X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] [1,6 106KM LPG] Silnik ma mniej mocy niż powinie

Autor Wiadomość
fiskusmati

Auto: Daewoo Nubira I
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 117
Wysłany: 2013-11-06, 22:02   [Nubira I] [1,6 106KM LPG] Silnik ma mniej mocy niż powinie

Witam. Jeździłem wczoraj lanosem z identycznym silnikiem jak mój - 1,6 16V. Zauważyłem, że ma więcej mocy, przebieg ma o 40 tys mniejszy. Mój przebieg to 244 tys. Auto miało mały remont, głowica została uszczelniona, splanowana, zostały wymienione też pierścienie. Przejechałem od wymiany ponad 5 tys więc wszystko się już dotarło a mocy ma widocznie mniej niż ten lanos. Zostały wymienione klocki, bębny, szczęki łożyska, bo niektóre z tych rzeczy stawiały opór podczas kręcenia kołami na podnośniku - bez zmian.

Ciśnienie na wszystkich cylindrach równe, 12,5 atmosfery (mierzone przy zamkniętej przepustnicy niestety).

Ciężko powiedzieć czy na benzynie jest lepiej czy gorzej bo jest jakiś problem z wtryskiwaczem który czasem niedomaga.

Gaz to zwykła instalacja, parownik 100KM + BLOS.

Nubira spala więcej gazu niż ten lanos, on pali podobno 8l na trasie, 9-10 po mieście. Moja nubira 10,5 na trasie 11,5-12,5 miasto.

Oczywiście bez problemu wkręca się na obroty, nie gaśnie, odpala bez problemu.
Olej Mobil 2000, półsyntetyk.

Co mogę dalej sprawdzać? Takie rzeczy jak panewki, łożyska w silniku, wałki itd, nie mają raczej znaczenia skoro ciśnienie jest prawidłowe? Może zatkana przepustnica, czym by się to objawiało?

Proszę o rady,
Pozdrawiam.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
marQ1945

Auto: Nubira
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: KMY
Wysłany: 2013-11-06, 22:15   

po czym stwierdzasz że ma więcej mocy ?
 
 
fiskusmati

Auto: Daewoo Nubira I
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 117
Wysłany: 2013-11-06, 22:58   

Jest bardziej elastyczny, no i ogólnie lepsze wrażenie z jazdy, lepsze przyśpieszenie, lepsza reakcja na gaz.
Stojąc na wolnych obrotach czuć u mnie takie delikatne wibracje o stałej częstotliwości i regularnie występujące co kilka sekund.
 
 
Leszek130tc
kierowca-mechanik


Auto: leganza automat 2000 16V BLOS
Imie: leszek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 467
Skąd: okolice krakowa(KRA)
Wysłany: 2013-11-07, 00:00   

Nubira jest przecież 100 kg cięższa, stąd pewnie różnica w osiągach...
 
 
fiskusmati

Auto: Daewoo Nubira I
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 117
Wysłany: 2013-11-07, 00:33   

Chodzi o to, że fabrycznie auto na pewno miało o wiele więcej mocy, i jak sprawdzić silnik, co może być przyczyną spadku mocy skoro kompresja jest w porządku.

Ostatnio spad jakiś przewodzik podciśnienia (otwór działał jak odkurzacz), podwyższone wolne obroty... Może zasysa gdzieś lewe powietrze, jak to sprawdzić?

Proszę o konkretne odpowiedzi, tragedii nie ma, ale wiem, że ten silnik może iść lepiej.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-11-07, 11:18   

tylko hamowania da ci odpowiedz o mocy samochodu



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
fiskusmati

Auto: Daewoo Nubira I
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 117
Wysłany: 2013-11-07, 20:53   

No jasne, i przesiadając się ze swojego lanosa 1,6 do zajechanego 1,3 nie odczuje kolega różnicy w przyśpieszaniu i mocy? Niektóre rzeczy można ocenić samemu, ale nie po to jest ten temat. Mój 1,6 ma mniej mocy niż powinien, koniec kropka.

Od czego zacząć sprawdzanie, co może być przyczyną?
Przypomniało mi się, że Lanosik łatwiej ruszał ze sprzęgła, tzn bez dodawania gazu.

Pozdrawiam
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-11-08, 12:15   

spadek mocy najczęsciej spowodowany jest :
0) prozaiczne rzeczy typu szczelność dolotu , swiece , filtry , kable WN
1) zwalonym EGR'em
2) zapchanym katalizatorem
3) zawalonymi wtryskami
4) slabą kompresją



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
marQ1945

Auto: Nubira
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: KMY
Wysłany: 2013-11-08, 16:49   

jak wspomniał leszek nubira jest cięższa i to ponad 100 kg , dodatkowo każdy Ci powie że jeśli zależy ci na przyspieszeniu w nubirze to tylko silnik 2,0 , jeśli nie chcesz testować go na hamowni to porównaj z inną nubirą z tym silnikiem (jeśli masz taką okazję ) . Nie porównuj ze sobą dwóch różnych samochodów , bo to nie ma sensu ...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt