X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] SWAP silnika z Vectry B do Leganzy

Autor Wiadomość
rudi59

Auto: Leganza X20XEV
Imie: Tomek
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Zamość/Lublin
Wysłany: 2013-10-09, 17:33   [Leganza] SWAP silnika z Vectry B do Leganzy

Witam,
6.10.2013 zostałem szczęśliwym posiadaczem Leganzy :)
7.10.2013 Korbowód wyszedł miską olejową :(

A teraz do konkretów, zakupiłem już silnik od Vectry B LINK czytałem na forum, że pasuje.

Moje pytania:
1. Co trzeba przełożyć ze starego silnika? Tylko miskę olejową?
2. Czy cała elektryka, komputer, gaz (zwykły) zostają?
3. Chce od razu wymienić sprzęgło, czy podejdzie to samo co do Leganzy z silnikiem X20SED?

I może jakaś rada na co uważać przy takiej wymianie? Jakim olejem najlepiej zalać silnik?
Mechanik stwierdził, że rozrząd może zostać z tamtego silnika bo jest nowy ( 15k km).

Proszę o konkretne odpowiedzi, a nie w stylu "to już było", wszystkie tematy o Leganzie przeczytałem ale konkretna pomoc mi się jeszcze przyda.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rudi59

Auto: Leganza X20XEV
Imie: Tomek
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Zamość/Lublin
Wysłany: 2013-10-09, 22:06   

Na prawdę nikt nie jest w stanie pomóc? :szok:
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-10-10, 05:30   

Ja bym spróbował odpalić go na wiązkę z Leganzy.
Olej pewnie dobry by był Valvoline Maxlife 10W40




 
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22304
Skąd: WT
Wysłany: 2013-10-10, 08:27   

rudi59 napisał/a:
Na prawdę nikt nie jest w stanie pomóc? :szok:


Naprawdę tak ciężko samemu zapuścić się w odmęt danych technicznych dostępnych choćby na stronie IC i porównać czy sprzęgła pasują na przemian?

Takiego swapu nikt u nas na głos nie robił stąd tak ochoczy odzew...




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
rudi59

Auto: Leganza X20XEV
Imie: Tomek
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Zamość/Lublin
Wysłany: 2013-10-10, 09:03   

Mawerix napisał/a:
Ja bym spróbował odpalić go na wiązkę z Leganzy.
Olej pewnie dobry by był Valvoline Maxlife 10W40


Olej Valvolina już mam zakupiony.


DoLeCk napisał/a:
rudi59 napisał/a:
Na prawdę nikt nie jest w stanie pomóc? :szok:


Naprawdę tak ciężko samemu zapuścić się w odmęt danych technicznych dostępnych choćby na stronie IC i porównać czy sprzęgła pasują na przemian?

Takiego swapu nikt u nas na głos nie robił stąd tak ochoczy odzew...


Powiem, że przejrzałem całe forum i znalazłem, że są to bliźniacze silniki i cały osprzęt podejdzie z Leganzy do X20XEV.
Myślałem, że taki SWAP jest dość popularny wśród użytkowników Leganzy. No ale cóż, przyjdzie silnik to mam nadzieje, że mechanik sobie poradzi :D W razie gdybyście mieli jakieś konstruktywne uwagi, wskazówki to piszcie :)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22304
Skąd: WT
Wysłany: 2013-10-10, 09:32   

Z pewnością sprawdź czujniki obu silników czy ich zakres pracy jest taki sam i czy da się podłączyć na posiadanej już wiązce.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
rudi59

Auto: Leganza X20XEV
Imie: Tomek
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Zamość/Lublin
Wysłany: 2013-10-10, 17:06   

czesio127 napisał/a:
A ja powiem tak. Włóz sam słupek z glowicą ale kolektory i wszystkie czujniki załóż z Leganzy i będzie śmigać.Według mnie to sa identyczne silniki bo ostatnio zdejmowałem glowice z nuby x20sed 133KM i okazalo się że głowica jest z x20xev a dokładnie z omegi he he he i jeszcze COSCAST to juz całkiem mnie rozwalilo.


Dzięki, tak też zrobię ;)
 
 
rudi59

Auto: Leganza X20XEV
Imie: Tomek
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Zamość/Lublin
Wysłany: 2013-10-22, 17:33   

Witam po krótkiej przerwie :)

A więc silnik już zamontowany z Vectry B :) Obeszło się bez większych przeróbek. Został wsadzony goły silnik, a cały osprzęt przełożony ze starego.
Przeróbki to:
1. Mocowanie przednie silnika.
2. Przełożenie smoka.
3. Przypiłowanie szpilki od rozrządu ( była delikatnie za długa).
4. Miska olejowa z Leganzy.
Do wymiany oczywiście wszystkie uszczelki, płyn chłodniczy.
Ja przy okazji wymieniłem olej w skrzyni i sprzęgło.

Także jeżeli ktoś się zastanawia czy pasuje, to X20XEV pasuje bez problemów.
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-10-22, 18:08   

rudi59 napisał/a:
1. Mocowanie przednie silnika.

rozwiń
rudi59 napisał/a:
2. Przełożenie smoka.
rudi59 napisał/a:
4. Miska olejowa z Leganzy.


czemu nie została z vectry ? może opis bardziej SWAPa może kiedyś komuś się przyda :)
 
 
 
rudi59

Auto: Leganza X20XEV
Imie: Tomek
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Zamość/Lublin
Wysłany: 2013-10-22, 19:33   

Mufu94 napisał/a:
rudi59 napisał/a:
1. Mocowanie przednie silnika.

rozwiń
rudi59 napisał/a:
2. Przełożenie smoka.
rudi59 napisał/a:
4. Miska olejowa z Leganzy.


czemu nie została z vectry ? może opis bardziej SWAPa może kiedyś komuś się przyda :)


Mocowanie w Vectrze miało gwint 8, w Leganzie 10. Niby można rozwiercić, ale nigdy nie zrobisz idealnego gwintu, dlatego został dospawany gwint 10, a 8 rozwiercona.

Miska w Vectrze ma inny kształt niż w Leganzie, nie mieści się. Tak samo ze smokiem.

Co do reszty pasuje idealnie, kupując goły słupek wystarczy przełożyć osprzęt ze starego silnika.

W/w rzeczy to lekka kosmetyka, każdy mechanik da sobie z tym radę bez problemu.

Jeśli decydujecie się na wymianę silnika, to polecam wybrać silnik z Vectry, jest o wiele większy wybór, no i oczywiście ceny są o wiele niższe. Za w miarę przyzwoity silnik X20SED trzeba dać ok. 1800-2000 zł. Za połowę tego można trafić w dobrej kondycji X20XEV.

W razie czego proszę pytać, postaram się pomóc!

Dodam jeszcze, że przełożyłem pokrywę zaworów z Daewoo, ale to dla czystej estetyki ;)
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2049
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-10-22, 20:36   

wiem ze te 136 Km silnik ładnie idzie w vectrach tzn jechałem ale spokojnie w mare dynamiczny
dzięki za odp :) na pewno się komuś przyda napisz post i do kompendium dorzucić
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt