X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] i chyba [Inne] Podświetlenie wskazówek in board ;)

Autor Wiadomość
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 700 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11091
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2014-02-03, 20:41   [Lanos] i chyba [Inne] Podświetlenie wskazówek in board ;)

Żeby zrobić podświetlenie wskazówek licznika musimy oczywiście zdemontować licznik i rozebrać na czynniki pierwsze.... ale to pominę ;)

NIE NALEŻY DOTYKAĆ TARCZ WSKAŹNIKÓW PALCAMI W WIDOCZNYCH MIEJSCACH BO ZOSTANĄ ŚLADY

Żeby zacząć musimy mieć taki zestawik żeby było czym podświetlić wskazówki. Ja zanabyłem dokładnie takie o niebieskim kolorze świecenia ;d
i rezystory:

560 - najwieksza jasnosc
2k2 - srednia jasnosc
10k- najmniejsza jasnosć



Z potrzebnych narzędzi:

-Śrubokręt krzyżakowy
-Nożyk
-Widelec (jak najbardziej płaski)
-klej "cyjanopanowaty" np kropelka...
-Lutownicę
-Przydatny będzie też klej na gorąco
-Koszulki termo (choć to nie narzędzia a materiał) ;)

Wyjmujemy wskaźniki z obudowy:



Jak już wyjmiemy wszystkie wskaźniki z obudowy to musimy pozbyć się słupków podtrzymujące wskazówki, w tym celu między tarczę a bezbarwna podstawę wkładamy nożyk tak żeby był jak najbliżej słupka i nożyk przekręcamy



Kiedy usuniemy wszystkie słupki pozwólmy wskazówkom samoczynnie opaść i zaznaczmy ich położenie w miejscu niewidocznym.... wskaźnik paliwa musimy ustawić ręcznie.

Przykładowo:





Jak nie będziemy ruszać silniczkami to zabieg obejdzie się bez kalibracji licznika :D
Bierzemy wspomniany widelec stołowy i delikatnie podważamy wskazówki zwracając uwagę żeby wskazówka była cały czas w zaznaczonym miejscu !!!!!!!!!

Nie mam niestety fotki demontażu wskazówek :/

Po usunięciu wskazówek odklejamy tarcze liczników i odkręcamy mechanizmy od podstaw bardzo delikatnie żeby wskaźniki się nie przestawiły i odkładamy na bok.




Przystępujemy do przymiarki "ringów" do podświetlenia... nakładamy tarcze na podstawę i sprawdzamy jak najlepiej przykleić podświetlenie...




Po przymiarce tarcze odkładamy na bok i bierzemy się za montaż, podświetlanie musi być idealnie w centralnym miejscu bo inaczej licznik wskazówka wejdzie za ciasno i wskaźniki nie będą działać....
Przewody podklejamy od spodu podstawy.




Sprawdzamy czy jest OK



Trzeba pamiętać żeby sprawdzić czy trzpień wskazówki luźno wejdzie przez otwór w podstawie podświetlenia jeśli nie to konieczne jest podpiłowanie otwory, delikatny opór wskazówki w otworze spowoduje blokowanie wskaźnika.

Przykręcamy mechanizmy, delikatnie żeby nie zruszyć położenia !!!




Naklejamy tarcze



Nakładamy wskazówki w takim położeniu jak je demontowaliśmy





Ważna uwaga żeby wskazówki dociskać delikatnie żeby nie dotykały podświetlenia



Po montażu wskazówek unieśmy je do gór i sprawdźmy czy samoczynnie opadną, wskaźnik paliwa może stać nieruchomo więc spróbujmy czy w miarę lekko wskazówka da się poruszyć.

Montujemy słupki wskazówek, trzeba je wcisnąć w swoje miejsce.



Trzeba wybrać odpowiedni rezystor żeby nie było za jasno ani za ciemno dajemy go szeregowo na jednej z żył zasilających. Do wyboru natężenia oświetlenia przydaje się do tego zasilacz 12V DC i zaciemnione pomieszczenie ;)
Dobranie jest konieczne bo tarcze mają różną wielkość i co za tym idzie różnej długości wskazówki więc do prędkościomierza będzie potrzebny opornik o mniejszej rezystancji żeby wskazówka świeciła tak jak w mniejszych wskaźnikach ....

Jak już wybierzemy optymalne podświetlenie rezystory wlutowujemy w układ i zabezpieczamy koszulką termokurczliwą....
Po złożeniu w całość wypuszczamy przewody na tył licznika.
Zasilanie możemy wlutować w druki licznika pamiętając o odpowiedniej polaryzacji bo LEDy nie zaświecą



Efekt końcowy w połączeniu z czerwonymi LEDami SMD





Miłej zabawy przy montażu :PIWO:




 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 318 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7184
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2014-02-03, 23:27   

Od siebie dodam ze jest możliwa kalibracja wskazówek temperatury i paliwa. (wersja licznika koreańska z tego manuala)
Jeżeli połączymy z tyłu licznika śrubki opisane F/U i UNIT z masą to wskazówki powędrują ku górze stojąc pionowo, warto to zrobić nim ściągniemy wskazówki.
Co do szybkościomierza i obrotomierza, tutaj już trzeba zastosować układ oparty na scalaku ne555 ale to już inna historia.
Do dotykania tracz warto użyć lateksowych rękawiczek bez talku.

Tutaj zamieszczam filmik jak ściągać wskazówki z polskiej wersji licznika, nie jest to licznik z tego manualu




http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt