Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam. Podczas wymiany opon zauważyłem że pod autem jest dość spory wyciek oleju.Sprawdziłem stan oleju okazało się że bagnet suchy wiec dolałem litr i obserwowałem..Codziennie pod autem kilka kropel wyciekało aż po tygodniu wcieło litr oleju.W czołgałem się pod auto i zauważyłem mokrą miskę i w szczególności tył miski koło tego czujnika widoczne miejsce na zdjęciu.Zaznaczam że dwa razy był suchy bagnet ale ani razu kontrolka oleju się nie zapaliła.
Możecie powiedzieć jak to naprawić i dla czego taki wyciek się pojawił?Proszę o pomoc
Witam. Podczas wymiany opon zauważyłem że pod autem jest dość spory wyciek oleju.Sprawdziłem stan oleju okazało się że bagnet suchy wiec dolałem litr i obserwowałem..Codziennie pod autem kilka kropel wyciekało aż po tygodniu wcieło litr oleju.W czołgałem się pod auto i zauważyłem mokrą miskę i w szczególności tył miski koło tego czujnika widoczne miejsce na zdjęciu.Zaznaczam że dwa razy był suchy bagnet ale ani razu kontrolka oleju się nie zapaliła.
Możecie powiedzieć jak to naprawić i dla czego taki wyciek się pojawił?Proszę o pomoc
[url=http://images61.foto...47m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images62.foto...4dm.jpg]Obrazek[/URL]
Sprawdź czujnik, on może być przyczyną
michasw Espero pałer
Auto: Espero 1.5
Imie: Michał Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 870 Skąd: TKA
Wysłany: 2013-11-25, 11:45
Ja miałem kiedyś tak, że czujnik mi się rozszczelnił, tzn olej uciekał z pinów z wsuwek od wtyczki. Więc najlepiej odepnij kostkę i sprawdź.
A jak wygląda góra silnika (uszczelka pod pokrywą zaworów)?
Chociaż uszczelka raczej tyle by nie puszczała, chyba...
Dlaczego? Spokojnie z uszczelki może zarzygać pół silnika.
Najlepiej to umyć miejsca, gdzie jest olej - i jak ktoś pisał - uzupełnić olej i obserwować, na następny dzień czy po jeździe już powinno być widać skąd się sączy.
Masz 1.6?
Bo o ile pamietam to w lanosie byly przypadki, ze olej spod uszczelki glowicy wylatywal na zewnatrz.
Od pokrywy zaworow w dol masz suche? Gdzie zaczyna sie zaolejenie silnika? Najlepiej zdemij oslone termiczna kolektora wydechowego i dokladnie sie przypatrz.
Nie mozna tez wykluczyc nieszczelnosci miski - puscila z przodu.
Jezeli masz czas i checi, to proponuje kolejne mycie i od razu po tym pare minut pracy na wolnych obrotach, w czasie ktorej obserwujesz gdzie pojawia sie olej. Dobrze tez troszke przygazowac - potrzymac go chwile na 2-3k, zeby cisnienie oleju bylo jak w trakcie jazdy.
Przepraszam że odkopuję problem lecz do tej pory problem nie został usunięty i się nasilił do tego stopnia że co miesiac dolewam 5 litrow oleju. Kilku mechaników powiedziało mi że wyciek jest z rozrządu że podczas wymiany ktoś jakiegoś oringu nie wymienił i olej wyrzuca.( bo faktycznie od wymiany rozrzadu wycieka) Moglibyście powiedzieć skąd tak może olej wylatywać? czy trzeba nowy rozrząd założyć? i jak to naprawić jakie koszta?Pozdrawiam
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2015-01-25, 17:47
bogdan3010 napisał/a:
Przepraszam że odkopuję problem lecz do tej pory problem nie został usunięty
Powiem tak: Wtedy kiedy pisałem posta to mi się belka złamała i pół roku auto stało.Kiedy auto zaczeło na nowo jeździć to oleju wyciekało bardzo mało.Mechanik stwierdził aby to naprawić to trzeba rozrząd wymienić, a akurat rozrząd był świeżo wymieniony wiec stwierdziłem że będę dolewać raz na jakiś czas.I ten olej mało wyciekał aż do czasu gdy temperatura spadła poniżej 10 stopni.Teraz co miesiąc muszę dolewać ponad 5 oleju.Teraz to muszę zrobić niestety.A chciałbym wiedzieć dokładnie co trzeba wymienić/naprawić aby oddać sprawdzonemu mechanikowi aby było ok. ponieważ boję się oddać naszym mechanikom(Białogard) ponieważ oni już w mojej Legi tyle rzeczy spierd.... że szkoda gadać.Proszę o pomoc
Jeśli z okolicy rozrządu leci to albo uszczelniacz wału korbowego (1szt.)albo któryś uszczelniacz wałków rozrządu( 2 szt.). Koszty części niewielkie, dolicz koszt nowego paska zębatego rozrządu jeśli rozrząd nie stary. Pasek i tak pewnie w oleju pływa, patrzyć tylko jak przeskoczy.... Więc lepiej się pośpiesz z tą robotą.
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 32 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2015-01-26, 09:48
5l oleju nie wyciekłoby 'raczej' przez uszczelniacze wału/wałków. Moze silnik po prostu spala olej? A wyciek to taka kwestia dodatkowa.
5l oleju nie wyciekłoby 'raczej' przez uszczelniacze wału/wałków.....
Różnie bywa... Jak uszczelniacz jest zniszczony i sprężynka w nim pękła to wszystko jest możliwe.... Co oczywiście nie znaczy, że to musi być główna przyczyna wycieku....