X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Fabryczny alarm schemat

Autor Wiadomość
catpl

Auto: Nubira II
Imie: Chris
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 9
Wysłany: 2013-09-13, 16:33   [Nubira II] Fabryczny alarm schemat

Witam wszystkich forumowiczów!

chciałbym zmienić w tym samochodzie alarm (mam już kupiony). Jednak mam problem ponieważ nie mogę znaleźć schematu do fabrycznego alarmu Daewoo Nubira II Sedan 2001 rok. Podkreślam, że alarm jest fabryczny (samochód z zagranicy). Centralka alarmu znajduje się w tunelu środkowym z tyłu. Alarm to: Anti Theft System Control Unit Daewoo Rev. A (pudełeczko, żółta naklejka, sztywna antena). Samochód dodatkowo ma oryginalny centralny zamek (za puszką bezpieczników- po lewej od pedału sprzęgła). Alarm sterowany z kluczyka (w kluczyk wbudowane przyciski on/off). Opisuje, ponieważ przeszukałem internet i dużo ludzi twierdzi, że w nubirach nie montowano oryginalnego alarmu daewoo tylko dokładano.

Teraz przejdę do setna sprawy mianowicie po odpięciu alarmu samochód nie odpala. Nie wiem które przewody odpowiadają za blokadę (najprawdopodobniej zapłonu). Przewody pomierzone wiem co odpowiada za stany takie jak stacyjka, otwarcie drzwi itd. brakuje mi tylko tej blokady i pewności co do przewodu syrenki i otwarcia drzwi (centralnego zamka) ponieważ alarm przestał reagować na pilot :( . Może ktoś z Państwa ma schemat lub potrafiłby pomóc w rozpracowaniu mojego problemu ? Zastanawiam się również gdzie znajduje się immobilizer w tym samochodzie czy czasem nie jest zintegrowany z modułem alarmu ? Z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2013-09-13, 17:23   

catpl napisał/a:
ponieważ nie mogę znaleźć schematu do fabrycznego alarmu Daewoo Nubira II Sedan 2001 rok. Podkreślam, że alarm jest fabryczny


catpl napisał/a:
i dużo ludzi twierdzi, że w nubirach nie montowano oryginalnego alarmu daewoo tylko dokładano.


Dobrze gadają , nie ma czegoś takiego jak alarm fabryczny . Każdy dealer montował co chciał , przynajmniej na rynek Polski .
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-09-13, 17:51   

W nubirach i leganzach był fabryczny alarm jako opcja lecz nie dotyczył naszej polandii (nubira)
Leganzy można było kupić z fabrycznym w polandii
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 772 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7873
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-09-13, 20:19   

mam schemat na amerykę. nic tam nie wskazuje by alarm coś odcinał. ale tam nie kradli daewoo. w ogóle gdzieś kradli ?
syrena to nr 12 w alarmie, masa na żółtym go uruchamia.
unlock także żółty z nr 1 lub 2 i masa.



może coś podpasuje. może czegoś nie ma. a może jest za dużo ?
na twoim miejscu założyłbym drugi alarm, podpinając go gdzie trzeba uprzednio odcinając niepotrzebne już połączenia staremu. które będą potrzebne okaże się samo. centralka zamka jest standardowa, więc podłączenie jest proste. a skoro
catpl napisał/a:
po odpięciu alarmu samochód nie odpala.
czyli odpala z podpiętym, to zobaczymy które to kable muszą być dalej podłączone.
bateria i czyszczenie pilota ?
immo jest na kolumnie kierownicy. tutaj szukajka się kłania i obrazki z np. aledrogo. wiesz gdzie i czego szukać.
 
 
catpl

Auto: Nubira II
Imie: Chris
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 9
Wysłany: 2013-09-13, 22:29   

Samochód sprowadzony z Francji (jak dla mnie alarm to wytwór daewoo, jak uważacie ?), kilka zdjęć osprzętu:



Jeżeli chodzi o kluczyk była wymiana baterii, sprawdzenie, niestety tylko świeci dioda po naciśnięciu 0 reakcji. Nie wiem czy to nie wina samego alarmu. Przy alarmie wystaje potężna antenka sztywna próbowałem przy antence nawet pilot naciskać i nic. Jutro przeanalizuje schemat od Amerykańca bo na pierwszy rzut oka coś się pokrywa. Tutaj załączam zdjęcie z opisem kabelków, które nie pojmuje z pomiarów:



Podejrzewam, że tam gdzie pojawia się +12V po wpięciu Koreańskiego blackboxa z żółta nalepką :) tam jest blokada. Tylko niepokoi mnie te +5V i 9V ale widzę według schematu od Amerykańca, że może być to np. +5V ultradźwięki (których nie ma u mnie w samochodzie) a na +9V serial data. Tylko kolory kabelków widzę inne.

Myślałem aby te 2 x +12V podać tam na sztywno napięcie tylko mam obawy jeszcze :)

Jak przerysuje schemat do podeślę do wglądu.

Dziękuje raz jeszcze za uwagę :)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
strowger
Grupa Lubuska
Polonez Heavy User

Auto: Daewoo Nubira 2.0 16V, 2xPolonez 1.6 GSi
Imie: Robert
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2013-10-04, 22:30   

Nic nie grzeb, tylko jedź do jakiegoś byłego ASO Daewoo FSO - mam Nubirę z Niemiec i też taki sam fabryczny alarm. Też mi nie działał i nie zamykał samochodu z pilota w kluczyku. Wizyta w serwisie, który posiada komputer do Daewoo (choć mamy już pełne OBD2) i ponowne zaprogramowanie kluczyków rozwiązało sprawę. Samochód zamyka się i uzbraja alarm.

O ile pamiętam, to żeby te kluczyki się zaprogramowały musieli wybierać Daewoo Leganza w sprzęcie, bo w Polsce faktycznie nie występował fabryczny alarm w Nubirach, a w koreańskich wersjach był taki sam lub bardzo podobny jak w "naszej" Leganzie, przez co kluczyk się bez problemu wpisał na nowo w system.
 
 
sapphir
www.du-nubira.za.pl

Auto: Nubira 2.0 16V CDX LPG kombi
Imie: Piotr
Pomógł: 30 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 284
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 2013-10-05, 19:04   

Zerknij tu:

http://www.du-leganza.za....0-%20Boody.html

i ściągnij plik 9T - Remote keyless entry and anti theft system, immobilizer

albo tu:

http://www.du-nubira.za.p...20Ignition.html

http://www.du-nubira.za.p.../Caroserie.html



www.gmdaewoo.za.pl
 
 
 
catpl

Auto: Nubira II
Imie: Chris
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 9
Wysłany: 2013-10-06, 15:10   

Witam, dawno nie zaglądałem z braku czasu. Widzę nazbierało się trochę odpowiedzi za co dziękuje. Na razie dałem spokój bo pojechałem po poradę do ASO i po podłączeniu do komputera wgrali mi na nowo pilot (koszt 60 zł). Także strowger ma racje. Ogólnie elektrycy co mnie zdziwiło w pierwszym momencie- nie mają schematu do tego cacka rozmawiałem z nimi i pokazałem swój rysunek jednak odradzili mi grzebanie w ciemno z tą blokadą skoro działa po wgraniu. Za to mają schematy do Polskich wersji bo przyznali się, że to co rozrysowałem pokrywa się z prawdą prócz tej blokady bo jej nie ma na schemacie (ale to tez potwierdzają schematy umieszczone na forum). Dowiedziałem się również, że pilot to koszt 250 zł (7 dni oczekiwania bo sprowadzają) i 750 zł cały alarm (tutaj do miesiąca czasu). Także na razie mam problem z głowy. Dzięki raz jeszcze za odpowiedzi. Jak ktoś jednak coś wie i chciałby się podzielić z tą blokadą to byłoby fajnie wiedzieć bo jak furka stanie z powodu tej blokady to nawet Polskie ASO nie pomoże :hahaha:
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-10-08, 08:34   

Zacznij od sprawdzenia, co odcina larm - wsiądz do środka, włacz alarm i spróbuj auto odpalić. Zobaczysz co się będzie działo. Możliwości jest kilka - alarm może odcinac stacyjkę ( nie działa wogóle rozrusznikm nie świecą żadne kontrolki po przekręceniu stacyjki ), może odcinać tylko przewód od stacyjki na elektromagnes - kontrolki się świecą, ale rozrusznik nie kręci ), może on odcinac tylko pompę paliwową ( aczkolwiek normalnie robi to immo, ale ty masz inną inną wersję, więc może być inaczej ). No i warto wiedzieć, czy podczas np. póby uruchomienia silnika alarm się włączy.
Te rzeczy to podstawa, aby w razie awarii wiedzieć, czy to sprawa alarmu, czy nie.
Odcięcie jakiegoś elementu przez alarmy to dodatkowy przekaźnik, lub wykorzystanie przekaźnika już istniejącego - alarm podaje napięcie na cewkę przekaźnika, kóry coś włącza/wyłącza ( np. pompa paliwowa ).
Skoro nie ma nikt schematu tego cuda techniki, to najprościej chyba będzie, ( jak masz możłiwosć ) poświęcić nieco czasu i poprostu iść po przewodach i sprawdzać do czego są podłączone. Alarmy mają tez po dwa zasilania - jedno prosto z aku, drugie po stacyjce. Na napięcia za bardzo nie patrz, bo nie wiesz jakim napięciem co jest zasilane. Ważne, że będziesz wiedział gdzie jaki kabelek leci i co zasila, żeby wiedzieć co w razie awarii zmostkować.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 772 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7873
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-10-08, 17:45   

Alberciczek, jest tylko mały problem. alarm ma złącze szeregowe jak immo. o czym i z czym się przez nie komunikuje alarm o ile jest ono dalej jak do złącza aldl/obd ll dołączone wie tylko producent. na pewno programowanie pilota.
Alberciczek napisał/a:
Odcięcie jakiegoś elementu przez alarmy to dodatkowy przekaźnik, lub wykorzystanie przekaźnika już istniejącego - alarm podaje napięcie na cewkę przekaźnika, kóry coś włącza/wyłącza ( np. pompa paliwowa ).
obawiam się czy jest jakiś przekaźnik. spodziewałbym się raczej podłączenia bezpośrednio do immo lub komputera. jest tam parę wolnych i nieopisanych pinów. zresztą nawet zwarcie nisko-prądowego sygnału z czujnika położenia wału czy wałka rozrządu da nam błąd 12 i niemożność odpalenia silnika, na każdym paliwie. iskry nie będzie.
Alberciczek napisał/a:
Skoro nie ma nikt schematu tego cuda techniki, to najprościej chyba będzie, ( jak masz możłiwosć ) poświęcić nieco czasu i poprostu iść po przewodach i sprawdzać do czego są podłączone.

lub
rgre napisał/a:
na twoim miejscu założyłbym drugi alarm, podpinając go gdzie trzeba uprzednio odcinając niepotrzebne już połączenia staremu. które będą potrzebne okaże się samo. centralka zamka jest standardowa, więc podłączenie jest proste. a skoro
catpl napisał/a:
po odpięciu alarmu samochód nie odpala.
czyli odpala z podpiętym, to zobaczymy które to kable muszą być dalej podłączone.

kierunki, drzwi, wyjec i sterowanie centralką zamków mogą być odłączone. który przewód musi zostać oprócz zasilania ?
catpl,
teraz przy działającym pilocie można by się dowiedzieć co i kiedy pojawia się na pozostałych przewodach.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt