Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Na co dzień jestem użytkownikiem TICO.
Problem tyczy się drugiego samochodu Civica 1.4 16V benzyna przebieg 130 000 km, zużywa około 300-400 ml oleju na 1000 km (Castrol pełny syntetyk 5W/40), użytkuję go sporadycznie w weekendy, na krótkich trasach na niedogrzanym silniku. Czy któryś z użytkowników forum miał podobne problemy? Czy dobrym pomysłem jest sprawdzenie kompresji lub pojeździć nim normalnie na trasie i sprawdzić zużycie oleju?
Pozdrawiam
PawelQ
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-26, 13:36
Jak masz sprzęt to możesz sprawdzić, ocenisz stan uszczelniaczy i zaworów.
Warto raz na jakiś czas pojechać w dużo dłuższą trasę i go rozgrzać porządnie.
Olej jest gesty jak jest zimny, tak samo elementy silnika najlepiej pracują w określonej temperaturze.
Od początku ci tyle brał?
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.
PawelQ
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 33
Wysłany: 2013-10-26, 14:10
Od początku nie sprawdzałem czy brał dużo oleju - mało min jeżdżę.
Olej jest gęsty jak jest zimny, jak się rozetrze pomiędzy palcami nie widać wtrąceń.
Uszczelniacze nie wiem, jak się odpala po dłuższym postoju np. 24h to nie dymi na niebiesko czy biało a jak się nagrzeje to przy przygazowaniu też nic nie dymi - nie dymi na niebiesko wcale.
Czy przy takim zużyciu niebieski dymek się pojawia czy nie?
Może trzeba go przepłukać zmienić olej i zacząć jeździć normalnie?
Pozdrawiam
PawelQ
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-26, 15:27
Wtrąceń nie powinno być oznacza że filtr działa.
Dymek może się wydobywać przy takim zużyciu.
Może masz wyciek gdzieś?
PawelQ napisał/a:
Uszczelniacze nie wiem, jak się odpala po dłuższym postoju np. 24h to nie dymi na niebiesko czy biało a jak się nagrzeje to przy przygazowaniu też nic nie dymi - nie dymi na niebiesko wcale.
Czy przy takim zużyciu niebieski dymek się pojawia czy nie?
Nie musi dymić bo są to małe ilości.
PawelQ napisał/a:
Może trzeba go przepłukać zmienić olej i zacząć jeździć normalnie?
Olej świerzy już posiada środki czyszczące silnik z osadów. Jeśli jest czarny to możesz zmienić.
Sprawdź czy są tłuste plamy na silniku.
Jak nie ma to masz 2 wyjścia:
Zalać silnik olejem 5w 40 mobil, może twój silnik lubi pić twój stary olej i zmiana pomoże.
Albo zmienić olej na 10w 40 castrol półsyntetyk.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.
PawelQ
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 33
Wysłany: 2013-10-26, 19:30
Może rzeczywiście to jakiś wyciek, w tym tygodniu postaram się obejrzeć silnik ze wszystkich stron.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam
PawelQ
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-26, 22:13
Powodzenia.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.