Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
A teraz do konkretów, zakupiłem już silnik od Vectry B LINK czytałem na forum, że pasuje.
Moje pytania:
1. Co trzeba przełożyć ze starego silnika? Tylko miskę olejową?
2. Czy cała elektryka, komputer, gaz (zwykły) zostają?
3. Chce od razu wymienić sprzęgło, czy podejdzie to samo co do Leganzy z silnikiem X20SED?
I może jakaś rada na co uważać przy takiej wymianie? Jakim olejem najlepiej zalać silnik?
Mechanik stwierdził, że rozrząd może zostać z tamtego silnika bo jest nowy ( 15k km).
Proszę o konkretne odpowiedzi, a nie w stylu "to już było", wszystkie tematy o Leganzie przeczytałem ale konkretna pomoc mi się jeszcze przyda.
Ja bym spróbował odpalić go na wiązkę z Leganzy.
Olej pewnie dobry by był Valvoline Maxlife 10W40
Olej Valvolina już mam zakupiony.
DoLeCk napisał/a:
rudi59 napisał/a:
Na prawdę nikt nie jest w stanie pomóc?
Naprawdę tak ciężko samemu zapuścić się w odmęt danych technicznych dostępnych choćby na stronie IC i porównać czy sprzęgła pasują na przemian?
Takiego swapu nikt u nas na głos nie robił stąd tak ochoczy odzew...
Powiem, że przejrzałem całe forum i znalazłem, że są to bliźniacze silniki i cały osprzęt podejdzie z Leganzy do X20XEV.
Myślałem, że taki SWAP jest dość popularny wśród użytkowników Leganzy. No ale cóż, przyjdzie silnik to mam nadzieje, że mechanik sobie poradzi W razie gdybyście mieli jakieś konstruktywne uwagi, wskazówki to piszcie
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 182 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2013-10-10, 09:32
Z pewnością sprawdź czujniki obu silników czy ich zakres pracy jest taki sam i czy da się podłączyć na posiadanej już wiązce.
A ja powiem tak. Włóz sam słupek z glowicą ale kolektory i wszystkie czujniki załóż z Leganzy i będzie śmigać.Według mnie to sa identyczne silniki bo ostatnio zdejmowałem glowice z nuby x20sed 133KM i okazalo się że głowica jest z x20xev a dokładnie z omegi he he he i jeszcze COSCAST to juz całkiem mnie rozwalilo.
A więc silnik już zamontowany z Vectry B Obeszło się bez większych przeróbek. Został wsadzony goły silnik, a cały osprzęt przełożony ze starego.
Przeróbki to:
1. Mocowanie przednie silnika.
2. Przełożenie smoka.
3. Przypiłowanie szpilki od rozrządu ( była delikatnie za długa).
4. Miska olejowa z Leganzy.
Do wymiany oczywiście wszystkie uszczelki, płyn chłodniczy.
Ja przy okazji wymieniłem olej w skrzyni i sprzęgło.
Także jeżeli ktoś się zastanawia czy pasuje, to X20XEV pasuje bez problemów.
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-10-22, 18:08
rudi59 napisał/a:
1. Mocowanie przednie silnika.
rozwiń
rudi59 napisał/a:
2. Przełożenie smoka.
rudi59 napisał/a:
4. Miska olejowa z Leganzy.
czemu nie została z vectry ? może opis bardziej SWAPa może kiedyś komuś się przyda
czemu nie została z vectry ? może opis bardziej SWAPa może kiedyś komuś się przyda
Mocowanie w Vectrze miało gwint 8, w Leganzie 10. Niby można rozwiercić, ale nigdy nie zrobisz idealnego gwintu, dlatego został dospawany gwint 10, a 8 rozwiercona.
Miska w Vectrze ma inny kształt niż w Leganzie, nie mieści się. Tak samo ze smokiem.
Co do reszty pasuje idealnie, kupując goły słupek wystarczy przełożyć osprzęt ze starego silnika.
W/w rzeczy to lekka kosmetyka, każdy mechanik da sobie z tym radę bez problemu.
Jeśli decydujecie się na wymianę silnika, to polecam wybrać silnik z Vectry, jest o wiele większy wybór, no i oczywiście ceny są o wiele niższe. Za w miarę przyzwoity silnik X20SED trzeba dać ok. 1800-2000 zł. Za połowę tego można trafić w dobrej kondycji X20XEV.
W razie czego proszę pytać, postaram się pomóc!
Dodam jeszcze, że przełożyłem pokrywę zaworów z Daewoo, ale to dla czystej estetyki
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-10-22, 20:36
wiem ze te 136 Km silnik ładnie idzie w vectrach tzn jechałem ale spokojnie w mare dynamiczny
dzięki za odp na pewno się komuś przyda napisz post i do kompendium dorzucić