Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Gdzieś również przeczytałem, że analogicznie można zrobic to w lanosie. Jako, że jakość swiatła w moim lanosie nie jest najwyższych lotów chce zrobic cos by to pooprawic. Wypolerowalem reflektory (nawet ladnie wyszlo) ale dalej efekt w nocy niezadowalający. Zamierzam zatem wymienić żarówki na nowe plus właśnie te przekaźniki. Tylko pytanie: Czy przypadkiem moj lanos nie ma juz fabrycznych przekaźników? W książce od lanosa na schamatach jest przekaznik zaznaczony (!?!) Jak to sprawdzić ? Pewnie zaraz mi ktoś powie, że przekaznik cyka czy coś... nie mam zielonego pojecia jak cyka przekaźnik więc wolalbym wizualnie wiedziec jak to sprawdzić. Jak wyglada skrzynka bezpiecznikow z przekaznikiem a jak bez ?
jest ona pod maską po stronie kierowcy taka prostokątna czarna skrzynka zdejmujesz jej dekiel i tam powinny być właśnie przekaźniki .
Mrclo
verbus
Auto: Lanos
Imie: Bartek Pomógł: 38 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 280 Skąd: SO
Wysłany: 2013-10-28, 18:17
axel_ax napisał/a:
Jak wyglada skrzynka bezpiecznikow z przekaznikiem a jak bez ?
W każdym lanosie jest przekaźnik świateł.Nie występują lanosy bez przekaźnika.
Tutaj masz zaznaczony który to.
hiroshima I <3 HATERS
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Kwi 2013 Posty: 2633 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-28, 18:29
Czy ten przekaźnik spełnia tą samą funkcję, którą ludzie robią sami w Nubirach i Nexiach tzn. prąd na światła podawany jest z akumulatora, a włącznik świateł daje tylko napięcie na przekaźnik? Bo o to się tu chyba rozchodzi.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
ok, jako tako udało mi się przeanalizować schemat, przekaznik w lanosie faktycznie nie spelnia chyba zadania takiego jak te domontowane bo przeciez kable wracaja od przekaznika znow do przelącznika swiatel
Mawerix a takie pytanie, jest sens montować 2 przkazniki do swiatel mijania - oddzielenie lewy i prawy reflektor ? nie lepiej spiąć to na jednym ? (mniej roboty i kabli)
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-29, 17:53
axel_ax napisał/a:
jest sens montować 2 przkazniki do swiatel mijania
jest sens - i tak powinno być z uwagi na możliwość usterki przekażnika . A jeśli do tego dojdzie to żadna żarówka mijania się nie zapali (i mamy ciemność )
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-29, 18:16
Jest sens i nie ma sensu.
Nie lepiej kupić przekaźnik i mieć w zapasie na wymianę, jeżeli zrobi się na wsuwanych konektorach a nie polutowane na stałe, lub jeszcze lepiej na podstawce - wymiana to kwestia kilku sekund.
Ja bym ograniczył się wyłącznie do 1 przekaźnika do świateł mijania - 2 to mała komplikacja a drogowe w ogóle pominąć.
Nie zakładamy przecież, że przekaźnik będzie sypał się kilka razy w miesiącu
A nawet jak padnie w trakcie jazdy to zawsze idzie włączyć drogowe by się zatrzymać.
Z drugiej strony... Jak to leciało? strzeżonego....
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-10-29, 19:25
axel_ax napisał/a:
Mawerix a takie pytanie, jest sens montować 2 przkazniki do swiatel mijania - oddzielenie lewy i prawy reflektor ? nie lepiej spiąć to na jednym ? (mniej roboty i kabli)
Moim zdaniem jest sens tak jak jest sensowne montowanie do świateł mijania dwóch bezpieczników... z własnego doświadczenia powiem tyle.... w czasie jazdy coś zrobiło zwarcie i przepaliło mi bezpiecznik Ef19 nastała ciemność ale zanim doszło do mnie co się stało ujechałem kilkanaście metrów. Jak pisze wid3l3c, jak padnie przekaźnik można dać na długie (i oślepiać innych co może skończyć się tragedią) ale zanim to zrobisz minie kilkanaście metrów albo w panice naciśniesz hamulec i ktoś wjedzie Ci w zadek
Już nawet nie mówię że dwa przekaźniki dadzą lepszą przewodność ale ktoś przemyślał i zaprojektował że w samochodach montuje się dwa bezpieczniki do świateł i miał słuszność.
A czy nie warto robić drogowych na przekaźniki to po co bawić się te przekaźniki. Światła mijania mają 55W każde czyli 110W łącznie, drogowe zaś 120W więc jak najbardziej trzeba i do drogowych dorzucić przekaźnik i odciążyć kiepskie styki manetki.
hiroshima I <3 HATERS
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Kwi 2013 Posty: 2633 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-29, 20:08
Mawerix dobrze mówi . Sam po przemyśleniu też będę w weekend przerabiał mijania na dwóch przekaźnikach, do tego na kablach plusowych z aku dodatkowo bezpieczniki . Jakby ktoś chciał mogę podać sprzedawcę z allegro od którego wszystko zamówiłem - z wysyłką kurierem wyszło 60zł, mam wszystko co potrzebne żeby dobrze to zrobić, tylko jeszcze cyna, lutownica, wolny czas i chęci .
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-30, 07:15
Hmm, to może ktoś jakiś poradniczek by zrobił? Typu gdzie i jak najlepiej się wpiąć + fotki/schemacik Bo jeżeli rzeczywiście to da efekt lepszego wykorzystania żarówki, czyli lepszego jej świecenia to czemu by nie zrobić tego?
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-10-30, 07:52
szyna93 napisał/a:
Bo jeżeli rzeczywiście to da efekt lepszego wykorzystania żarówki,
Da to efekt (potwierdzone) bo niema spadków napięcia na żarówce a wręcz przeciwnie jest tyle ile alternator daje może to niewiele 2-3 volty ale różnica znacząca.
szyna93 Grupa Podlaska Chirurg metaloplasta
Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil Pomógł: 30 razy Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1208 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-30, 08:13
Mawerix napisał/a:
ale różnica znacząca.
To jak najbardziej jestem chętny na taki poradniczek. Chociaż w Lanosie i tak lepsze światła jak w Polonezie, to światła nigdy dość ;D
Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4. Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
hiroshima I <3 HATERS
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Kwi 2013 Posty: 2633 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-30, 18:36
Generalnie sprawa wydaje się być prosta, pod plus akumulatora podpinamy kabelek z oprawką na bezpiecznik, który ciągniemy aż do lampy. Identyczny drugi robimy i podciągamy do drugiej. Przy wiązce do kostki znajdujemy kabel + od świateł mijania, przecinamy. Za pomocą konektorka podłączamy go do przekaźnika, dalej podłączamy masę masę, podciągnięty "+", oraz wyprowadzamy "+" z przekaźnika do kostki. Tak samo przy drugiej lampie. Chyba niczego nie pominąłem . Jak ogarnę to u siebie to wrzucę fotki i opis.
Podasz te dane z allegro od kogo i co brałes ? bylem dzisiaj w motoryzacyjnym to prawie nic nie mają :p
Swoją drogą to ilu amperowe przekazniki zakladac ?