Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 330 Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2013-11-05, 18:04 [Inny] Astra strzela w filtr nie odpala 1.6 8v logo daewoo
Witam,
zacznijmy od tego że mam dziwny przypadek że na głowicy, kole od rozrządu górnym mam logo daewoo. Każdą astre co widziałem miała GM. Różniły się czymś głowice od daewoo i GM ? Być może znaki od rozrządu mają być inaczej ? Albo zapłon...
Jakiś czas temu silnik zaczął dziwnie stukać i miał niskie sprężanie na dwóch cylindrach. Początkowo wszyscy stwierdzili że zawory (5 lat temu jeden pękł w tym silniku). Postanowiliśmy wymienić silnik na inny. Po założeniu innego odpalił ale znowu stukał (w inny sposób) Oddaliśmy go tam gdzie kupiliśmy i astra miała pójść na złom. W wolnej chwili rozebrałem stary silnik i moim oczom ukazała się walnięta uszczelka pod głowicą między 3 a 4 cylindrem. Uszczelkę wymieniłem, głowica była planowana, wymienione też uszczelniacze zaworowe. Po wsadzeniu do samochodu silnik praktycznie nie odpala, strzela w filtr powietrza. Czasem odpali bardzo rzadko. Jak już odpali to przez jakiś czas odpala całkiem ok. Po odpaleniu nie ma już strzałów w filtr niskie obroty trochę kuleją ale nie gaśnie za to na wysokich chodzi w miarę ok.
Co jej dolega? Rozrząd przestawiałem 100 razy nawet przestawiałem o ząbek do przodu i do tyłu.
Zapłon też ustawiany na 100 różnych sposobów. Efekt ciągle taki sam.
Astra F Combi
1.6 8v
92'
zapłon z kopułką
monowtrysk
Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-05, 19:04
Asax napisał/a:
Jakiś czas temu silnik zaczął dziwnie stukać i miał niskie sprężanie na dwóch cylindrach.
Auto: Lanos C20NE, SIGNUM V6
Imie: Rafał Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 330 Skąd: Jażyniec
Wysłany: 2013-11-05, 19:11
Blok jest z opla ma oznaczenie "16NZ "
sama głowica ma oznaczenie daewoo a pokrywa jest metalowa i nie ma wcale oznaczenia + jest to silnik z zapłonem na kopułkę i palec rozdzielacza.
coś takiego z tym że ma małe logo daewoo na sobie. Zapłon ma logo GM. Jakby pół silnika było inne ?
Odpali i czasem bez samostartu a samostart trochę mu pomaga ale tyle co nic...
Iskra też jest kable + świece + kopułka i palec wymienione
Pytanie co ma czujnik temperatury do odpalania ?
Daewoo Lanos 2.0 C20NE mod white/black mat KLIK
Opel Signum 3.0 v6 chip irmscher KLIK
Oznaczenia GM i Daewoo to w praktyce to samo, to jest ten sam koncern więc i znaki te same spotkałem sie w oplach juz setki razy z oznaczeniami Daewoo za pierwszym razem tez sie dziwiłem. Tumasz link do tematu jesli chodzi o oznaczenia. http://daewooforum.pl/temat52669.html
Przy wymianie nie pomyliłeś kolejności przewodów ? Nie masz błedów na komputerze ?
tak jak kolega pisze sprawdź czujnik temp. jeśli masz możliwość podmien go na chwile na jakis sprawny. moze Twoj wysyła błędne dane do kompa
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-06, 07:23
czujnik temperatury wskazuje ile ecm-komputer ma podać paliwa na ssaniu -w zależności od temperatury silnika, im zimniej tym więcej. i jak cieplej może odpalić bo dawka będzie wystarczająca - jest np 15C, rano 5C już niezakoniecznie.
czyli oprócz sterowania chłodzeniem-wentylatorem steruje też ssaniem. jest drugi czujnik tylko na licznik, także niech nie zwiedzie cię to że wskazówka chodzi. to "inne" urządzenia i odczyty w tym przypadku. jeden jest tylko dla komputera /dwupinowy/ , drugi tylko na licznik -wsuwka. po tych wymianach masz go podpiętego ? żeby nie było - czeski błąd , nie podłączyłem . choć powinien świecić check, ale to opel -u kolegi 1.8 8V mimo działającego pb i lpg równocześnie sonda nie sygnalizowała za dużej mieszanki. co u mnie przy dopalaniu gazu po przejściu z lpg na pb robi. check świeci naście sekund.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mufu94
Auto: Lanos
Imie: Mathias Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 2049 Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2013-11-06, 10:17
dotarłeś zawory ?
rozrząd z pierwszym tłokiem od rozrządu górze ustawiłeś ?
stawiam - sprawdż kompresje jaka jest na danym cylindrze
mam w lanosie silnik z opla te zdj http://images43.fotosik.p...c5571f56e5d.jpg to mój silnik - blok ma oznaczenie x16sz ale sterowanie z lanosa 1.4 co sie równa silniki dw i opole 8v sa takie same 1.4 dw i 1.6 opel