Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2014-02-01, 14:01
Sorry panowie, że znów poruszę ten temat, ale dzisiaj siedząc w aucie z nudów przestudiowałem trochę książeczkę od niego. Moje wnioski:
Z tego co jest tam napisane wynika że zimą jest zalecany olej 5W30 a latem 15W40, czyli najlepszym wyborem jest 10W40. Studiując dalej książkę natknąłem się na taki wykres, z którego wynika, że różnica między 10W40 a 15W40 jest znikoma, dlatego chyba zostanę przy 15W40, nie wiem czy to słuszne (uważam, że tak. Jako argument posłużę się tutaj właśnie książką) w której to napisane jest, że można lać do niego spokojnie 15W40. A poza tym przy wymianie może się coś rozszczelnić (wiem, że nie musi!) ale może, a mnie na remont silnika nie stać, jak już pisałem nie pracuje. A tutaj foto z książki: >>
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22288 Skąd: WT
Wysłany: 2014-02-01, 14:07
Dawid wystarczy debatowania o olejach w tematach o autach.
Od tego są działy techniczne ponieważ jest to temat rzeka!
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2014-02-01, 14:24
Tak tylko napisałem, po prostu moim zdaniem nie warto zakładać nowego tematu, skoro mam tylko tyle na ten temat. Nie chcę dalej tego rozwijać, a mój post jest uzupełnieniem rozmów z początku tego tematu.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22288 Skąd: WT
Jak fajnie widzieć że ktoś tak dba o swojego Lanosa Wygląda jakby świeżo z salonu wyjechał Pozdrowienia dla Ciebie i bezawaryjności
Pozdrawiam
Krzysiek
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2014-10-11, 21:16
Dzięki i również pozdrawiam
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-03-08, 23:15
Jako że dawno nic nie dodawałem to postanowiłem to nadrobić. W aucie za wiele się nie zmieniło, dbam o niego, tankuje i jeżdżę
A tu kilka fotek po malowaniu felg (auto przed myciem jeszcze )
Frobofrut [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-08, 23:18
No i bardzo ładnie wygląda - Lanos to bardzo wdzięczne auto - wiem, bo miałem już dwa masz jeden z najmniej awaryjnych silników jakie były w tym autku. Dbaj o niego
k9wolf
Auto: Corsa B, BMW E39
Imie: Mateusz
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 338 Skąd: Łapy
Wysłany: 2015-03-15, 14:11
Ładna seria Utrzymuj go w tym stanie a ja wspomnę o oleju 15w40 to zło, mój kapkę silnik gubił 10w40 mechanik mądrala doradził zmień na 15w40 i się zaczęło na 1tys km dolewałem ponad litr oleju, przytarło jeden popychasz pierścienie do wymiany bo kompresje miałem 12 i zaczęło się lać z pod uszczelki strumieniem. Naprawdę nie polecam 15w40 ( Ja lotosa miałem) chyba że silnik jest w agoni i nie da go się ratować. Teraz po remoncie jeżdżę na Motulu 10w40 polecam
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2015-03-15, 16:17
Jakiś czas temu poruszałem w innym temacie kwestie ,,stukania w kierownicy,, Wychodzi na to że na 90% to krzyżak. Miałem to zrobić dawno ale czasu nie miałem niestety. Teraz mam 5 dni wolnego więc chcę się tym zająć (a raczej mój mechanik) ja osobiście chyba mam za słabe nerwy na tego typu naprawy
A dzieje się tak:
1)Podczas jazdy np. po bruku czuć luz na kole kierownicy, słychać stuki które dobiegają od krzyżaka tak jakby (okolice pedałów)
2)Na postoju na wyłączonym czy włączonym silniku (nie ma znaczenia bo nie posiadam wspomagania) podczas ruszania kierownicą w lewo - prawo słychać podobne stuki jak po jeździe po bruku i czuć luz. Kiedyś poprosiłem mamę żeby energicznie a następnie spokojnie ruszała kierownicą ja w tym czasie pod maską patrzyłem i słuchałem maglownicy - cisza, słychać tylko pod pedałami.
Końcówki drążków ok, łączniki stabilizatora wymienione, sworzeń wahacza ostatnio, poduszki amortyzatorów, i jakieś inne gumowe pierdółki ale stuka jak stukało cały czas
Jeździłem na kilka stacji diagnostycznych i do kilku mechaników, jeden z nich bez namysłów chciał wymieniać maglownicę, chociaż mówiłem mu że to najprawdopodobniej krzyżak (myślę że chciał mnie naciągnąć) Sam krzyżak kosztuje ze 40zł a wymiana pewnie coś koło 100zł. Jak myślicie to będzie krzyżak ? Dodam że często podczas ruszania (ciężko się kręci bo bez wspomy) słychać takie trzeszczenie z okolic pedałów)
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22288 Skąd: WT
Wysłany: 2015-03-15, 18:37
Kolego szybkie i konkretne odpowiedzi w dziale technicznym skoro tego dotyczy problem.