X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Przekaźniki świateł

Autor Wiadomość
axel_ax

Auto: Lanos
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-28, 13:53   [Lanos] Przekaźniki świateł

Witam,

natknąłem się ostatnio na taki poradnik:
http://www.darekwie.user....dy/przekazniki/

Gdzieś również przeczytałem, że analogicznie można zrobic to w lanosie. Jako, że jakość swiatła w moim lanosie nie jest najwyższych lotów chce zrobic cos by to pooprawic. Wypolerowalem reflektory (nawet ladnie wyszlo) ale dalej efekt w nocy niezadowalający. Zamierzam zatem wymienić żarówki na nowe plus właśnie te przekaźniki. Tylko pytanie: Czy przypadkiem moj lanos nie ma juz fabrycznych przekaźników? W książce od lanosa na schamatach jest przekaznik zaznaczony (!?!) Jak to sprawdzić ? Pewnie zaraz mi ktoś powie, że przekaznik cyka czy coś... nie mam zielonego pojecia jak cyka przekaźnik więc wolalbym wizualnie wiedziec jak to sprawdzić. Jak wyglada skrzynka bezpiecznikow z przekaznikiem a jak bez ?

Lanos 1.6 16v 2000r.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mrclo

Auto: Lanos !.3
Imie: mateusz
Wiek: 30
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 25
Wysłany: 2013-10-28, 17:50   

jest ona pod maską po stronie kierowcy taka prostokątna czarna skrzynka zdejmujesz jej dekiel i tam powinny być właśnie przekaźniki .



Mrclo
 
 
verbus


Auto: Lanos
Imie: Bartek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 280
Skąd: SO
Wysłany: 2013-10-28, 18:17   

axel_ax napisał/a:
Jak wyglada skrzynka bezpiecznikow z przekaznikiem a jak bez ?


W każdym lanosie jest przekaźnik świateł.Nie występują lanosy bez przekaźnika.

Tutaj masz zaznaczony który to.

 
 
hiroshima
I <3 HATERS


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał
Pomógł: 22 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 2633
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-28, 18:29   

Czy ten przekaźnik spełnia tą samą funkcję, którą ludzie robią sami w Nubirach i Nexiach tzn. prąd na światła podawany jest z akumulatora, a włącznik świateł daje tylko napięcie na przekaźnik? Bo o to się tu chyba rozchodzi.




 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-10-28, 19:34   

Proponuję zrobić tak





 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
axel_ax

Auto: Lanos
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-29, 15:01   

ok, jako tako udało mi się przeanalizować schemat, przekaznik w lanosie faktycznie nie spelnia chyba zadania takiego jak te domontowane bo przeciez kable wracaja od przekaznika znow do przelącznika swiatel

Mawerix a takie pytanie, jest sens montować 2 przkazniki do swiatel mijania - oddzielenie lewy i prawy reflektor ? nie lepiej spiąć to na jednym ? (mniej roboty i kabli)
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-29, 17:53   

axel_ax napisał/a:
jest sens montować 2 przkazniki do swiatel mijania

jest sens - i tak powinno być z uwagi na możliwość usterki przekażnika . A jeśli do tego dojdzie to żadna żarówka mijania się nie zapali (i mamy ciemność )
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-29, 18:16   

Jest sens i nie ma sensu.

Nie lepiej kupić przekaźnik i mieć w zapasie na wymianę, jeżeli zrobi się na wsuwanych konektorach a nie polutowane na stałe, lub jeszcze lepiej na podstawce - wymiana to kwestia kilku sekund.

Ja bym ograniczył się wyłącznie do 1 przekaźnika do świateł mijania - 2 to mała komplikacja a drogowe w ogóle pominąć.

Nie zakładamy przecież, że przekaźnik będzie sypał się kilka razy w miesiącu ;)
A nawet jak padnie w trakcie jazdy to zawsze idzie włączyć drogowe by się zatrzymać.

Z drugiej strony... Jak to leciało? strzeżonego.... ;)
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-10-29, 19:25   

axel_ax napisał/a:
Mawerix a takie pytanie, jest sens montować 2 przkazniki do swiatel mijania - oddzielenie lewy i prawy reflektor ? nie lepiej spiąć to na jednym ? (mniej roboty i kabli)


Moim zdaniem
jest sens tak jak jest sensowne montowanie do świateł mijania dwóch bezpieczników... z własnego doświadczenia powiem tyle.... w czasie jazdy coś zrobiło zwarcie i przepaliło mi bezpiecznik Ef19 nastała ciemność ale zanim doszło do mnie co się stało ujechałem kilkanaście metrów. Jak pisze wid3l3c, jak padnie przekaźnik można dać na długie (i oślepiać innych co może skończyć się tragedią) ale zanim to zrobisz minie kilkanaście metrów albo w panice naciśniesz hamulec i ktoś wjedzie Ci w zadek :D
Już nawet nie mówię że dwa przekaźniki dadzą lepszą przewodność ale ktoś przemyślał i zaprojektował że w samochodach montuje się dwa bezpieczniki do świateł i miał słuszność.

A czy nie warto robić drogowych na przekaźniki :myśli: to po co bawić się te przekaźniki. Światła mijania mają 55W każde czyli 110W łącznie, drogowe zaś 120W więc jak najbardziej trzeba i do drogowych dorzucić przekaźnik i odciążyć kiepskie styki manetki.




 
 
 
hiroshima
I <3 HATERS


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał
Pomógł: 22 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 2633
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-29, 20:08   

Mawerix dobrze mówi :) . Sam po przemyśleniu też będę w weekend przerabiał mijania na dwóch przekaźnikach, do tego na kablach plusowych z aku dodatkowo bezpieczniki ;) . Jakby ktoś chciał mogę podać sprzedawcę z allegro od którego wszystko zamówiłem - z wysyłką kurierem wyszło 60zł, mam wszystko co potrzebne żeby dobrze to zrobić, tylko jeszcze cyna, lutownica, wolny czas i chęci :piwo: .




 
 
szyna93
Grupa Podlaska
Chirurg metaloplasta


Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil
Pomógł: 30 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1208
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-30, 07:15   

Hmm, to może ktoś jakiś poradniczek by zrobił? :piwo: Typu gdzie i jak najlepiej się wpiąć + fotki/schemacik :piwo: Bo jeżeli rzeczywiście to da efekt lepszego wykorzystania żarówki, czyli lepszego jej świecenia to czemu by nie zrobić tego?



Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4.
Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-10-30, 07:52   

szyna93 napisał/a:
Bo jeżeli rzeczywiście to da efekt lepszego wykorzystania żarówki,


Da to efekt (potwierdzone) bo niema spadków napięcia na żarówce a wręcz przeciwnie jest tyle ile alternator daje może to niewiele 2-3 volty ale różnica znacząca.




 
 
 
szyna93
Grupa Podlaska
Chirurg metaloplasta


Auto: Audi A4 B5 1.8T Aut.
Imie: Emil
Pomógł: 30 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1208
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-30, 08:13   

Mawerix napisał/a:
ale różnica znacząca.

To jak najbardziej jestem chętny na taki poradniczek. Chociaż w Lanosie i tak lepsze światła jak w Polonezie, to światła nigdy dość ;D



Było: FSO Polonez Atu 1.6 + LPG, Daewoo Lanos 1.5 16V + LPG, Volvo 850 2.5 TDi, Honda Civic VI 1.4.
Jest: Audi A4 B5 1.8 T Automat + LPG.
 
 
hiroshima
I <3 HATERS


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał
Pomógł: 22 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 2633
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-30, 18:36   

Generalnie sprawa wydaje się być prosta, pod plus akumulatora podpinamy kabelek z oprawką na bezpiecznik, który ciągniemy aż do lampy. Identyczny drugi robimy i podciągamy do drugiej. Przy wiązce do kostki znajdujemy kabel + od świateł mijania, przecinamy. Za pomocą konektorka podłączamy go do przekaźnika, dalej podłączamy masę masę, podciągnięty "+", oraz wyprowadzamy "+" z przekaźnika do kostki. Tak samo przy drugiej lampie. Chyba niczego nie pominąłem :P . Jak ogarnę to u siebie to wrzucę fotki i opis.




 
 
axel_ax

Auto: Lanos
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-30, 20:52   

hiroshima,

Podasz te dane z allegro od kogo i co brałes :) ? bylem dzisiaj w motoryzacyjnym to prawie nic nie mają :p
Swoją drogą to ilu amperowe przekazniki zakladac ?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt