Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-12-31, 15:13 [Nubira I] Co to za element ?
Witam, chciałem się dowiedzieć jak nazywa się ta część zaznaczona na czerwono.. Wszystko wskazuje na to, że jest wadliwa.. Czy jakiś bezpiecznik odpowiada za jego prawidłowe funkcjonowanie ?
NUBIRA 1.6 16V
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-12-31, 15:15
Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. MAP - sensor.
Sorry, oczywiscie chodziło mi o bezpiecznik co innego napisałem a co innego miałem na mysli
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-12-31, 18:15
NUBIRA_MASTER napisał/a:
a czy któryś z czujników odpowiada za jego działanie ?
dla niego samego nie ma bezpiecznika, zasila go komputer z własnego napięcia 5V na jasnoniebiesko-czarnym przewodzie /także w plus czujnik na rurze powietrza i tps/
masa również z ecm pomarańczowo-czarny przewód
oba przewody tak samo zasilają czujnik klimatyzacji pod filtrem powietrza
jeśli szukasz 12V to nie znajdziesz
Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. MAP - sensor.
A czy ktos ma pomysł jak go sprawdzić, czy faktycznie jest zepsuty ? Dodam, że obroty na zimnym silniku są w porzadku, po rozgrzaniu obroty na luzie wynoszą ok 1200obr./min .. dodatkowo wydaje mi się, że moja nuba w porównaniu do innych samochodów kopci na biało dosyć mocno (wiadomo, że jest zimno - jednak według mnie to kopcenie jest zbyt duże). I teraz ostania wskazówka podczas pracy silnika wyciągniecie któregoś z przewodów podciśnienia przy przepustnicy (te 3 od góry), bodajże środkowego powoduje, że silnik schodzi z obrotów i pracuje tak jak powinien..
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-01-03, 23:02
a dokładnie to gdzie on idzie ? do map-a ? jak wyciągniesz te podciśnienie z map-a ?
trochę trudno go sprawdzić, czyta wartość podciśnienia przetwarzając je na napięcie. jest to zależność ale trzeba znać wartość podciśnienia. inaczej z pomiaru samego napięcia może niewiele wynikać.
http://daewooforum.pl/temat24642.html
ja mam ok 1,5V przy zamkniętej przepustnicy