Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-08, 20:37 [Lanos] Koszt naprawy i lakierowania maski
Witajcie
Mojego lanosa delikatnie bierze rdza, i jest już po kilku stłuczkach. Większość elementów da się wyciągnąć, ale mam wgniecenie obok grilla. Dosyć mocne.
Byłem u larkiernika, i stwierdził, że trudno będzie to wyciągnąć. Mam do was pytanie, jaki byłby koszt pomalowania takiej maski? Mam możliwość kupienia takiej, ale nie pod kolor i się zastanawiam czy jest sens w to się pakować.
Druga sprawa, co to jest i czy tak ma być:
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-08, 21:17
Wentylator chłodnicy mi się normalnie włącza, nie widać po termostacie aby się przegrzewał. Przy zwarciu pinów chodzi bez problemu. Czy mimo wszystko wymieniać?
Shinzin Weteran Więcej opcji !
Auto: LANOS Hatchback SOHC
Imie: Mateusz Pomógł: 44 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 3129 Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-11-09, 06:50
grzech1991 napisał/a:
Wentylator chłodnicy mi się normalnie włącza, nie widać po termostacie aby się przegrzewał. Przy zwarciu pinów chodzi bez problemu. Czy mimo wszystko wymieniać?
Jak pamiętam ten czujnik odpowiada za drugi bieg wentylatora , a czy wymieniać to już sądzę że decyzja należy do ciebie . Ja miałem tak samo ukruszony , dotknięcie go skutkowało wymianą na nowy
Główna natura Polaków - narzekać - na wszystko, na wszystkich.
Pozytywy zmieniać w negatywy. A negatywy wyolbrzymiać do granic możliwości.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-11-09, 08:35
Shinzin napisał/a:
Jak pamiętam ten czujnik odpowiada za drugi bieg wentylatora
Załącza pierwszy bieg wentylatora
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7950 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-09, 10:46
grzech1991 napisał/a:
Mojego lanosa delikatnie bierze rdza, i jest już po kilku stłuczkach. Większość elementów da się wyciągnąć, ale mam wgniecenie obok grilla. Dosyć mocne.
Byłem u larkiernika, i stwierdził, że trudno będzie to wyciągnąć. Mam do was pytanie, jaki byłby koszt pomalowania takiej maski? Mam możliwość kupienia takiej, ale nie pod kolor i się zastanawiam czy jest sens w to się pakować.
są tacy co zrobią że będzie widać i tacy że nie będzie śladu. sama maska jak i dach dość trudna jest do wyprowadzenia aby ładnie i bez załamań było. to duża powierzchnia. ale taniej.
mocno różniący się kolor ? bo można się przyzwyczaić. a pomalowanie to na pewno koszt maski. czyli drugie tyle.
a przekaźnik zmień. głupio byłoby gdyby całkiem zgnił i wentylator przestał działać...
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-10, 16:14
Co do maski, kolor zielony. Ja mam ten problem, że mój lanos to błękit. Na forum nigdy w tym kolorze nie widziałem, a na żywo raz w okręgu katowickim. Maska jest w kolorze zielonym.
Czyli rozumiem, że regulator mi obecnie działa? Jak padnie to co, będę miał cały czas drugi bieg i np. wyższą temperaturę? Czy to kupić nowe, czy może być używka?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7950 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-10, 17:27
grzech1991 napisał/a:
Co do maski, kolor zielony. Ja mam ten problem, że mój lanos to błękit. Na forum nigdy w tym kolorze nie widziałem, a na żywo raz w okręgu katowickim. Maska jest w kolorze zielonym.
1 to ty musisz się zadeklarować . jeśli tobie będzie pasować, będzie ok.
2 jak się nie ma co się lubi to się ....
3 głupi sie spyta czemu, a mądry powie że tak trzeba.
i tego się trzymaj choć z drugiej strony ... wyjdzie jak założysz czy da się patrzeć .
grzech1991 napisał/a:
Czyli rozumiem, że regulator mi obecnie działa? Jak padnie to co, będę miał cały czas drugi bieg i np. wyższą temperaturę? Czy to kupić nowe, czy może być używka?
ten przekaźnik odpowiada za przełączanie niskiego biegu/czyli wentylator+opornica/ z wysokim /tylko wentylator/. czyli jak dobrze padnie, zasilania na wentylator może w ogóle nie być.
czy działa ? pierwszy niski bieg pewnie tak, wysoki może też. znowu tylko ty to wiesz lub możesz sprawdzić.
sam przekaźnik z pięcioma wyjściami -zwierno/rozwierny - przełącza jeden główny styk między dwa wyjścia. albo tu , albo tu.
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-11, 10:44
Więc tak
Regulator zakupiłem nowy, bo przegrzanie silnika to nie żarty. Swoją drogą, dziwie się, że mechanik mi tego nie wymienił.
Co do maski pasuje, koszt zakupu, przesyłki i polakierowania to pewnie z 200-500zł. Tak spróbuje się to trochę wyciągnąć, za dwa lata i tak zamierzam zakupić nowe auto.
Dziękuję serdecznie za pomoc, dla każdego leci pomógł
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7950 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-11, 12:45
tylko go dobrze zabezpiecz. miejsce na niego to chyba jakaś pomyłka żeby był tak nieosłonięty. polskie drogi usiane dziurami i kałużami, a w zimę tony soli. to chyba jego główni wrogowie.
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-11, 15:10
W jaki sposób go zabezpieczyć, jakimś środkiem, pudełkiem?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7950 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-11, 18:04
zależy co masz
grzech1991 napisał/a:
pudełkiem?
a nawet. zależy jak to zamocowane. bo do przewodów obok nawet nie próbuj przyczepiać.
na tyle by bezpośrednio na niego nie leciało, ale by w razie czego mogła wyciec woda. przewiew też musi być by się nie zakisił. nawet torebka otwarciem w dół trochę zawiązana. . w tym miejscu to rozbryzgi spod kół mogą go zalewać.
a jak kupiłeś taki zwykły niehermetyczny jak pokazałem to można jeszcze smarem nasmarować. zalepić nogi i złączenie przekaźnika . stary sposób zawsze skuteczny. lub bitex w sprayu.
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7950 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-11-12, 23:07
psiknij przy wtykach i osłoń. za-brązowij je. do złomowania powinno wystarczyć . byle konektorówki same nie spadały. bo trochę ubrudzą gdyby były luźne po spryskaniu bitexem.