X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Wysokie obroty aż do osiągnięcia temperatury pracy

Autor Wiadomość
czepas

Auto: Matiz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 2
Wysłany: 2014-02-09, 13:46   [Matiz] Wysokie obroty aż do osiągnięcia temperatury pracy

hej,
tytułem wstępu parę słów o aucie - Matiz Friend, 2000, przebieg 108tys. z LPG sekwencyjnym od ~ 50 tys. Przebieg miesięczny to okolo 2tys km.
W ostatnim czasie wymieniony zaworek PCV, krokowiec, wyczyszczona przepustnica, nowa kopułka z palcem, sprawdzony przewody od odmy.

Problemem są wysokie obroty biegu jałowego, na PB jak również na LPG aż do uzyskania temperatury roboczej silnika. W efekcie aż do rozgrzania pali mi 2x więcej paliwa, co zaczyna być irytujące :)
Po wymianie krokowca + zaworka PCV lepiej schodzil z wysokich obrotów na jałowe, ale bez zmian przy nierozgrzanym silniku. Po rozgrzaniu silnik chodzi jak złoto - cichutko i równiutko. obroty na słuch tez poprawne.
Sprawdziłem przewody powietrza - wydają się być szczelne.
Obroty były programowane.
Błędy CHECK nie lecą.

Ma ktoś jakiś pomysł co mu może być?

Pzd.

BTW. Szukałem po forum, czytałem, co mogłem to zrobiłem - więc nie mówcie że nie umiem używać szukajki :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-02-09, 18:28   

czepas napisał/a:
BTW. Szukałem po forum, czytałem, co mogłem to zrobiłem - więc nie mówcie że nie umiem używać szukajki
nie będziemy, sprawdź dwupinowy czujnik temperatury dla ecm. to inny czujnik niż na licznik.
np http://daewooforum.pl/temat64369.html. jak oszukuje to mogą być podwyższone obroty.
termostat
http://daewooforum.pl/temat2869.html w ten sposób te błędy ?

nowy krokowy nie musi być szczelny i dobry. potrafią zaciągać powietrze obudową przy wtyczce.

czepas napisał/a:
Po rozgrzaniu silnik chodzi jak złoto - cichutko i równiutko. obroty na słuch tez poprawne.

na Pb i LPG tak samo ?
czepas napisał/a:
Obroty były programowane.
i ? bez efektu czy wysokie obroty powracają po następnym odpaleniu ?

na pracującym silniku wyjmij wtyczkę krokowego i leciutko przygazowując włóż ją z powrotem. parę razy pomogło choć obroty były w tych wypadkach cały czas podwyższone. jałowe 1500 na nagrzanym silniku.

pomimo że na ogół sekwencja nie szkodzi, próbowałeś po resecie nie używać gazu ?
 
 
czepas

Auto: Matiz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 2
Wysłany: 2014-02-09, 23:00   

@rgre
1. Termostat był do wymiany i został wymieniony. Grzeje się poprawnie, na chłodnicę puszcza dopiero po osiągnięciu temp. pracy.
2. chodzi jak złoto na PB jak i na LPG.
3. Po programowaniu obrotów, jak zapali się rozgrzany, chodzi ładnie. Jak ostygnie - aż do rozgrzania ma wyższe.
4. obroty programowałem przy wyłączonym LPG. Po ostygnięciu i zapaleniu to samo.
5. Błędy sprawdziłem tak jak napisałeś - leciał tylko ten standardowy dla mietka od klimy bodajże.,

Sprawdzę krokowca, jak piszesz oraz czujnik dla ecm. Być może w tym tkwi problem.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-02-10, 00:20   

i spróbuj tego
Cytat:
na pracującym silniku wyjmij wtyczkę krokowego i leciutko przygazowując włóż ją z powrotem

przyczyny tego podwyższenia były nieznane, ale obroty wracały na swoje miejsce. co ciekawe ten objaw występował tak znikąd i już nie powracał. ty możesz próbować na lekko ciepłym silniku. reset - odłączanie akumulatora nie pomagało, to pomogło. tak jakby komp sobie zgłupiał co do pozycji krokowego ? da się oszukać , parę razy musiałem tak powracać do prawidłowych obrotów bawiąc się -podmieniając krokowe bez resetu i programowania... samo powtórne odpalenie zawodziło.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt