Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam, jestem nowy na forum a jednocześnie od niedawna posiadaczem Lanosa, chciałem czekać aż do wiosny ze zdjęciami auta, ale postanowiłem wstawić takie, jakie mam:)
Marka / Model - Daewoo Lanos
Pojemność silnika - 1500 SOHC
Silnik - 1.5 8V ( Ben+Gaz)
Liczba koni - 86
Rocznik - 1998
Kolor - Zielony
Przebieg: 194tys.
Wszystko w aucie mam seryjne, nie zamierz go mocno tuningować (modzić).
W planach mam na razie:
- Zakup fajnych alusków
- Poprawki lakiernicze
Na pewno coś jeszcze bym chętniej zrobił, ale że nie pracuje to nie mam funduszy, jest to moje pierwsze auto kupione za własne uzbierane i zarobione w wakacje pieniądze, jestem z niego zadowolony, dbam o niego jak tylko mogę, do planów jeszcze bym dorzucił naprawy mechaniczne (tj. muszę wymienić końcówki drążków kierowniczych, lewe przednie łożysko, i na pewno coś się jeszcze znajdzie, zależy mi na tym, żeby był sprawny i tyle.
W ostatnim czasie zrobiłem w nim, tzn. znajomy zaufany mechanik :
- Niedługo po zakupie okazało się, że sprzęgło do wymiany, oczywiście został wymieniony cały komplet
- Mechanizm zmiany biegów tzw. wybierak
- Olej wraz z filtrem (olej mineralny 15w40)
- wszystkie inne płyny eksploatacyjne
Na razie to tyle, przepraszam za troszkę brudne auto, ale są takie warunki pogodowe, jakie są i niestety ciężko z utrzymaniem czystości. Taka ciekawostka auta używam codziennie od poniedziałku do poniedziałku, raz kiedyś tylko stoi, ale rzadko, dojeżdżam nim do szkoły ( jakieś 7km w jedną stronę + jazda po mieście, w weekendy do rodziny, w tygodniu wiele razy na zakupy itd. Około 120-150 km nieraz więcej w ciągu tygodnia zrobię. Na razie mnie nie zawiódł i oby tak było cały czas .
Pozdrawiam
Najprościej rzecz ujmując te silniki nie znoszą oleju mineralnego,więc jeśli go nim ktoś zalewał to albo silnik jest w trakcie umierania albo zaraz bezie przez ten olej.
Więc możesz tak jeździć aż się silnik rozpadnie albo robisz płukanie silnika i zalewasz 10w40
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2014-01-23, 20:23
Może zmienię, ale dopiero wtedy kiedy przyjdzie czas na zmianę oleju ( za około pół roku) Wtedy mogę spokojnie zmienić na 10w40 ?
Im szybciej zmienisz ten olej tym lepiej!
Ten olej mu może tylko zaszkodzić, no chyba że i tak jest w stanie agoni to mu bez różnicy.
Zjada ci olej?
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2014-01-23, 20:30
Lotos 15w40
[ Dodano: 2014-01-23, 20:33 ]
Na ponad 2 tysiące kilometrów dolałem niecałe 800 ml oleju ( dolewam wtedy kiedy na bagnecie jest poziom na kresce min. nigdy niżej nie schodzi. Zadko kiedy dolewam, jak dolewam to przeważnie 200ml ok.
Tak na wstęp mały urywek karty charakterystki Lotosa 15W40 (powinno się pokazać zdjęcie poniżej)
Nie wiem jakie temperatury panują u CIebie, ale żebyś nie obudził się z kompletnym glutem zamiast oleju.
razor19956 Miłego dnia :)
Auto: Był Lanos, obecnie jest Peugeot 308.
Imie: Dawid
Wiek: 27 Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 1136 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2014-01-23, 20:46
Mechanik przy wymianie oleju powiedział, że skoro był mineralny to powinien być taki sam dalej, można wymienić na inny jakby coś się działo złego z silnikiem (jakieś stuki czy coś) Trochę krucho z kasą u mnie szczególnie w okresie zimowym, ale nie wiem, skoro dobrze chodzi to może zostawić? A ewentualnie przy wymianie po prostu zmienić na 10W40.
Na ponad 2 tysiące kilometrów dolałem niecałe 800 ml oleju ( dolewam wtedy kiedy na bagnecie jest poziom na kresce min. nigdy niżej nie schodzi. Zadko kiedy dolewam, jak dolewam to przeważnie 200ml ok.
Skoro nie musisz dolewać zbyt dużo oleju to silnik jest raczej w dobrym stanie więc nie ma sensu go męczyć mineralnym im szybciej zmienisz tym lepiej.