Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
-Śrubokręt krzyżakowy
-Nożyk
-Widelec (jak najbardziej płaski)
-klej "cyjanopanowaty" np kropelka...
-Lutownicę
-Przydatny będzie też klej na gorąco
-Koszulki termo (choć to nie narzędzia a materiał)
Wyjmujemy wskaźniki z obudowy:
Jak już wyjmiemy wszystkie wskaźniki z obudowy to musimy pozbyć się słupków podtrzymujące wskazówki, w tym celu między tarczę a bezbarwna podstawę wkładamy nożyk tak żeby był jak najbliżej słupka i nożyk przekręcamy
Kiedy usuniemy wszystkie słupki pozwólmy wskazówkom samoczynnie opaść i zaznaczmy ich położenie w miejscu niewidocznym.... wskaźnik paliwa musimy ustawić ręcznie.
Przykładowo:
Jak nie będziemy ruszać silniczkami to zabieg obejdzie się bez kalibracji licznika
Bierzemy wspomniany widelec stołowy i delikatnie podważamy wskazówki zwracając uwagę żeby wskazówka była cały czas w zaznaczonym miejscu !!!!!!!!!
Nie mam niestety fotki demontażu wskazówek :/
Po usunięciu wskazówek odklejamy tarcze liczników i odkręcamy mechanizmy od podstaw bardzo delikatnie żeby wskaźniki się nie przestawiły i odkładamy na bok.
Przystępujemy do przymiarki "ringów" do podświetlenia... nakładamy tarcze na podstawę i sprawdzamy jak najlepiej przykleić podświetlenie...
Po przymiarce tarcze odkładamy na bok i bierzemy się za montaż, podświetlanie musi być idealnie w centralnym miejscu bo inaczej licznik wskazówka wejdzie za ciasno i wskaźniki nie będą działać....
Przewody podklejamy od spodu podstawy.
Sprawdzamy czy jest OK
Trzeba pamiętać żeby sprawdzić czy trzpień wskazówki luźno wejdzie przez otwór w podstawie podświetlenia jeśli nie to konieczne jest podpiłowanie otwory, delikatny opór wskazówki w otworze spowoduje blokowanie wskaźnika.
Przykręcamy mechanizmy, delikatnie żeby nie zruszyć położenia !!!
Naklejamy tarcze
Nakładamy wskazówki w takim położeniu jak je demontowaliśmy
Ważna uwaga żeby wskazówki dociskać delikatnie żeby nie dotykały podświetlenia
Po montażu wskazówek unieśmy je do gór i sprawdźmy czy samoczynnie opadną, wskaźnik paliwa może stać nieruchomo więc spróbujmy czy w miarę lekko wskazówka da się poruszyć.
Montujemy słupki wskazówek, trzeba je wcisnąć w swoje miejsce.
Trzeba wybrać odpowiedni rezystor żeby nie było za jasno ani za ciemno dajemy go szeregowo na jednej z żył zasilających. Do wyboru natężenia oświetlenia przydaje się do tego zasilacz 12V DC i zaciemnione pomieszczenie
Dobranie jest konieczne bo tarcze mają różną wielkość i co za tym idzie różnej długości wskazówki więc do prędkościomierza będzie potrzebny opornik o mniejszej rezystancji żeby wskazówka świeciła tak jak w mniejszych wskaźnikach ....
Jak już wybierzemy optymalne podświetlenie rezystory wlutowujemy w układ i zabezpieczamy koszulką termokurczliwą....
Po złożeniu w całość wypuszczamy przewody na tył licznika.
Zasilanie możemy wlutować w druki licznika pamiętając o odpowiedniej polaryzacji bo LEDy nie zaświecą
Efekt końcowy w połączeniu z czerwonymi LEDami SMD
Miłej zabawy przy montażu :PIWO:
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2014-02-03, 23:27
Od siebie dodam ze jest możliwa kalibracja wskazówek temperatury i paliwa. (wersja licznika koreańska z tego manuala)
Jeżeli połączymy z tyłu licznika śrubki opisane F/U i UNIT z masą to wskazówki powędrują ku górze stojąc pionowo, warto to zrobić nim ściągniemy wskazówki.
Co do szybkościomierza i obrotomierza, tutaj już trzeba zastosować układ oparty na scalaku ne555 ale to już inna historia.
Do dotykania tracz warto użyć lateksowych rękawiczek bez talku.
Tutaj zamieszczam filmik jak ściągać wskazówki z polskiej wersji licznika, nie jest to licznik z tego manualu