X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[lanos] SWAP Silnika

Autor Wiadomość
bartek_161
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-13, 10:26   [lanos] SWAP Silnika

Witam, widziałem kilka podobnych tematów. Ale chciałbym się dowiedzieć czy słyszał ktoś z was lub czy jest możliwe przełożenie silnika hondy 1,6 lub 1,8 VTI 160km??



Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-07-13, 11:57   

ludzie nawet wstawiają silniki z motocykli wiec generalnie nie ma rzeczy niemożliwych.
Pytanie tylko czy będzie to opłacalne. Bo oprócz silnika bedziesz potrzebował całej elektroniki i komputera do tego silnika, nie wspominając o ewentualnych modyfikacjach komory silnika, gdyż seryjne mocowanie silnika pewnie nie będzie ot takie plug&play.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-13, 19:04   

Skoro z Matiza można zrobić takie RWD z silnikiem z Yamahy R1, to i do Lanosa da się wrzucić silnik z Hondy. Problemem pozostaje tylko ilość $ $ $... o ile sam tego swap'u nie będziesz wykonywał, to chodzi o dość dużą ilość $ $ $, no i znalezienie warsztatu, który się podejmie takiej przeróbki...
Generalnie najprostszym do przeprowadzenia swap'em na mocniejszy silnik w Lanosie, jest wstawienie jakiejś jednostki Oplowskiej. Od 8-zaworowego 115-konnego C20NE, przez mocny, dość niezawodny i popularny w swap'owaniu C20XE (to chyba najprostszy w Lanosie swap do wykonania), przez 2,5-litrowy V6 C25XE czy nawet najmocniejszy 2.0 Turbo C20LET.
 
 
bartek_161
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-13, 20:54   

Acha, no Silnik od Hondy 1,8 znalazłem z pełnym osprzętem, sprzęgłem, skrzynią biegów i półosiami za 6 tys więc wydaje mi się że nie jest aż tak źle a przełożyć da rade tanio bo cała rodzina mechaników :)
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-13, 21:31   

No jeżeli tego dokonasz, to będziesz pionierem w temacie swap'ów silników z Hondy do Lanosa :piwo: . Podejrzewam, że niestety tak czy siak, do tych 6 tys zł, jeszcze sporo wydatków dojdzie na potrzebne modyfikacje, chociażby komory silnika.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
bartek_161
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-13, 21:41   

No właśnie jak się teraz zagłębiłęm bardziej w ten temat to doszedłem do wniosku że najrozsądniejszy bylby C20XE. chociaz korci mnie bardzo ta opcja z turbiną. a silnik C20LET to jednostka występująca w Oplach Astra Bertone??
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-13, 22:25   

C20LET montowany był w Calibrach, a Z20LET jest w Astrach Coupe (Bertone). Nie pytaj się mnie jakie są różnice, bo poza tym, że Z20LET jest nowocześniejszą konstrukcją i spełnia bardziej regorystyczne normy dot. czystości spalin, więcej :niewiem: Podejrzewam jednak, że Z20LET będzie też trudniejszy w swap'ie... Co nieco o różnicach piszą tutaj - poczytaj ;)
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-07-14, 09:03   

a ja mam inne pytanie:P czy do lanosa wejdzie silnik od omegi 3.0 MV6??
 
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-07-14, 09:09   

pawels napisał/a:
czy do lanosa wejdzie silnik od omegi 3.0 MV6??


wejdzie, ale duuuuuużo kombinacji jest z elektroniką.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-07-14, 09:19   

a co tak bardzo sie rozni od silnika 2.5?
 
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-07-14, 09:22   

swego czasu ( nawet dość nie dawno ) był na naszym forum link jak gość wkładał ten silnik do Opla Corsy ;d i pisał że pajęczyny z kablami były...



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-14, 09:35   

pawels napisał/a:
a ja mam inne pytanie:P czy do lanosa wejdzie silnik od omegi 3.0 MV6??


Wejdzie, Lanos ma dość dużą komorę silnika. Niestety problemem stanie się wtedy na pewno prowadzenie samochodu. Prosto jakoś pojedzie, ale przy łukach już będzie sporo gorzej... Obejrzyj ten filmik - w całości, bądź od 3ciej minuty... tak będzie się mniej więcej zachowywał Lanos przy silniku 3.0. Podobnie jak i zachowuje się przy 2.5 V6... Wtedy niezbędne są poważniejsze ingerencje w zawieszenie i układ hamulcowy. Sama wymiana sprężyn na progresywne nie wystarczy...
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-07-14, 11:48   

Bla bla bla bla

3.0 wejdzie, skoro wchodzi 2.5. Z elektryka trzeba sie pobawic JAK PRZY KAZDYM INNYM SWAPIE. No moze troche instalacja bardziej rozbudowana.

Co do skrecania; roznica miedzy np 2.0 8v a 2.5v6 przy zwyklej jezdzie jest prawie nieodczuwalna. Roznica wyszlaby zapewne na torze dopiero ;)

Wiec nie pitolic mi tu :P



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-07-14, 12:15   

ziemniak napisał/a:
Co do skrecania; roznica miedzy np 2.0 8v a 2.5v6 przy zwyklej jezdzie jest prawie nieodczuwalna. Roznica wyszlaby zapewne na torze dopiero ;)


Zależy co dla kogo oznacza "zwykła jazda" ;d :P

Fał-szóstka brzmi naprawdę fajnie, ale ja i tak swap'a robiłbym na C20XE ;)
 
 
Marcin-Lani


Auto: Lanos Turbo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 233
Wysłany: 2008-07-14, 12:27   

Po co pchać silnik od Hondy?? :omg:
Za 6tys kupisz komplet na swap C20let wraz ze skrzynia F28 i masz 204KM w serii, jesli założysz wiekszy wydech, wiekszy IC to mozesz liczyc na troszke więcej.
Mając taki silnik za 1tys pln robisz program bez ingerenci w silnik i osiągasz ok 250-270KM nie przejmując sie ze cos ci sie posypie. C20let po zakuciu ma potenciał nawet do 500KM i wg mnie nie ma lepszej opcji do Lanosa.
300KM w c20let jest bardzo łatwe do osiagnięcia i pozwoli Ci kręcić 13tki na 1/4.
Z resztą co ja Ci bede pisał, samo zobacz jak to wygląda... :D

http://www.fotosik.pl/sho...3fd8f660ee4336c

http://www.fotosik.pl/sho...b5e2e0bb68c58ab

....wywaliłem 1,6Turbo i let spełnił w pełni moje oczekiwanie :) Polecam



Lanos Turbo 300KM+/400Nm+ ;)
13.21s - II miejsce 1/4 mili Olsztyn 2010
13.16s - 1/4 mili Lublin 2010
http://www.cardomain.com/ride/3807631
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt