Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-12-27, 21:34 Przerejestrowanie auta ciężarowego na osobowe
Witam,
Jakiś czas temu kupiłem auto osobowe tyle że zarejestrowane jako ciężarowe, z braku czasu i nie tylko zarejestrowałem je dalej jako ciężarowe na siebie. W aucie jest kratka a raczej jej połowa i środek auta przystosowany fabrycznie do 5 osób, pasy etc. Kratkę mam wymontowaną prawie całą, bo płyta grodziowa została usunięta, jest tylko "kratka" za zagłówkami pasażerów. Z racji tego że czasem potrzebuje przejechać gdzieś w 5 osób a auto max może przewieźć 4 jest to dosyć denerwujące i chciałbym przerobić je na "osobówkę" z 5 miejscami. Wiem że można spokojnie przerejestrować zaraz po zakupie, że wystarczy zdemontować kratkę w jakimś zakładzie lub zdemontować samemu i znaleźć zakład który tylko wystawi papier o demontażu, do tego przegląd i rejestruje się na osobówkę. Jak to się ma z autem już zarejestrowanym na mnie? Czy mogę bez problemów podjechać ze zdemontowaną kratką i papierem na przegląd? Z racji tego że w marcu wychodzi mi przegląd to chciałbym załatwić to za jednym zamachem żeby nie płacić za przegląd dwa razy w roku.
Robił ktoś już kiedyś taką zmianę? Jakie są koszty tego? Tzn czy przegląd jest droższy niż standardowo, ile trzeba zapłacić w wydziale komunikacji etc?
Z góry dzięki za info
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2013-12-27, 21:43
przegląd pojazdu po zmianach konstrukcyjnych koszt wynosi 180 zł.
Na powyższą sumę składają się:
98 zł – okresowe badanie techniczne
82 zł – dodatkowe badanie, w który dokonano zmian konstrukcyjnych
demontujesz kratki, montujesz pasy , płacisz za przegląd , w wydziale komunikacji raczej nic nie powinieneś zapłacić za adnotacje (ale to niech ktoś się jeszcze wypowie)
pomogłem kliknij pomógł
Yoshi Weteran
Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2013-12-27, 23:45
Oczywiscie ze w urzedzie komunikacji placisz. Za wydanie nowego DR na auto osobowe. A kratki i pasow NIE MOZESZ sam zdemontowac bo wg prawa nie masz uprawnien do przeprowadzenia zmian konstrukcyjnych w samochodzie. Przerabialem temat.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: Grand Vitara II i Vitara
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 39 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2013-12-28, 00:40
a poco wydawać niepotrzebnie kase ja jeździłem tyle czasu fordem jako ciężarowym i nie było problemu a kratkę wywaliłem i nikt się nie czepiał bo kratki są nieobowiązkowe zresztą Tacume też miałem ciężarową
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Ja mam normalne ubezpieczenie, przynajmniej u mojego ubezpieczyciela nie ma różnicy czy osobowe czy ciężarowe.
Co do wymontowania kratki samemu - można wymontować o ile ma się znajomy zakład który podbije papier że oni wykonali zmianę konstrukcyjną Tym bardziej że u mnie nie trzeba montować pasów bo wszystkie fabrycznie są, a kratka jest już prawie zdemontowana tzn płyta grodziowa, została sama przysłowiowa kratka która się trzyma na "trytytki" hehe. W jednym zakładzie pytałem za ile wykonują taką zmianę konstrukcyjną, to jak mi krzyknęli 350zł za demontaż co najśmieszniejsze samej "kratki" to ryknąłem śmiechem, a w innym powiedzieli 100zł więc jest różnica
Może i dla jednych to wydawanie niepotrzebnie kasy, lecz tak jak pisałem potrzebuje 5 miejsc a nie 4 a z racji że za pare miesięcy i tak musze zrobić przegląd, to żeby tego nie robić dwa razy chce za jednym zamachem zrobić przegląd ze zmianą konstrukcyjną
przegląd pojazdu po zmianach konstrukcyjnych koszt wynosi 180 zł.
Na powyższą sumę składają się:
98 zł – okresowe badanie techniczne
82 zł – dodatkowe badanie, w który dokonano zmian konstrukcyjnych
demontujesz kratki, montujesz pasy , płacisz za przegląd , w wydziale komunikacji raczej nic nie powinieneś zapłacić za adnotacje (ale to niech ktoś się jeszcze wypowie)
Nadal tak jest + opłata 40 / 50 zł za wydanie nowego dowodu
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2013-12-29, 16:35
to by trzeba było sprawdzić czy nie wystarczy tylko adnotacja
/a jeśli się w WYDZIALE KOMUNIKACJI uprą że trzeba nowy to grzecznie można poprosić o podstawę prawną ... oczywiście sam tego nie przerabiałem tylko na podstawie tego co widziałem ... miałem okazję jeździć samochodem ze zmienionym silnikiem (ropy na benz - fiat fiat doblo i całość była tylko adnotacją ... więc w/g mnie duża szansa na to że się uda/
pomogłem kliknij pomógł
Yoshi Weteran
Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2013-12-29, 18:49
grzech1991 napisał/a:
Jest wyższe ubezpieczenie.
możesz to udowodnić / poprzeć faktami ?
Ja pozbyłem się kratki w aucie, i jak płaciłem składkę OC tak nadal płacę, bez jakiekolwiek zwyżki z tego tytułu...
BTW, kratki nie może zdemontować " byle zakład " , tylko taki który ma na to uprawnienia...
Chodzi o papier który dostajesz i przedstawiasz później w SKP przy badaniach
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4710 Skąd: SMI
Wysłany: 2013-12-30, 21:31
a jak cos slyszalem ze niby maja powrotnie wprowadzic prepisy zwiazane z kratkami w autach
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-31, 11:33
Kupiłem auto jako ciężarowe.
Na początku użytkował dziadek z zamiarem przekazania mi (co też się stało).
Ubezpieczenie było ze wszystkimi zniżkami w PZU. Różnica nie pamiętam dokładnie jaka, ale była coś z około 500zł za rok na 400zł po ściągnięciu kratki.
Do domu przyszło śmieszne wyrównanie 100zł ;] Ale też denerwowała po prostu kratka w aucie. No i fakt, że maks 4 osoby mogły jeździć.
W PZU na pytanie czemu jest OC droższe, no bo to w końcu auto ciężarowe.
W PZU na pytanie czemu jest OC droższe, no bo to w końcu auto ciężarowe.
Bo w PZU nie warto ubezpieczać bo to złodzieje, ja w hondzie miałem rok w PZU mimo max zniżek jednego roku przyszło mi ubezpieczenie 450zł a kolejnego roku prawie 600zł. Na pytanie czemu tak skoczyło mi ubezpieczenie mimo braku jakiejkolwiek kolizji z moim udziałem usłyszałem odpowiedz "bo w tym roku była duża szkodowość innych kierowców" No to sorry, wypowiedziałem umowę przeszedłem do Hestii i rok w rok mam taką samą składkę, czasem nawet niższą. A w PZU to złodzieje i z roku na rok podwyższają składki od tak.
Empty napisał/a:
a jak cos slyszalem ze niby maja powrotnie wprowadzic prepisy zwiazane z kratkami w autach
No też tak słyszałem, ale mnie to nie dotyczy bo mimo tego że posiadam działalnośc gospodarczą i auto jako prywatne wciągnięte na firmę, nie jestem płatnikiem Vatu. Ale to już odbieganie od tematu.
Chcę przerejestrować bo mnie po prostu wkurza ta kratka i brak 5go miejsca.