X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Drobny problem z LPG

Autor Wiadomość
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-08-05, 22:05   [Nubira II] Drobny problem z LPG

Od praktycznie początku mojej przygody z Nubira mam z nią pewien problem...otóż :
Ciepły silnik w obu przypadkach :
1.Jazda tylko na PB -> zgaszenie samochodu -> ponowne odpalenie -> bez problemu
2. Jazda na LPG -> zgaszenie samochodu -> ponowne odpalenie -> odpala na 1-2 sec i gaśnie...potem trzeba kręcić ok 3-4 sec aby silnik zaskoczył.

Byłem z tym problemem u Pana Pawła, zwalił winę na immo...

Ktoś przerabiał podobny problem ?

Pozdrawiam,
Michał



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
szyna93
Grupa Podlaska
Chirurg metaloplasta


Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil
Pomógł: 30 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1208
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-06, 07:06   

michok napisał/a:
2. Jazda na LPG -> zgaszenie samochodu -> ponowne odpalenie -> odpala na 1-2 sec i gaśnie...potem trzeba kręcić ok 3-4 sec aby silnik zaskoczył.

A na jakim paliwie gasisz samochód?



Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4.
Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-08-06, 08:30   

gaszę na LPG.
Dodam jeszcze, że jak samochód po jeździe na LPG przełączę na PB i popracuje on ok 1 min to nie ma problemu z ponownym rozruchem.



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
szyna93
Grupa Podlaska
Chirurg metaloplasta


Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil
Pomógł: 30 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1208
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-06, 08:34   

No to już masz odpowiedź ;) prawdopodobnie któryś elektrozawór od gazu (najprawdopobniej od parownika) się przycina i zamyka z opóźnieniem, przez co po zgaszeniu, jeszcze przez chwilę jest podawany gaz do kolektora, co skutkuje zalaniem silnika paliwem, natomiast przez zalanie paliwem jest problem z rozruchem, jest to częsta przypadłość, przy gaszeniu samochodu na LPG. Ja od jakiegoś czasu po dojechaniu do celu przestawiam samochód na Pb, chwilę pochodzi na luzie i gaszę ;)
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-08-06, 09:53   

ile kosztuje taki elektrozawór ? gra warta świeczki ?



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
szyna93
Grupa Podlaska
Chirurg metaloplasta


Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil
Pomógł: 30 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1208
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-06, 09:57   

Ceny nie jestem w stanie Ci podać, ale z reguły wystarczy taki elektrozawór rozebrać i przeczyścić, i wymienić oring na nim. Żeby jeszcze uprawomocnić to co Ci podpowiedziałem sprawdź jeszcze, czy jak zgasisz auto na gazie to słychać jeszcze przez chwilę syczenie? Tak właśnie jakby się zawór zamykał powoli?



Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4.
Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1727
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-06, 10:31   

michok napisał/a:
2. Jazda na LPG -> zgaszenie samochodu -> ponowne odpalenie -> odpala na 1-2 sec i gaśnie...potem trzeba kręcić ok 3-4 sec aby silnik zaskoczył.


Wg mnie gdyby elektrozawór był padnięty to nie dałoby się go odpalić na te 1-2 sec tylko trzeba by było na samym początku już kręcić.
Jak masz poprowadzoną rurą od reduktora do miksera? Stawiam, że przewód jest w chooj długi i jeszcze dziwnie poprowadzony, pewnie od reduktora idzie w dół a potem w górę do miksera, a że LPG jest cięższe od powietrza to gromadzi się w ten dolinie w wężu i dlatego po odpaleniu działa 1-2 sek, a potem dostaje tego zgromadzonego gazu i go zalewa.

Ew. jeżeli to nie to, to wtedy zostaje zwalony elektrozawór lub źle wyregulowana instalacja (ile pali?)



"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku :D Piękne auto! "
 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-08-06, 10:48   

m4d4g4sk4r napisał/a:
michok napisał/a:
2. Jazda na LPG -> zgaszenie samochodu -> ponowne odpalenie -> odpala na 1-2 sec i gaśnie...potem trzeba kręcić ok 3-4 sec aby silnik zaskoczył.


Wg mnie gdyby elektrozawór był padnięty to nie dałoby się go odpalić na te 1-2 sec tylko trzeba by było na samym początku już kręcić.
Jak masz poprowadzoną rurą od reduktora do miksera? Stawiam, że przewód jest w chooj długi i jeszcze dziwnie poprowadzony, pewnie od reduktora idzie w dół a potem w górę do miksera, a że LPG jest cięższe od powietrza to gromadzi się w ten dolinie w wężu i dlatego po odpaleniu działa 1-2 sek, a potem dostaje tego zgromadzonego gazu i go zalewa.

Ew. jeżeli to nie to, to wtedy zostaje zwalony elektrozawór lub źle wyregulowana instalacja (ile pali?)


Dzisiaj rzucę okiem na wężyk.
2 tyg temu zrobiłem małą podróż DU, i na dystansie ok 3400 km spalił ok 10 lpg ( 2 osoby + bagaż + klima, trasa nie po Polsce).
Po Polsce but (ok 15 lpg na trasie). Instalacja serwisowana u Pana Pawła Łachety
Także chyba nie jest tak źle :)



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-09-22, 21:14   

m4d4g4sk4r,
miałeś rację...przewód idzie jakoś dołem z reduktora do miksera....
Pan Paweł wszystko zwala na immo (nie mam pojęcia czemu).

Czy można rurkę tę normalnie odłączyć poprowadzić inaczej i podłączyć?



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7764
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-09-22, 21:33   

michok napisał/a:
Czy można rurkę tę normalnie odłączyć poprowadzić inaczej i podłączyć?
można :cfaniaczek:




 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-09-22, 21:43   

wnd napisał/a:
michok napisał/a:
Czy można rurkę tę normalnie odłączyć poprowadzić inaczej i podłączyć?
można :cfaniaczek:


Może i głupie pytanie :P , ale mój pierwszy samochód z lpg :) .
Dziękuje za odpowiedź :)



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2013-10-06, 19:38   

Zostawiam dla potomnych.
Winna (prawdopodobnie) okazała się sonda lambda :) .
Po wymianie, problem znikł jak ręką odjął.



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt