Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-10-16, 14:04 [Lanos] Czy wymienia się dół silnika przy pękniętym pasku ro
Witajcie,
W moim Lanosie (1,5 1997r.) pękł pasek rozrządu. Samochód został przewieziony na lawecie do mechanika.
Na miejscu stwierdzono owe pęknięcie. Okazało się, że na czwartym cylindrze nie ma sprężania. W warsztacie poinformowano mnie, że najprawdopodobniej doszło do pogięcia zaworów i trzeba będzie wymieniać głowicę z przyległościami.
Powiedzieli także, że przy wymianie głowicy i zaworów, silnik stanie się szczelny, co ma wpływ na dolną jego część. Innymi słowy, że trzeba też wymienić (o ile dobrze zapamiętałem) pierścienie tłoków i jeszcze coś, bo inaczej silnik może kopcić, mieć niską moc itd.
Całość miała kosztować min. 2000 zł.
Gdy usłyszałem cenę, to powiedziałem, żeby tego nie robili. Założyli tylko nowy pasek i powoli zajechałem do domu na trzech cylindrach.
W związku z tym mam pytanie. Czy przy uszkodzeniu zaworów w jednym cylindrze, trzeba faktycznie wymieniać też dół silnika?
2 tysie bedzie;d jak caly silnik glowca przy okazji rozrzad i dol to panewki szlifowanie wala zimeringi i pierscienie to bedzie ok 2 tys moze i wiecej pytanie czy jest konieczne robic od razu dol i gore? Jak tak to bo juz silnik jest tak kiepski i trzeba dol i gore to moze lespiej sie zastanowic nad przekladka silnika na inny zdrowszy?
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-16, 17:05
dsxsoft napisał/a:
jak caly silnik glowca przy okazji rozrzad i dol to panewki szlifowanie wala zimeringi i pierscienie to bedzie ok 2 tys
Jesteś kolego w błędzie. Taki remoncik to wyjdzie ponad 3 tyś.
Proponowane 2 tyś dla autora tematu to cena normalna i przyzwoita. Jeśli nie macie nic wspólnego z mechaniką to nie wypowiadajcie się na temat cen. Nikt też nikogo nie zmusza do napraw w warsztacie.
Jabolek VW Polo Klub Polska
Auto: Polo 6N + Matiz
Imie: Szymon Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Olsztynek
Wysłany: 2013-10-16, 17:44
na dobrą sprawę jeśli zregenerujesz głowicę to możesz zamontować zregenerowaną i sprawdzić kompresję itp, jeśli będzie kopcił wtedy trzeba myśleć o pierścieniach. Tylko pamiętaj że jak zrobisz samą głowicę i potem jeszcze będziesz chciał robić dół to za robociznę zapłacisz podwójnie. regeneracja głowicy 8V to jakieś 1000 zł do tego uszczelka i robocizna więc w 1800 zł powinieneś się zamknąć z robotą samej góry.
Silnik w moim Lanosie ma nieszczelną uszczelkę głowicy, więc olej trochę wycieka na zewnątrz. Ale to jest koszt może 200 zł.
Po prostu chciałem się dowiedzieć, czy przy uszkodzonych zaworach, trzeba wymieniać połowę silnika. Cóż, wydaje się, że chyba tak....
Poszukam jeszcze innych warsztatów. Mam w związku z tym pytanie. Czy trzeba coś odpinać przy jeździe na 3 cylindrach. Chodzi mi o takie rzeczy, jak świece, czy zasilanie wtrysków paliwa???
Pytam, bo Lanos na tyle się turla, że do warsztatu raczej dojedzie, ale nie chciałbym uszkodzić niczego więcej.
Z góry dzięki.
PS: Jeśli dobrze Was zrozumiałem, to koszt samej góry może wynieść owe 2000 zł. Do tego możliwe, że trzeba będzie zrobić dół. Zatem koszt może być jeszcze wyższy. Niedobrze......
W każdym razie zależałoby mi na tym, żeby pojeździć jeszcze jakieś 2 lata, zatem nie chcę za bardzo przepłacać, a tylko zrobić to, co absolutnie niezbędne. Mechanik wspominał coś o wale korbowym, ale to już chyba przesada przy awarii paska???
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-10-17, 07:34
chcąc mało wydać masz dwie opcje, albo tylko wymagana naprawa albo wymiana silnika.
gdybyś dawał lanosowi dożywocie to lepszy byłby remont silnika. nawet robiąc tylko to co się pogieło -zawory.
i może tylko 1 tys zapłacisz. o ile nie wcina oleju itp. bo może się to tylko nasilić. ale może wyjść jeszcze coś i coś, a koszta wzrosną.
niestety gwarancji na robotę jakby co nie uzyskasz gdyby się coś rozleciało później, takie smutne życie. zawsze to może być część silnika wadliwa a nie wadliwy montaż. tak samo jak z poniższą wersji naprawy
michał86 napisał/a:
W każdym razie zależałoby mi na tym, żeby pojeździć jeszcze jakieś 2 lata, zatem nie chcę za bardzo przepłacać, a tylko zrobić to, co absolutnie niezbędne.
przy tym , to poszukaj sobie sprawnego silnika. na ile będzie sprawny to twój ból , ale pewnie te dwa lata przeturlasz się bez większych problemów i za mniejsze pieniądze.
w obu przypadkach wydajesz kasę bez gwarancji moim zdaniem. jak coś się znowu rozleci i tak będziesz to naprawiał za swoje.
Jak masz zaufanego mechanika co nie zrobi fuszerki za dużą kaskę to można zrobić remoncik głowicy i ewentualnie dołu silnika. Chyba, że brał olej to można tylko wymienić same pierścienie co kosztować będzie nie za dużo.
Jeśli nie masz zaufanego człowieka to remont może okazac się bardzo kosztowny a do tego nie ma pewności czy ten silnik po jakimś czasie nie będzie brał olej itp po tym remoncie.
Z mojej strony może masz pogięte zawory i wystarczy kupić druga głowicę lub naprawić starą.
U nas już nikt nie remontuje silników, chyba że w traktorach bo lepiej kupić drugi czego jest teraz pełno. Wiadomo, że tak samo drugi silnik to ryzyko ale da się kupić tanio i dobry.
Dzięki wszystkim za pomocne odpowiedzi. Na razie zastanowię się, czy lepiej poszukać nowego silnika, czy naprawić obecny.
Chodzi mi głównie o to, żeby nie zostać niepotrzebnie oskubanym za wymianę, czegoś co nie było potrzebne....
PS: Czy przy jeździe na 3 cylindrach zalecane jest odpięcie wtrysków i świec???
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-17, 18:39
Cytat:
Czy przy jeździe na 3 cylindrach zalecane jest odpięcie wtrysków i świec???
NIE.
Nie należy używać pojazdu. Jeśli jednak użytkujesz samochód to na pewno będzie potrzebny większy remont z wymianą niepracującego tłoka i regeneracją cylindra.
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-10-18, 12:02
michał86, posłuchaj stifff, dobrze mówi a z mojej str poszukaj na allegro silnika do lanosa po zerwanym pasku remont a wymiana silnika na inny jest taka sama czy wydasz kasę na remont góry a po czasie wyjdzie jeszcze coś czy wydasz na silnik i tez po czasie wyjdzie coś masz to samo.
Na moim przykładzie zatarł mi się silnik (padła pompa oleju) nie chciałem robić tego silnika kupiłem silnik oplowy za 600 zł wsadziłam i tak jeździłem rok po roku niestety ale padły uszczelniacze zaworowa gdzie brał oleju jak głupi ale jest różnica wydać 600 zł a wydać 1800 - za remont silnika . Szukając silnika szukaj takiego który powiedzmy można sprawdzić bądź jesteś pewny np szroty (pomiar kompresji itp ) w ostateczności allegro
Nie zauważyłem, żeby silnik brał olej. Jest nieszczelność na uszczelce głowicy, ale poziom oleju nawet po długim okresie jest w miarę stabilny.
Mam jeszcze pytanie. Czy możecie polecić jakiś dobry warsztat (tzn. wiedzą co robią i nie naciągają ludzi) w okolicach Katowic, Chorzowa, Rudy Śląskiej, Świętochłowic, Bytomia?
Mam różne opinie od znajomych, ale chciałbym poznać Wasze zdanie.
Dzięki
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-10-18, 14:34
mam warsztat w podpisie, tam robią sumiennie, zadzwoń zapytaj powiedz że na daewooforum znalazłeś link w podpisie, będą wiedzieli że jesteś odemnie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw