X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Ubywający płyn chłodniczy po wymiania uszczelki

Autor Wiadomość
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 18:29   [Matiz] Ubywający płyn chłodniczy po wymiania uszczelki

Witam

Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym, wiem że takie tematy już się pojawiały ale mój jest trochę chyba inny, a więc?

ubywało mi płynu i w pewnym momencie wywaliło korek - więc diagnoza prosta uszczelka pod głowicą. Wymieniłem, głowica planowana sprawdzona pod względem mikropęknięć wszystko git.

Zalałem płynu, ale dalej bierze..., poziom płynu spadł poniżej minimum okolo centymetra i tak utrzymuje się już trzeci dzień, wcześniej pocił się jakby po zbiorniczku wyrównawczym czy przyczyną może być walnięty zaworek w korku ?

proszę o pomoc,
auto daewoo matiz friend 98
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2014-02-08, 19:06   

wojer,
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 20:19   

Może wywalać przez korek jak zaworki szwankują, ja jednak sprawdziłbym szczelność kolektora dolotowego, kawałek jego plastyku zakrywa kanał wodny, w głowicy i najczęściej, w tym miejscu pojawia się nieszczelność. Czujesz smrodek płynu, w aucie przy włączonym wentylatorze?
 
 
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 22:56   sprawdzę

Nie jestem pewien czy to zapach płynu, ale rzeczywiście czasami czuć taki smrodek, jakby od silnika, poproszę znajomego mechanika aby sprawdził Twoją teorię w poniedziałek i dam znać, na poniedziałek także przyjdzie nowy korek, więc mam nadzieję, że kilka hipotez odpadnie jeżeli nie będą słuszne.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 22:57   

Z korka wystarczyło wyjąć uszczelkę wyjąć zaworki, przeczyścić, wygotować z octem i by było ok :)

[ Dodano: 2014-02-08, 22:58 ]
wojer napisał/a:
rzeczywiście czasami czuć taki smrodek


Jeżeli leci tamtędy i jest to minimalny wyciek to płyn zdąży wyparować na gorącym bloku i wlatuje smrodek do środka (taki słodkawy zapach).
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 22:59   

aj.. 10zł du..y nie ma :)
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 23:01   

Coś mi się wydaje, że niepotrzebnie wymieniałeś UPG :)
Oczywiście tylko teoretycznie tak piszę, nie widzę auta, ale skoro zrobione jak należy i nadal dzieją się cyrki, dlaczego wcześniej nie zajrzałeś na forum, tematów od groma odnośnie "uciekającego" płynu. UPG to już, w sumie ostateczność.
 
 
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 23:07   

Kupiłem auto 3 tygodnie temu, zauważyłem problemy z płynem i miałem jeszcze tzw. środki inwestycyjne więc zrobiłem, i tak przędzej czy później mnie to czekało, ale wtedy brało płyn do zera i wywalało korek tzw. fachowcy jednogłośnie twierdzą że to UPG, konsultowałem u trzech, kierowany doświadczeniem z miejscowymi specami :)
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 23:10   

wojer napisał/a:
ale wtedy brało płyn do zera i wywalało korek


Ale przegrzewał się? Do zera myślisz o zniknięciu płynu, w zbiorniczku do zera, tak? Nie o całym płynie w układzie.
 
 
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 23:12   

dokładnie o poziomie płynu w zbiorniczku mówię, temperatura nigdy nie przekroczyła połowy skali, a nie żałuję mu gazu, poza miastem daje mu tak do 110 zazwyczaj.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 23:14   

Matiz ma temp. na wskaźniku około "11.55" to jest taka prawidłowa - robocza.

To masz typowy objaw na wyciek, z kolektora dolotowego. Jeżeli tam pojawia się nieszczelność, płyn zleci prawie do zera, w zbiorniczku, ale w układzie nadal pozostaje reszta płynu i nie będzie się przegrzewać.
A jeżeli potwierdzasz smrodek, w środku to kolejna wskazówka na to właśnie miejsce.
 
 
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 23:17   

Mógłbyś wskazać co trzeba zrobić? czy to się sprowadza do wymiany tylko jakiejś uszczelki ? Z jakim kosztem powinienem się liczyć zeby nie przepłacić ?
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 23:20   

Z reguły jest kilka wyjść, nowy kolektor, zaślepienie tego kanału, bądź odkręcenie starego, kupno nowej uszczelki kolektora + wypełnienie plastiku dobrym klejem. Nowego kolektora nie ma sensu kupować, bo prędzej czy później będzie to samo. Taka wada tego modelu. Jednym padało to przy 50 000 innym przy 200 000 nie było na to reguły.
Da się to samemu zrobić oczywiście, jeżeli kolega nie czuje się na siłach, zlecisz komuś, nie orientuję się przyznam się szczerze ile za takie coś biorą.
Ale jeżeli zaprowadziłeś do kogoś, to powinni wykluczyć takie możliwości na wstępie, a nie brać się za wymianę UPG od razu.
O tym piszę, widać na fotkach ten kawałek plastiku co zaślepia kanał wodny, w głowicy.
http://daewooforum.pl/tem...lektor+dolotowy

Odpal, włóż dłoń, w okolice kolektora dolotowego tu przy zbiorniczku od płynu chłodzącego, palcem wymacasz tam czy poci się czy nie. Będziesz mieć jasność.
 
 
wojer

Auto: daewoo matiz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-02-08, 23:29   

Już po zdjęciach widzę, że prawdopodobnie to będzie to.. rzeczywiście "lewa" strona silnika jest mokra... wniosek na przyszlość taki, że najpierw zapytam tu zanim wyrzucę pięniądze w błoto. Duży plus dla Ciebie kolego za pomoc. Serdecznie pozdrawiam i cieszę się, że jest takie miejsce w sieci, gdzie ktoś chce zwyczajnie pomóc a nie tylko zarobić na niewiedzy innych. pozdrawiam.
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2014-02-08, 23:31   

Cytat:
wniosek na przyszlość taki, że najpierw zapytam tu zanim wyrzucę pięniądze w błoto. Duży plus dla Ciebie kolego za pomoc. Serdecznie pozdrawiam i cieszę się, że jest takie miejsce w sieci, gdzie ktoś chce zwyczajnie pomóc a nie tylko zarobić na niewiedzy innych. pozdrawiam.


Forumowi-Mocno-Pomocni :) Jeżeli można pomóc komuś, w tym chorym kraju, pełnym zawiści, nienawiści, skąpstwa, dlaczego tego nie zrobić?
Zweryfikuj sobie wszystko i wyjaśni się...
Jeżeli okażę się to, co przytoczyłem, radzę zmienić mechaników :)

Również pozdrawiam i daj znać co i jak, by inni również wiedzieli :piwo:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt