Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam, widziałem kilka podobnych tematów. Ale chciałbym się dowiedzieć czy słyszał ktoś z was lub czy jest możliwe przełożenie silnika hondy 1,6 lub 1,8 VTI 160km??
Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-07-13, 11:57
ludzie nawet wstawiają silniki z motocykli wiec generalnie nie ma rzeczy niemożliwych.
Pytanie tylko czy będzie to opłacalne. Bo oprócz silnika bedziesz potrzebował całej elektroniki i komputera do tego silnika, nie wspominając o ewentualnych modyfikacjach komory silnika, gdyż seryjne mocowanie silnika pewnie nie będzie ot takie plug&play.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-13, 19:04
Skoro z Matiza można zrobić takie RWD z silnikiem z Yamahy R1, to i do Lanosa da się wrzucić silnik z Hondy. Problemem pozostaje tylko ilość $ $ $... o ile sam tego swap'u nie będziesz wykonywał, to chodzi o dość dużą ilość $ $ $, no i znalezienie warsztatu, który się podejmie takiej przeróbki...
Generalnie najprostszym do przeprowadzenia swap'em na mocniejszy silnik w Lanosie, jest wstawienie jakiejś jednostki Oplowskiej. Od 8-zaworowego 115-konnego C20NE, przez mocny, dość niezawodny i popularny w swap'owaniu C20XE (to chyba najprostszy w Lanosie swap do wykonania), przez 2,5-litrowy V6 C25XE czy nawet najmocniejszy 2.0 Turbo C20LET.
bartek_161 [Usunięty]
Wysłany: 2008-07-13, 20:54
Acha, no Silnik od Hondy 1,8 znalazłem z pełnym osprzętem, sprzęgłem, skrzynią biegów i półosiami za 6 tys więc wydaje mi się że nie jest aż tak źle a przełożyć da rade tanio bo cała rodzina mechaników
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-13, 21:31
No jeżeli tego dokonasz, to będziesz pionierem w temacie swap'ów silników z Hondy do Lanosa . Podejrzewam, że niestety tak czy siak, do tych 6 tys zł, jeszcze sporo wydatków dojdzie na potrzebne modyfikacje, chociażby komory silnika.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
bartek_161 [Usunięty]
Wysłany: 2008-07-13, 21:41
No właśnie jak się teraz zagłębiłęm bardziej w ten temat to doszedłem do wniosku że najrozsądniejszy bylby C20XE. chociaz korci mnie bardzo ta opcja z turbiną. a silnik C20LET to jednostka występująca w Oplach Astra Bertone??
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-13, 22:25
C20LET montowany był w Calibrach, a Z20LET jest w Astrach Coupe (Bertone). Nie pytaj się mnie jakie są różnice, bo poza tym, że Z20LET jest nowocześniejszą konstrukcją i spełnia bardziej regorystyczne normy dot. czystości spalin, więcej Podejrzewam jednak, że Z20LET będzie też trudniejszy w swap'ie... Co nieco o różnicach piszą tutaj - poczytaj
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-07-14, 09:22
swego czasu ( nawet dość nie dawno ) był na naszym forum link jak gość wkładał ten silnik do Opla Corsy i pisał że pajęczyny z kablami były...
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-14, 09:35
pawels napisał/a:
a ja mam inne pytanie:P czy do lanosa wejdzie silnik od omegi 3.0 MV6??
Wejdzie, Lanos ma dość dużą komorę silnika. Niestety problemem stanie się wtedy na pewno prowadzenie samochodu. Prosto jakoś pojedzie, ale przy łukach już będzie sporo gorzej... Obejrzyj ten filmik - w całości, bądź od 3ciej minuty... tak będzie się mniej więcej zachowywał Lanos przy silniku 3.0. Podobnie jak i zachowuje się przy 2.5 V6... Wtedy niezbędne są poważniejsze ingerencje w zawieszenie i układ hamulcowy. Sama wymiana sprężyn na progresywne nie wystarczy...
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-07-14, 11:48
Bla bla bla bla
3.0 wejdzie, skoro wchodzi 2.5. Z elektryka trzeba sie pobawic JAK PRZY KAZDYM INNYM SWAPIE. No moze troche instalacja bardziej rozbudowana.
Co do skrecania; roznica miedzy np 2.0 8v a 2.5v6 przy zwyklej jezdzie jest prawie nieodczuwalna. Roznica wyszlaby zapewne na torze dopiero
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-14, 12:15
ziemniak napisał/a:
Co do skrecania; roznica miedzy np 2.0 8v a 2.5v6 przy zwyklej jezdzie jest prawie nieodczuwalna. Roznica wyszlaby zapewne na torze dopiero
Zależy co dla kogo oznacza "zwykła jazda"
Fał-szóstka brzmi naprawdę fajnie, ale ja i tak swap'a robiłbym na C20XE
Marcin-Lani
Auto: Lanos Turbo Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 233
Wysłany: 2008-07-14, 12:27
Po co pchać silnik od Hondy??
Za 6tys kupisz komplet na swap C20let wraz ze skrzynia F28 i masz 204KM w serii, jesli założysz wiekszy wydech, wiekszy IC to mozesz liczyc na troszke więcej.
Mając taki silnik za 1tys pln robisz program bez ingerenci w silnik i osiągasz ok 250-270KM nie przejmując sie ze cos ci sie posypie. C20let po zakuciu ma potenciał nawet do 500KM i wg mnie nie ma lepszej opcji do Lanosa.
300KM w c20let jest bardzo łatwe do osiagnięcia i pozwoli Ci kręcić 13tki na 1/4.
Z resztą co ja Ci bede pisał, samo zobacz jak to wygląda...