X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Matiz] Ogrzewanie Matiz 99 - Słabo grzeje jedna strona auta

Autor Wiadomość
ntzone

Auto: Matiz 99
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-23, 16:57   [Matiz] Ogrzewanie Matiz 99 - Słabo grzeje jedna strona auta

Witam, pojawił się problem w moim matizie. Silnik się nagrzewa szybko, wszystko ok, ale ogrzewanie w samochodzie grzeje tylko połowa, tzn od strony kierowcy zimne powietrze, a od strony pasażera prawie od razu leci ciepłe, gdy silnik się nagrzeje mocniej, to wtedy od strony pasażera powietrze leci gorące, a od strony kierowcy ledwo letnie.

Co może być przyczyną ? Jak to naprawić ?

Pozdrawiam.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2013-12-23, 18:05   

Wielokrotnie temat poruszany na forum, opcja "szukaj" nie boli.
Prawdopodobnie nagrzewnica przytkana, płukanie przynosi mizerny efekt i krótkotrwały, wymiana nagrzewnicy rozwiązuje problem.
 
 
Gość

Wysłany: 2013-12-23, 18:35   

ntzone,
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.
 
 
ntzone

Auto: Matiz 99
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-24, 00:30   

Roger_Vip napisał/a:
Wielokrotnie temat poruszany na forum, opcja "szukaj" nie boli.
Prawdopodobnie nagrzewnica przytkana, płukanie przynosi mizerny efekt i krótkotrwały, wymiana nagrzewnicy rozwiązuje problem.


Problem polega na tym, że dzwoniłem do mechanika i powiedział mi, że nie jest to nagrzewnica, bo połowa nagrzewnicy nie może być ciepła, a połowa zimna. Powiedział mi, że mam sprawdzić jakieś kanały wentylacyjne, klapy i czy jakieś wężyki sie nie odpieły, nie wiem gdzie to może być i jak to zlokalizować, nie znam się więc pytam. Chcę tylko wykluczyć inne możliwe przyczyny...
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2013-12-24, 10:04   

Nie chodzi o to, że połowa jest zimna, tylko jest przytkana i przepływ płynu jest mizerny i powietrze wpływające do ogrzania odbiera bardzo szybko to ciepło i nie ma takiej temp. jak sprawna nagrzewnica!

A samą nagrzewnicę możesz dotknąć dłonią. Wyciągasz rurę łączącą wentylator z nagrzewnicą, przekręcasz pokrętło regulujące temp. na max na ciepło i masz nagrzewnicę na wierzchu, sprawdzisz sobie po nagrzaniu auta jak ciepła ona jest. W ten sposób również sprawdzisz czy klapka przesłaniająca nagrzewnicę działa jak należy. Do reszty przesłon bez rozkręcenia obudowy nagrzewnicy nie ma dojścia. Czyli do przesłon regulujących strumień powietrza.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
MEDION


Auto: Daewoo Matiz '00
Imie: Wojtek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 860
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-12-24, 10:08   

Nie mam i nie miałem nigdy takiego przypadku z nagrzewnicą/grzaniem.
Faktycznie, Pan mechanik może mieć/ma rację.
Wina leży po stronie kanałów wlotowych do kabiny samochodu.
Ale jak się do nich dobrać? :niewiem:
To rzeczywiście trzeba poczekać na kogoś z forum, kto to rozbierał.

Czy ta dźwigienka zaznaczona na żółto, działa/reaguje?
Ona odpowiada za dostarczenie świeżego powietrza do wnętrza pojazdu.
Może się nie zamyka/ustawia w położeniu na wlot powietrza z zewnątrz.

 
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2013-12-24, 11:03   

MEDION napisał/a:
To rzeczywiście trzeba poczekać na kogoś z forum, kto to rozbierał.


Ja to rozbierałem. Napisałem przecież, że nie ma dostępu do klap sterujących strumień powietrza od zewnątrz i trzeba rozpołowić obudowę nagrzewnicy. Jednak te klapy nie mają nic wspólnego z tym, że leci połową kanałów zimne powietrze. To nie dwustrefówka.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 756 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7659
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-12-24, 14:11   

Roger_Vip napisał/a:
A samą nagrzewnicę możesz dotknąć dłonią. Wyciągasz rurę łączącą wentylator z nagrzewnicą,
rura ?
Roger_Vip napisał/a:
Ja to rozbierałem. Napisałem przecież, że nie ma dostępu do klap sterujących strumień powietrza od zewnątrz i trzeba rozpołowić obudowę nagrzewnicy. Jednak te klapy nie mają nic wspólnego z tym, że leci połową kanałów zimne powietrze. To nie dwustrefówka.

dopytam , czy są inne rury ? te z nagrzewnicy do kratek. jak są i są w dodatku osobno składane to może być któraś przytkana lub się rozpięła. i tylko trochę leci ciepłego powietrza do kratek /i o który punkt nawiewu ci chodzi ntzone / a reszta dmucha podgrzewając deskę rozdzielczą od środka, nie ciebie.
też skłaniałbym się do problemu z tunelami nie z chłodniczką nagrzewnicy.
Roger_Vip, nie sądzę by wadliwa nagrzewnica była tu winna, jeśli już to połowa niej musiała by być zatkana. ale nawet będąc to i tak przepływające powietrze powinno się ogrzewać i wydobywać równomiernie z obu stron samochodu. nie ma takiej możliwości by jakieś klapki czy nagrzewnica w tym przeszkadzała.
Roger_Vip napisał/a:
To nie dwustrefówka.

niestety enigmatyczny opis kolegi ntzone trochę uniemożliwia dokładną diagnozę.
ntzone napisał/a:
ale ogrzewanie w samochodzie grzeje tylko połowa, tzn od strony kierowcy zimne powietrze, a od strony pasażera prawie od razu leci ciepłe, gdy silnik się nagrzeje mocniej, to wtedy od strony pasażera powietrze leci gorące, a od strony kierowcy ledwo letnie.
jak dla mnie to może dmuchać na szybę, na twarz i na nogi. jak wszystkie trzy nawiewy z lewej strony dają zimniejsze powietrze niż z prawej to się zgodzę z nagrzewnicą.
lecz jeśli tylko jeden dmucha zimnym to nie. po za tym siła nadmuchu jest taka sama z obu stron ?
najczęściej jednak błędy w montażu i uszczelnieniu kanałów wentylacyjnych /i w ogóle sama zabawa w tym miejscu/ powoduje takie sytuacje. to trzeba dokładnie poskładać by nam później dobrze dmuchało.

jak widać nr 1 i 2 to osobne elementy
nr 3 niby całość
te wyjścia zasilane są osobno, przez klapki
nogi zdaje się wspólne wyjście bezpośrednio bez kanałów z nagrzewnicy
chłodniczka 24 musiałaby być równo zatkana po lewej stronie z zewnątrz /np liśćmi/ by mógł wystąpić taki efekt. ale i siła nadmuchu byłaby inna na stronę. z tym że najszybszy bieg dmuchawy by to i tak zniwelował równym słabym grzaniem.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2013-12-24, 22:20   

rgre napisał/a:

rura ?


Rura, rura. Inaczej część z plastiku w kształcie harmonijki, łączy wentylator z nagrzewnicą.
rgre napisał/a:
te z nagrzewnicy do kratek. jak są i są w dodatku osobno składane to może być któraś przytkana

By ta rura idąca do kratek była zatkana, to chyba musiałby tam królik miniaturka wpaść. Te rury mają niezłą średnicę, bez przesady kolego. Co do rozpięcia się, jeżeli nikt tam nic nie grzebał, mało prawdopodobne, cała część jest nasadzona na obudowę nagrzewnicy, widać to na foto z resztą.
Ja już zjadłem na tym zęby można powiedzieć i jeżeli auto nie jest od nowości u niego i nie ma pewności co do regularnych wymian p. chłodniczego i utrzymywania układu chłodzenia, w należyty sposób, to 85% winą będzie przytkana nagrzewnica.
U mnie auto od nowości i nie mam problemów z ogrzewaniem.
rgre napisał/a:
z tym że najszybszy bieg dmuchawy by to i tak zniwelował równym słabym grzaniem.

U mnie po osiągnięciu temp. na każdym biegu dmuchawy leci tak samo gorące powietrze.
Zgadza się, kierunek na nogi polega na przepływie powietrza przez nagrzewnicę i prostym kanałem wydostaje się na nogi. A górne wydmuchy są kierowane poprzez przesłony wewnątrz obudowy.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 756 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7659
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-12-24, 23:09   

Roger_Vip napisał/a:
rgre napisał/a:

rura ?


Rura, rura. Inaczej część z plastiku w kształcie harmonijki, łączy wentylator z nagrzewnicą.
pytanie retoryczne to było ;) związane z
rgre napisał/a:
dopytam , czy są inne rury ? te z nagrzewnicy do kratek.

Roger_Vip napisał/a:
By ta rura idąca do kratek była zatkana, to chyba musiałby tam królik miniaturka wpaść. Te rury mają niezłą średnicę, bez przesady kolego.
powiedz to tym co znajdowali zwierzaki w przepustnicy, choć tu powinno nieźle wonieć :lol:
Roger_Vip napisał/a:
Co do rozpięcia się, jeżeli nikt tam nic nie grzebał, mało prawdopodobne, cała część jest nasadzona na obudowę nagrzewnicy, widać to na foto z resztą.
Ja już zjadłem na tym zęby można powiedzieć i jeżeli auto nie jest od nowości u niego i nie ma pewności co do regularnych wymian p. chłodniczego i utrzymywania układu chłodzenia, w należyty sposób
tego akurat nie wiemy. mój '98 miał delikatnie rozkręconą nagrzewnicę. paru śrubek brak :P przez co troszku dmuchało nie tym co powinno tylko obudową. dlatego nie kłócąc się , - bo właściwie bez oglądu każdy ma rację - najpierw sprawdziłbym czy się jednak z tunelami coś nie stało. a przynajmniej z ich połączeniem z wylotami. ale dalej powątpiewam żeby z tych samych bliźniaczych otworów /np środek / lewy dawał inną temperaturę jak prawy.
 
 
ntzone

Auto: Matiz 99
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-27, 13:35   

Sprawdziłem dodatkowo czy ze wszystkich kanałów leci zimne powietrze i niestety, obojętnie na jakim ustawieniu nie dam (nadmuch na nogi,szybę itd) to zawsze powietrze od strony kierowcy leci zimne (po stronie pasażera leci ciepłe) gdy jadę w dłuższą trasę to wtedy od strony kierowcy powietrze lekko sie podgrzewa, ale nadal nie jest gorące tylko letnie, a po stronie pasażera powietrze jest gorące... Nadmuch z siła jest mniej więcej taki sam po obu stronach auta, czyli zatkane chyba nie będzie. Może uda mi się dziś lub jutro podjechać do mechanika... Pozdrawiam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt