Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2014-02-09, 13:46 [Matiz] Wysokie obroty aż do osiągnięcia temperatury pracy
hej,
tytułem wstępu parę słów o aucie - Matiz Friend, 2000, przebieg 108tys. z LPG sekwencyjnym od ~ 50 tys. Przebieg miesięczny to okolo 2tys km.
W ostatnim czasie wymieniony zaworek PCV, krokowiec, wyczyszczona przepustnica, nowa kopułka z palcem, sprawdzony przewody od odmy.
Problemem są wysokie obroty biegu jałowego, na PB jak również na LPG aż do uzyskania temperatury roboczej silnika. W efekcie aż do rozgrzania pali mi 2x więcej paliwa, co zaczyna być irytujące
Po wymianie krokowca + zaworka PCV lepiej schodzil z wysokich obrotów na jałowe, ale bez zmian przy nierozgrzanym silniku. Po rozgrzaniu silnik chodzi jak złoto - cichutko i równiutko. obroty na słuch tez poprawne.
Sprawdziłem przewody powietrza - wydają się być szczelne.
Obroty były programowane.
Błędy CHECK nie lecą.
Ma ktoś jakiś pomysł co mu może być?
Pzd.
BTW. Szukałem po forum, czytałem, co mogłem to zrobiłem - więc nie mówcie że nie umiem używać szukajki
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-02-09, 18:28
czepas napisał/a:
BTW. Szukałem po forum, czytałem, co mogłem to zrobiłem - więc nie mówcie że nie umiem używać szukajki
nowy krokowy nie musi być szczelny i dobry. potrafią zaciągać powietrze obudową przy wtyczce.
czepas napisał/a:
Po rozgrzaniu silnik chodzi jak złoto - cichutko i równiutko. obroty na słuch tez poprawne.
na Pb i LPG tak samo ?
czepas napisał/a:
Obroty były programowane.
i ? bez efektu czy wysokie obroty powracają po następnym odpaleniu ?
na pracującym silniku wyjmij wtyczkę krokowego i leciutko przygazowując włóż ją z powrotem. parę razy pomogło choć obroty były w tych wypadkach cały czas podwyższone. jałowe 1500 na nagrzanym silniku.
pomimo że na ogół sekwencja nie szkodzi, próbowałeś po resecie nie używać gazu ?
czepas
Auto: Matiz
Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 2
Wysłany: 2014-02-09, 23:00
@rgre
1. Termostat był do wymiany i został wymieniony. Grzeje się poprawnie, na chłodnicę puszcza dopiero po osiągnięciu temp. pracy.
2. chodzi jak złoto na PB jak i na LPG.
3. Po programowaniu obrotów, jak zapali się rozgrzany, chodzi ładnie. Jak ostygnie - aż do rozgrzania ma wyższe.
4. obroty programowałem przy wyłączonym LPG. Po ostygnięciu i zapaleniu to samo.
5. Błędy sprawdziłem tak jak napisałeś - leciał tylko ten standardowy dla mietka od klimy bodajże.,
Sprawdzę krokowca, jak piszesz oraz czujnik dla ecm. Być może w tym tkwi problem.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-02-10, 00:20
i spróbuj tego
Cytat:
na pracującym silniku wyjmij wtyczkę krokowego i leciutko przygazowując włóż ją z powrotem
przyczyny tego podwyższenia były nieznane, ale obroty wracały na swoje miejsce. co ciekawe ten objaw występował tak znikąd i już nie powracał. ty możesz próbować na lekko ciepłym silniku. reset - odłączanie akumulatora nie pomagało, to pomogło. tak jakby komp sobie zgłupiał co do pozycji krokowego ? da się oszukać , parę razy musiałem tak powracać do prawidłowych obrotów bawiąc się -podmieniając krokowe bez resetu i programowania... samo powtórne odpalenie zawodziło.