Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
fiskusmati
Auto: Daewoo Nubira I Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 117
Wysłany: 2013-11-06, 22:02 [Nubira I] [1,6 106KM LPG] Silnik ma mniej mocy niż powinie
Witam. Jeździłem wczoraj lanosem z identycznym silnikiem jak mój - 1,6 16V. Zauważyłem, że ma więcej mocy, przebieg ma o 40 tys mniejszy. Mój przebieg to 244 tys. Auto miało mały remont, głowica została uszczelniona, splanowana, zostały wymienione też pierścienie. Przejechałem od wymiany ponad 5 tys więc wszystko się już dotarło a mocy ma widocznie mniej niż ten lanos. Zostały wymienione klocki, bębny, szczęki łożyska, bo niektóre z tych rzeczy stawiały opór podczas kręcenia kołami na podnośniku - bez zmian.
Ciśnienie na wszystkich cylindrach równe, 12,5 atmosfery (mierzone przy zamkniętej przepustnicy niestety).
Ciężko powiedzieć czy na benzynie jest lepiej czy gorzej bo jest jakiś problem z wtryskiwaczem który czasem niedomaga.
Gaz to zwykła instalacja, parownik 100KM + BLOS.
Nubira spala więcej gazu niż ten lanos, on pali podobno 8l na trasie, 9-10 po mieście. Moja nubira 10,5 na trasie 11,5-12,5 miasto.
Oczywiście bez problemu wkręca się na obroty, nie gaśnie, odpala bez problemu.
Olej Mobil 2000, półsyntetyk.
Co mogę dalej sprawdzać? Takie rzeczy jak panewki, łożyska w silniku, wałki itd, nie mają raczej znaczenia skoro ciśnienie jest prawidłowe? Może zatkana przepustnica, czym by się to objawiało?
fiskusmati
Auto: Daewoo Nubira I Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 117
Wysłany: 2013-11-06, 22:58
Jest bardziej elastyczny, no i ogólnie lepsze wrażenie z jazdy, lepsze przyśpieszenie, lepsza reakcja na gaz.
Stojąc na wolnych obrotach czuć u mnie takie delikatne wibracje o stałej częstotliwości i regularnie występujące co kilka sekund.
Nubira jest przecież 100 kg cięższa, stąd pewnie różnica w osiągach...
fiskusmati
Auto: Daewoo Nubira I Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 117
Wysłany: 2013-11-07, 00:33
Chodzi o to, że fabrycznie auto na pewno miało o wiele więcej mocy, i jak sprawdzić silnik, co może być przyczyną spadku mocy skoro kompresja jest w porządku.
Ostatnio spad jakiś przewodzik podciśnienia (otwór działał jak odkurzacz), podwyższone wolne obroty... Może zasysa gdzieś lewe powietrze, jak to sprawdzić?
Proszę o konkretne odpowiedzi, tragedii nie ma, ale wiem, że ten silnik może iść lepiej.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-11-07, 11:18
tylko hamowania da ci odpowiedz o mocy samochodu
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ...
fiskusmati
Auto: Daewoo Nubira I Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 117
Wysłany: 2013-11-07, 20:53
No jasne, i przesiadając się ze swojego lanosa 1,6 do zajechanego 1,3 nie odczuje kolega różnicy w przyśpieszaniu i mocy? Niektóre rzeczy można ocenić samemu, ale nie po to jest ten temat. Mój 1,6 ma mniej mocy niż powinien, koniec kropka.
Od czego zacząć sprawdzanie, co może być przyczyną?
Przypomniało mi się, że Lanosik łatwiej ruszał ze sprzęgła, tzn bez dodawania gazu.
Pozdrawiam
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-11-08, 12:15
spadek mocy najczęsciej spowodowany jest :
0) prozaiczne rzeczy typu szczelność dolotu , swiece , filtry , kable WN
1) zwalonym EGR'em
2) zapchanym katalizatorem
3) zawalonymi wtryskami
4) slabą kompresją
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ...
jak wspomniał leszek nubira jest cięższa i to ponad 100 kg , dodatkowo każdy Ci powie że jeśli zależy ci na przyspieszeniu w nubirze to tylko silnik 2,0 , jeśli nie chcesz testować go na hamowni to porównaj z inną nubirą z tym silnikiem (jeśli masz taką okazję ) . Nie porównuj ze sobą dwóch różnych samochodów , bo to nie ma sensu ...