiarach bez napięcia na wszystkich wtryskach na jednym z przewodów jest ok 5 kOhmów, na drugim jakaś wyższa wartość. Nie mam drugiej Nubiry do porównań więc sprawdziłem jeden z wtrysków swojego działającego ;) Matiza. I tu wyszło ok 100kOhmów (o ile dobrze pamiętam) na jednym przewodzie i normalna masa na drugim. Oczywiście wszystkie pomiary robiłem względem masy aut. Wiadomo instalacje są różne, ale podejrzewam, że powinienem uzyskać w miarę zbliżone wartości. No chyba, że ECMy obu samochodów zupełnie inaczej wysterowują wtryskiwacze. Przydałaby się sprawna Nubira do porównań.

Co do gazu to jest to druga generacja. Problem z instalacją wstępnie wykluczyłem ze względu na to iż zanim wystąpiła awaria prełączyłem samochód na benzynę i normalnie sobie zaparkowałem. Więc dobre pół minuty przed wyłączeniem silnika chodził na Pb. I po dosłownie 15 sekundach od wyłączenia (kluczyk w pozycji LOCK) nie chciał już odpalić.



 
 
 
Matthai

Auto: Matiz & Nubira '99
Imie: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-08-13, 20:20   

Po kolejnych 2 tygodniach walki Nubira dalej nie działa. :(

Do tej pory podmieniłem cewkę immobilizera, immobilizer z komputerem (komplet od jednego samochodu, też z silnikiem 1.6, z resztą oba komputery mają oznaczenie C3). Odłączyłem też instalację gazową - bezpiecznik na zasilaniu i wszystkie złącza elektryczne od sterowników). Objaw niestety jest cały czas taki sam.



 
 
 
Skellen


Auto: Nubira 2
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 29
Wysłany: 2013-08-13, 20:29   

Witam

Odłącz wtryskiwacze i sprawdz czy na plaku odpala. jak odpala to wina ukladu paliwowego.
Jak nie odpali to sprawdz w jakim momencie jest iskra.
Sprawdzales cisnienie na garach ? Probowales na zaciag odpalic ? moze cewki mokre, albo jakies lewe powietrze, moze immo... mozliwosci jest multum
 
 
Matthai

Auto: Matiz & Nubira '99
Imie: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-08-13, 21:02   

Skellen napisał/a:
Odłącz wtryskiwacze i sprawdz czy na plaku odpala.


Niestety tego nie za bardzo zrozumiałem. Co do układu paliwowego to za filtrem paliwo dość konkretnie leci. Więc by musiało coś na listwie być, jak już. Jak pisałem wyżej - immo z komputerem podmieniałem, więc raczej można wykluczyć. Chodzi mi po głowie regulator ciśnienia paliwa, że w ogóle na listwę nie puszcza. Tylko jak go można sprawdzić?

Najdziwniejsze jest to, że przed awarią silnik normalnie pracował na LPG i tuż przed wyłączeniem na Pb - żadnych falowań i innych anomalii. I po wyłączeniu silnika na dosłownie 15 sekund już nie mogłem go odpalić. :(



 
 
 
Skellen


Auto: Nubira 2
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 29
Wysłany: 2013-08-13, 21:54   

a emulator od lpg dziala ?
nie wiem jak jest z tym silnikiem, ale np. w mercedesie w190 jest wtryskiwacz rozruchowy, ktory czasem lubil uniemozliwic odpalenie.

chodzilo mi o zastapienie paliwa plakiem.
Zrob tak:

zakup sobie samostart (kupisz na kazdej stacji w spraju, moze mic inna nazwe np. quick start etc.), psikaj do filtra powietrza przez okolo 4-5 sekund po czym szybko odpalaj auto zanim zawartosc ulotni sie z ukladu dolotowego.

Jak odpali - problem z paliwem, jak nie to z elektryka



p.s. a wtryskiwacze cykaja jak krecisz silnikiem ?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt