X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] dymienie a użycie moto doktora czy inny olej

Autor Wiadomość
Gastro^^

Auto: Seicento SX 0.9 98'
Imie: Maciej
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: KATO
Wysłany: 2013-10-27, 20:39   [Lanos] dymienie a użycie moto doktora czy inny olej

Siemka, panowie i panie mam pewien problem, otóż czas przeglądu się zbliża ale od 2mcy lanos żre mi olej, zaczął żrec po wymianie na całkowicie "czysty". Po zakupie robiłem uszczelke pod głowicą, kompresja była dobra a nawet lepiej bo 12 w każdym cylindrze ale chyba poprzedni własciciel dolewał pewnie jakis zageszczacz, dlatego tyle wtedy wyszło... :beczy: Wiec moje pytanie jest takie, auto nie dymi na niebiesko ale na biało, wiec czego moge użyć żeby przestał dymić, może moto doktor? :myśli: Bo do robienia pierscieni mi sie nie spieszy :P



Lanos był super, tylko pijak był :D
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2013-10-27, 21:20   

jak dymi na biało to nie pierścienie, obstawiałbym uszczelniacze, motodoktora możesz pić przed spaniem a nie wlewać do silnika



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Gastro^^

Auto: Seicento SX 0.9 98'
Imie: Maciej
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: KATO
Wysłany: 2013-10-27, 21:36   

A jaki by był koszt zrobienia tych uszczelniaczy? co zrobic żeby doraźnie pomóc z tym dymieniem?



Lanos był super, tylko pijak był :D
 
 
 
Hq-Aero-Dynamic

Auto: Daewoo MAtiz
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 39
Wysłany: 2013-10-28, 15:54   

Trzeba je po prostu wymienić i jeżeli masz trochę doświadczenia w kwestii mechaniki to sam powinieneś sobie poradzić,jeżeli natomiast nie- oddaj do warsztatu bo szkoda męczyć samochodu. Oleju nie dolewaj.



www.Hq-Aero-Dynamic.pl
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-28, 18:01   

Gastro^^ napisał/a:
ale od 2mcy lanos żre mi olej,

Jak ma nie dolewać jak mu żre .
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Jabolek
VW Polo Klub Polska


Auto: Polo 6N + Matiz
Imie: Szymon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 2013-10-28, 19:14   

kopci na biało, żre olej, mi to ewidentnie wygląda na uszczelkę pod głowicą a jak Ci przybywa płynu chłodniczego i śmierdzi spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego to 100% uszczelka.
RIPER napisał/a:
jak dymi na biało to nie pierścienie, obstawiałbym uszczelniacze

uszczelniacze czego? bo uszczelniacz uszczelniaczowi nierówny
jeśli chodzi o uszczelniacze zaworowe to i tak na niebiesko będzie kopcił bo to też olej.
sprawdź jeszcze raz kompresję, obejrzyj dokładnie silnik czy nie ma wycieków, obadaj wszystko, i niech mechanik postawi diagnozę, a potem będziemy to weryfikować.

a wracając do tematu dymienia to może to być spowodowane teraz warunkami atmosferycznymi.




 
 
 
Gastro^^

Auto: Seicento SX 0.9 98'
Imie: Maciej
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: KATO
Wysłany: 2013-10-28, 20:19   

Ale uszczelka pod głowicą była robiona, głowica tez była przy tym wszystkim regenerowana...
Wiec uszczelka to raczej nie to. :wink: Silnik nie ma ŻADNYCH wycieków, susza. Mechanik twierdzi że to kwestia pierścieni, ale żeby zrobić pierścienie to znowu uszczelka pod głowicą. Jeszcze pojade gdzieś sprawdzić kompresje i zobaczymy co dalej.

[ Dodano: 2013-10-28, 20:22 ]
To może być kwestia warunków atmosferycznych bo jak jest cieplutko to dymu minimalna ilość, ale jak rano zimno to w lusterku widać że tego dymu jest sporo. Ale jednak oleju ubywa.



Lanos był super, tylko pijak był :D
 
 
 
Jabolek
VW Polo Klub Polska


Auto: Polo 6N + Matiz
Imie: Szymon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 2013-10-28, 20:35   

czasami zdarza się że nowa uszczelka ma wadę ;)
sprawdzaj kompresję i dawaj znać jeśli będzie mniejsza od poprzedniego pomiaru to wiadomo że coś z pierścieniami, a tu pozostaje jeszcze jeden patent bo pierścionki nie muszą być zużyte a jedynie zapieczone a pomóc może zastosowanie preparatu do płukania silnika Pro-Tec Engine Flush, i wymiana oleju na np Valvoline MaxLife, u mnie w VW pomogło płukanie i pierścieni nie wymieniałem.




 
 
 
Gastro^^

Auto: Seicento SX 0.9 98'
Imie: Maciej
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: KATO
Wysłany: 2013-10-28, 20:40   

Dobra rada. Tylko statni pomiar przed wymianą uszczelki to było 12 i jest prawdopodobne że poprzedni właściciel dolał jakiegoś moto doktora czy coś innego bo raczej 12 w każdym cylindrze to byw ychodziło ze silnik igła... Jaka kompresja powinna być by wykluczyć pierścienie? :D



Lanos był super, tylko pijak był :D
 
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-10-31, 15:03   

nie koniecznie ja u siebie mialem kompreche 12,3-12,4 na każdym cylindrze a oleju zlopal litrami ;-)

pierscionki uszczelniające były OK ale zagarniających juz nie było :p



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-31, 18:54   

Gastro^^ napisał/a:
Jaka kompresja powinna być by wykluczyć pierścienie

To nie jest metoda na ocenę stanu pierścieni.
 
 
fatum90
fatum90

Auto: Nexia c25xe
Imie: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 66
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-11-01, 01:16   

Moim zdaniem jeżeli chcesz zdiagnozować czy masz zużyte pierścienie trzeba by zrobić próbę olejową :D

Piszesz że "...głowica tez była przy tym wszystkim regenerowana..."- była pewnie planowana, a czy wymienione zostały uszczelniacze zaworowe?
A może olej ginie Ci z silnika bo masz jakiś duży wyciek?

Masz możliwość zmierzenia ciśnienia cylindrów w domu czy musisz jechać do mechanika?
 
 
 
Gastro^^

Auto: Seicento SX 0.9 98'
Imie: Maciej
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: KATO
Wysłany: 2013-12-08, 22:02   

Sory że odpisuje po takim czasie, tak głowica była planowana, ale uszczelniacze zaworowe nie były wymieniane. Autko bez żadnego problemu przeszło przedwczoraj przegląd. Nie ma ŻADNYCH wycieków nawet delikatnego pocenia nic... Kompresji nie mierzyłem. Zrobię próbe olejową, i jak pierścienie bd OK to na wiosne ( jak bedzie hajsik) zrobie te uszczelniacze. Dzieki za pomoc panowie :piwo:



Lanos był super, tylko pijak był :D
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt