Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-16, 14:00 [Lanos] Kompletna regulacja/ustawienia Lanos/Bingo S
Witam, jestem posiadaczem Lanosa 1,5 16V oraz zaczynam swoją przygodę z LPG. Zdecydowałem się wymienić instalację gazową z OMVL Millenium, na Bingo S4. Problemem jest przełączenie z Pb na LPG, gdyż takowe nie następuje. Instalacja została podłączona według schematu Bingo. Jedyna różnica to zmasowany różowy kabelek od czujnika temp, ale to raczej nie problem (i tak nie chcę korzystać z tego, gdyż w zimę zawsze rozgrzewam silnik przed zmianą paliwa). Teraz do sedna, szukałem szukałem i albo jestem ślepy, albo nie mogę znaleźć. Jak mam ustawić ten sterownik? Na chwilę obecną nie mogę odczytać ustawień, gdyż czekam na interfejs usb, ale mam wrażenie jakby sterownik się zresetował do ustawień fabrycznych (dłuuugo był odłączony od prądu). Prosiłbym więc o porady jak mam skonfigurować swój sterownik by działał oraz był wyregulowany jak trzeba. Dodam, że zmieniałem również parownik z OMVL R90E na Tomasetto AT, jego też chciałbym od razu wyregulować. Proszę o pomoc przy rozpoczęciu przygody z LPG, ponieważ wiem, że sam jak zrobię to przynajmniej nie na odwal się (tak jak to robi większość gaziarzy).
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-19, 14:29
Póki co mam takie ustawienia Bingo:
Czy takie opcje są odpowiednie czy ew. coś zmienić?
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-19, 19:28
Są fotki - można rozpocząć dyskusję z pierwszego posta
Zwiększ maksymalne otwarcie na biegu jałowym.
Zwiększ o tyle, by na biegu jałowym pojawiło się falowanie sondy lambda, nie wiem, może +10-15 wystarczy?
Obecnie na biegu jałowym jest problem z zaciągnieciem gazu przez reduktor, mieszanka jest za uboga.
Można pokusić się o lekkie odkręcenie śruby od napięcia membrany, ale tym samym zakres pracy krokowca pod obciążeniem przesunie się w lewo (krokowiec będzie bardziej się przymykał), dlatego to nie jest zbyt dobre rozwiązanie.
W przypadku włączenia się funkcji cut-off w skrajnych sytuacjach może dochodzić do gaśnięcia auta - wrzucenie na luz przy b.dużej prędkości.
Jeżeli nie dochodzi to tylko się cieszyć
Ogólnie na jałowych też powinna sonda falować...
Jak wskazania podczas jazdy? Da radę podpiąć się laptopem?
Ogólnie wszystko jest ładnie
Jaka jest temp. przełączania? Jeżeli jakieś 20 stopni, czas opóźnienia odczytu sondy lambda można wyzerować albo dać nie wiem 5-10 sekund maksymalnie.
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-20, 08:21
To tak, podoczas jazdy sonda fajnie faluje. Regulacja śrubą napięcia membrany nic nie daje - lambda nie chce falować na jałowych. Do 6 tys. raczej nie kręcę silnika ;D Temp. przełączania jest wyłączona bo nie mam czujnika.
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.