X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Wymiana końcówek drążka kierowniczego

Autor Wiadomość
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-25, 17:33   [Lanos] Wymiana końcówek drążka kierowniczego

Witam :)
Chcem tego dokonać samodzielnie , ktoś poczęstuje mnie wiedzą w tym temacie ? :myśli:
Zastanawiam się czy wystarczy po prostu odkręcić nakrętkę 19,wybić drążek, potem odkręcić śrubeczkę 13 na mocowaniu końcówki do maglownicy,zdjąć go , podmienić ,skręcić w odwrotnej kolejności i tyle ? :myśli:

Potem zbieżność i finito ? :)



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1284
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-09-25, 17:53   Re: [Lanos] Wymiana końcówek drążka kierowniczego

michanio91 napisał/a:
Witam :)
Chcem tego dokonać samodzielnie , ktoś poczęstuje mnie wiedzą w tym temacie ? :myśli:
Zastanawiam się czy wystarczy po prostu odkręcić nakrętkę 19,wybić drążek, potem odkręcić śrubeczkę 13 na mocowaniu końcówki do maglownicy,zdjąć go , podmienić ,skręcić w odwrotnej kolejności i tyle ? :myśli:

Potem zbieżność i finito ? :)


Ja wymieniałem to u siebie a cała sprawa wygląda tak na końcówce jak i na drążku masz po 1 śrubie która ściska aby gwint się nie wykręcał, ja u siebie je wykręciłem plus rozwarłem to śrubokrętem aby łatwiej się kręciło :D
Wykręcasz ten gwint co ustawia się nim zbierzność no i najlepsze trzeba wybić tą końcówkę z kolumny McPersona, ja u siebie miałem ją zdemontowaną jak robiłem zawieszenie ale żadnym ściągaczem nie chciało puścić, lane litry WD40 też nie pomogły, dopiero odciąłem boschem końcówkę tak że sam gwint został w środku dopasowałem rurkę aby przeszło przez nią, zaparłem i młotem 5kg po kilku strzałach puściło.
Potem montaż i na ustawienie zbierzności u mnie był to koszt jakiś 30zł :P



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-25, 18:30   Re: [Lanos] Wymiana końcówek drążka kierowniczego

Damisss napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Witam :)
Chcem tego dokonać samodzielnie , ktoś poczęstuje mnie wiedzą w tym temacie ? :myśli:
Zastanawiam się czy wystarczy po prostu odkręcić nakrętkę 19,wybić drążek, potem odkręcić śrubeczkę 13 na mocowaniu końcówki do maglownicy,zdjąć go , podmienić ,skręcić w odwrotnej kolejności i tyle ? :myśli:

Potem zbieżność i finito ? :)


Ja wymieniałem to u siebie a cała sprawa wygląda tak na końcówce jak i na drążku masz po 1 śrubie która ściska aby gwint się nie wykręcał, ja u siebie je wykręciłem plus rozwarłem to śrubokrętem aby łatwiej się kręciło :D
Wykręcasz ten gwint co ustawia się nim zbierzność no i najlepsze trzeba wybić tą końcówkę z kolumny McPersona, ja u siebie miałem ją zdemontowaną jak robiłem zawieszenie ale żadnym ściągaczem nie chciało puścić, lane litry WD40 też nie pomogły, dopiero odciąłem boschem końcówkę tak że sam gwint został w środku dopasowałem rurkę aby przeszło przez nią, zaparłem i młotem 5kg po kilku strzałach puściło.
Potem montaż i na ustawienie zbierzności u mnie był to koszt jakiś 30zł :P


Własnie nie mam pojęcia jak wygląda to miejsce gdzie si,e, zbieżność reguluje :D
Co do wybijania mam już wybite ;)
Czyli jak wykręcę tę śrubkę co jak piszesz " ściska gwint", to wyjmę już końcówkę drążika ? Czy tam jest jeszcze jakaś śrubencja do wykręcenia ?



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1284
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-09-25, 19:05   

tam jest zastosowana śruba rzymska i ją normalnie wykręcisz ale jak masz już wybitą końcówkę to obkręcająć nią powinno Ci się wykręcić, tylko potem facet przy ustawianiu zbieżności może kląć, że od strony drążka ta śruba rzymska nie była ruszana.
Masz tam taką śrubę zastosowaną :P



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-25, 19:10   

Damisss napisał/a:
tam jest zastosowana śruba rzymska i ją normalnie wykręcisz ale jak masz już wybitą końcówkę to obkręcająć nią powinno Ci się wykręcić, tylko potem facet przy ustawianiu zbieżności może kląć, że od strony drążka ta śruba rzymska nie była ruszana.
Masz tam taką śrubę zastosowaną :P
[url=http://images63.foto...d2m.jpg]Obrazek[/URL]


Więc by się nie stresował , jak Bozia przykazała mam kręcić śrubą rzymską a nie gałką, jak dobrze zrozumiałem :D Najlepiej wykręcić całkiem i przesmarować chyba będzie ;)

Czyli zabieg wygląda na szybki i przyjemny :piwo:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Moderator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6
Imie: TOMEK
Pomógł: 975 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20730
Skąd: SI
Wysłany: 2013-09-25, 19:21   

michanio91 napisał/a:
Czyli zabieg wygląda na szybki i przyjemny



nim pojedziesz szczęśliwy na ustawienie zbieżności rozruszaj śrubę rzymską żeby Cię za jej rozruszanie nie liczyli ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:


Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1284
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-09-25, 19:22   

No dokładnie ja u siebie wykręcałem całe ale i tak na jedną stronę psioczył bo nie przeleciałem gwintu :P No i pamiętaj że ta śruba ściskająca gwint znajduje się także na drążku :D
Najlepiej oczyścić i zamontować :P Zabieg nie jest skomplikowany, tylko przy wkręcaniu staraj się aby równo złapało tzn i końcówkę i drążek :P
Ja sobie wstępnie sam ustawiłem patrząć na położenie koła i ustawiają oba w podobnej pozycji.



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-25, 19:31   

Ok Panocki , czyli wykręcam drążek ,śrubę, smaruje, składam i jadę zbieżność robić :brawo:
Obawiam się tylko tej rzymki,bo może być zastana cholernie .... :zły:

I na koniec cieszę się w końcu gwintem :jupi:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1284
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-09-25, 19:38   

michanio91 napisał/a:
Ok Panocki , czyli wykręcam drążek ,śrubę, smaruje, składam i jadę zbieżność robić :brawo:
Obawiam się tylko tej rzymki,bo może być zastana cholernie .... :zły:

I na koniec cieszę się w końcu gwintem :jupi:


Jak będzie Ci ciężko szło to ja u siebie rozwierałem śrubokrętem i już tak ciasno nie było, i szło o niebo lżej, śrubokręt wkładałem tam gdzie była ta śruba wkręcona co gwint ściskała, tam jest nacięcie :D



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-25, 19:52   

Damisss napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Ok Panocki , czyli wykręcam drążek ,śrubę, smaruje, składam i jadę zbieżność robić :brawo:
Obawiam się tylko tej rzymki,bo może być zastana cholernie .... :zły:

I na koniec cieszę się w końcu gwintem :jupi:


Jak będzie Ci ciężko szło to ja u siebie rozwierałem śrubokrętem i już tak ciasno nie było, i szło o niebo lżej, śrubokręt wkładałem tam gdzie była ta śruba wkręcona co gwint ściskała, tam jest nacięcie :D


Tutaj jest za co chwycić,w końcu te drążki na szrot pójdą,obawiam się o to że druga strona rzymki nie będzie chciała się cała wykręcić :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1284
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-09-26, 09:49   

michanio91 napisał/a:
Damisss napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Ok Panocki , czyli wykręcam drążek ,śrubę, smaruje, składam i jadę zbieżność robić :brawo:
Obawiam się tylko tej rzymki,bo może być zastana cholernie .... :zły:

I na koniec cieszę się w końcu gwintem :jupi:


Jak będzie Ci ciężko szło to ja u siebie rozwierałem śrubokrętem i już tak ciasno nie było, i szło o niebo lżej, śrubokręt wkładałem tam gdzie była ta śruba wkręcona co gwint ściskała, tam jest nacięcie :D


Tutaj jest za co chwycić,w końcu te drążki na szrot pójdą,obawiam się o to że druga strona rzymki nie będzie chciała się cała wykręcić :myśli:


Mi właśnie chodzi o tą drugą stronę w tym drążku też masz to nacięcie i możesz je rozepchać w tym nacięciu, tak to wygląda:


odkręcasz tą śrubę i w to nacięcie możesz wkładać śrubokręt, tylko pamiętaj aby wbijać go równolegle, aby gwintu nie uszkodzić na tej śrubie rzymskiej!!!
Dzięki temu powinno pójść lżej :D



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-26, 10:41   

Damisss napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Damisss napisał/a:
michanio91 napisał/a:
Ok Panocki , czyli wykręcam drążek ,śrubę, smaruje, składam i jadę zbieżność robić :brawo:
Obawiam się tylko tej rzymki,bo może być zastana cholernie .... :zły:

I na koniec cieszę się w końcu gwintem :jupi:


Jak będzie Ci ciężko szło to ja u siebie rozwierałem śrubokrętem i już tak ciasno nie było, i szło o niebo lżej, śrubokręt wkładałem tam gdzie była ta śruba wkręcona co gwint ściskała, tam jest nacięcie :D


Tutaj jest za co chwycić,w końcu te drążki na szrot pójdą,obawiam się o to że druga strona rzymki nie będzie chciała się cała wykręcić :myśli:


Mi właśnie chodzi o tą drugą stronę w tym drążku też masz to nacięcie i możesz je rozepchać w tym nacięciu, tak to wygląda:
[url=http://images61.foto...fdm.jpg]Obrazek[/URL]

odkręcasz tą śrubę i w to nacięcie możesz wkładać śrubokręt, tylko pamiętaj aby wbijać go równolegle, aby gwintu nie uszkodzić na tej śrubie rzymskiej!!!
Dzięki temu powinno pójść lżej :D


Aaaaa z drugiej strony :D Tyś to jest mądry , masz pomógł jeszcze jedno ;)

Może w sobotę to się zrobi wszystko :piwo:
Dzięki :piwo:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-26, 17:13   

W zasadzie z drążkami poszło bardzo prosto,aczkolwiek ze zbieżnością zaczęły się schody.
Dopiero na 3 stacji zechcieli mi ją ustawić , ale wcześniej sprawdził gumy w podwoziu i okazało się że mam do wymiany simmer bloki tylne wahacza przedniego czy coś.... :zły: Więc nei opłacało się robić zbieżności , ustawiłem sam na oko,wychodzi też na to że mam kierownicę przestawioną,tu pierwsze pytanie, jak ją przestawić ?? jest opcja bez odpowiednich narzędzi ?? :myśli:

Tak więc chyba zamawiam komplet poliuretanu na przód.... ;)
Jaki i skąd można je dostać ?

Edit: znalazłem tematy o poliuretanach , aczkolwiek zastanawiam się jak zmierzyć średnicę " Tuleja stabilizatora przedniego" , kaj to jest wgl ? :D



za duży obrazek w podpisie .
  
 
 
 
RIPER
Moderator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6
Imie: TOMEK
Pomógł: 975 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20730
Skąd: SI
Wysłany: 2013-09-26, 19:37   

michanio91 napisał/a:
wychodzi też na to że mam kierownicę przestawioną,tu pierwsze pytanie, jak ją przestawić


kierownicę ustawiasz kręcąc odpowiednio śrubami rzymskimi ;)

michanio91 napisał/a:
Edit: znalazłem tematy o poliuretanach , aczkolwiek zastanawiam się jak zmierzyć średnicę " Tuleja stabilizatora przedniego" , kaj to jest wgl ?


jak to gdzie, na grodzi przykręcone :P



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:


Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2656
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2013-09-26, 23:27   

RIPER napisał/a:
michanio91 napisał/a:
wychodzi też na to że mam kierownicę przestawioną,tu pierwsze pytanie, jak ją przestawić


kierownicę ustawiasz kręcąc odpowiednio śrubami rzymskimi ;)

michanio91 napisał/a:
Edit: znalazłem tematy o poliuretanach , aczkolwiek zastanawiam się jak zmierzyć średnicę " Tuleja stabilizatora przedniego" , kaj to jest wgl ?


jak to gdzie, na grodzi przykręcone :P


Ale kierę chyba można również demontować i przestawiać z tego co kojarzę. Np ja z prawej mam na max skręconą rzymkę a z prawej jest jeszcze sporo gwintu, więc wychodzi na to że regulacja też chyba jest na kierownicy.... :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt