Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-08-02, 20:30 [Lanos] Szarpie na PB
wiem ze ten temat jest po raz kolejny maglowany ale przejdźmy do rzeczy mój Lani szarpie na PB ale tylko jak mu chcę dać lekkiego gazu przykład 5 bieg 1500 obr i daje mu
- 1/4 gazu szarpie
- 2/4 gazu szarpie
- 3 /4 gazu szarpie
- "full but" auto normalnie jedzie
wszystkie podpunkty z tych samych obrotów tj 1500 i na każdym biegu 1, 2, 3, 4, nie da sie płynnie przyspieszyć aby autem nie szarpało
wtryski mam wyczyszczone nowy filtr paliwa przepustnica wyczyszczona pompa paliwa w normie mierzona zalany środkiem do czyszczenia wtrysków od momentu wyremontowania jeżdżę tylko na PB ok 500 km i cały czas jest to samo
może to być wina sondy lambda ?
a jak ie to co polecacie sprawdzić mi się już pomysły skończyły
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-02, 20:51
Może być lambda, a może być też sprzęgło.
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
Sprzęgło?? No chyba nie.... Ja bym obstawiał wtryski... Sprawdź napiecie na lambdzie... Poszukaj na forum to powinno byc jakie ma mieć parametry, bo ja nie pamietam...
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari.
"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze
wole miec przód naped ale taki co ma dusze"
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-02, 20:59
Czemu sprzęgło nie? W poldku co prawda mam na bank już kończące się sprzegło i czasem szarpie właśnie i nie ważne czy pb czy lpg, więc najpewniej od tego szarpie ;P Ale oczywiście mogę się mylić i to może być tylko czarny scenariusz, no i moje gdybanie Ale lambda jak najbardziej też może się do tego przyczyniać, nie wiem tylko czy w lanosie jest coś takiego, że przy pełnym bucie w podłogę jest pomijany sygnał z lambdy tak jak w podlku? Jak tak jest, to jak najbardziej trzeba się przyjrzeć tej sondzie
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
Bo chyba poniżej 65*C silnika komp ignoruje lambdę, prawda?
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-08-03, 10:37
sprzęgło odpada na 100% bo mam nowe
na zimnym tragedia na zagrzanym da się ale też szarpie ale w trochę mniejszym stopniu
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-03, 13:55
Czyli najszybciej lambda, bo: na zimnym jest pomijany sygnał lambdy bo nie pracuje ona dopóki się nie nagrzeje (1-żyłowa, w polonezie np. jest 4 żyłowa i jest ona podgrzewana elektrycznie, przez co pracuje od razu).
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-08-03, 17:09
to jak lambda to jaka polecacie mam auto w LPG
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-08-03, 23:40
oo tanio u mnie w mieście zaśpiewali sobie 115 za ori a zamiennik 95
sprzęgło odpada na 100% bo mam nowe
na zimnym tragedia na zagrzanym da się ale też szarpie ale w trochę mniejszym stopniu
Czyli jak rozumiem na zimnym jest gorzej.
szyna93 napisał/a:
Czyli najszybciej lambda, bo: na zimnym jest pomijany sygnał lambdy bo nie pracuje ona dopóki się nie nagrzeje (1-żyłowa, w polonezie np. jest 4 żyłowa i jest ona podgrzewana elektrycznie, przez co pracuje od razu).
Patrząc na wyżej zacytowane to jednak lambda odpada, gdzie indziej jest problem.
.
Frobofrut napisał/a:
Dla LPG lambada jest jako tako nie bałdzo potrzebna ale dla beny już tak
Może taka przykładowo
Używki nie polecam bo z tym może być bardzo różnie
Niepotrzebna? Przecież krokowiec koryguje mieszankę właśnie za pomocą informacji między innymi z sondy.
A druga sprawa, że sonda za 38 zł raczej jest chinolem, to już lepsza używka.
Mufu94 - jeśli chce Ci się ruszać to wpadnij do mnie - 1.5 leży wyciągnięty, możesz sobie na sprobowanie lambdę z niego wykręcić i pożyczyć - a na sto procent była sprawna - jeśli nie pomoże to nie wtopisz kasy.
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-08-04, 07:34
Świr, ok
a kolejny objaw w czasie jazdy załącza sie chek różnie za po 10 min jazdy raz wcale i niby auto jedzie normalnie ale czuć jak jest minimalnie słabszy
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-04, 07:36
skoro wywala check, sprawdź błędy, które zapamiętał.
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
marcin1008
Auto: Lanos 1,5 16V sedan
Imie: Marcin Pomógł: 44 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 379 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-08-04, 11:01
Frobofrut napisał/a:
zrób mały test przełącz auto na gaz i zobaczymy co wtedy będzie - jeśli przestanie szarpać no to masz odpowiedź na miejscu
Nie do końca! trzeba zacząć od sprawdzenia błędów.Rozumiem że mówiąc sprawdzona pompa paliwa masz na myśli pomiar ciśnienia w układzie???Czujnik temperatury też daje podobne objawy.EGR zaślepiony?
marcin1008
Auto: Lanos 1,5 16V sedan
Imie: Marcin Pomógł: 44 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 379 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-08-04, 11:19
Frobofrut napisał/a:
u niego jest oplowski silnik pracujący na elektronice DU - także tu zczytanie błędów nie bardzo pomoże moim skromnym zdaniem
Pomimo to zacząłbym od sprawdzenia błędów-to prosta czynność i nic nie kosztuje,i wtedy wiemy czego czepia się ECM.(Zakładam że taki składak kiedyś działał jak należy).Sondę też radziłbym sprawdzić używając woltomierza.