Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2014-02-11, 17:50 [Lanos] falowanie obrotów i szarpanie silnika
Witam.
Mam następujący problem.
Auto podczas jazdy na niskich -stałych obrotach szarpie silnikiem, Czasami dławi się. Najczęściej występuje to na ciepłym silniku. Jadąc np. po trasie przy wyższej prędkości i wyższych obrotach nie ma problemów. Gdy auto stoi odpalone na luzie też daje się odczuć efekt falowania obrotów silnika.
Dotychczas wymieniłem świece, przewody WN, filtr paliwa i powietrza, wyczyściłem silnik krokowy, przelutowałem wiązkę zgodnie z instrukcjami z forum. Objaw czasami znika na 2 - 3 dni i potem od nowa, zauważyłem ze po resecie komputera objawy są mniej intensywne
Zauważyłem też że czasami bardzo "nerwowo" reaguje na wciśnięcie pedału gazu lub zdjęcie nogi z niego.
Proszę o porady czy wymienić krokowy na nowy, czy lambde. W którymś z postów z podym problemem doczytałem ze może to być też wina czujnika temp silnika.
Silnik 1,5 16V FOHC.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24289 Skąd: SI
Wysłany: 2014-02-12, 11:11
zlituj się człowieku, temat opisywany jest na forum kilkanaście tysięcy razy, wystarczy tylko wykazać trochę chęci i poszukać a nie czekać aż ktoś pod nos podsunie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Czytałem forum i wiem że temat jest obszernie opisywany. Liczyłem na podpowiedź co w następnej kolejności wymienić. Zrobiłem już wiele według instrukcji opisywanych w postach i na razie bez zmian.
Czy odpinająć kostkę od silnika krokowego na odpalonym silniku na biegu jałowym powinno się coś dziać???
Odpiolem na pracującym silniku wężyk z przepustnicy idący do MAP sensora i wpiolem ponownie -obroty ustabilizowały się. Na drugi dzień objaw powrócił .
rgre
Imie: Roman Pomógł: 772 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7873 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-03-15, 21:50
Leszek126 napisał/a:
Czy odpinająć kostkę od silnika krokowego na odpalonym silniku na biegu jałowym powinno się coś dziać???
na ciepłym silniku bez ruszania gazem praktycznie nic ciekawego. na zimnym w miarę rozgrzewania mogą wzrosnąć obroty. odłączyłeś regulator wolnych obrotów czyli krokowego...
Leszek126 napisał/a:
Odpiolem na pracującym silniku wężyk z przepustnicy idący do MAP sensora i wpiolem ponownie -obroty ustabilizowały się.
sprawdź też drożność wężyka.
ruszanie wtyczkami i wiązkami coś zmienia ?
lanosy mają kłopot z instalacją na silniku i w przewodach z niego do czarnej skrzynki za prawym kielichem. nie czujnikami. jak poruszanie instalacją daje efekt zmiany w pracy silnika może być to i problem twojego lanosa.
Niestety problemu nie udało się rozwiązać.
Wiązka przelutowana i poizolowana, przepustnica wyczyszczona, w gnieździe krokowca był czarny nagar.
TPS sprawdzony - w normalnym położeniu 5,8kohm jak otwieram płynnie spada do 3,5 kohm.
wężyki sprawdzone.
Zastanawiam się czy może to być problem po stronie sondy lambda.
Nie jeżdżę na zbyt dużych oddcinnkach, raczej w cyklu miejskim a spalanie mam na poziomie 10 - 10.5 l /100km. W kresie zimowym ponad 12l/100km