Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam problem z instalacja LPG II generacji. Podczas ruszania zdarza się, że strzeli,a na wyższych obrotach traci na dynamice. Spalanie gazu to 15l przy normalnej jeździe, więc trochę dużo. Wydaję mi się, że źle mam zaprogramowany silniczek krokowy. Pomóżcie, jak poprawnie ustawić liczby kroków. Dodam że lanos 1.6 16v, instalacja Elpigaz. Poniżej foto jak to wygląda u mnie.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2014-03-11, 17:42
tomaszek184 napisał/a:
Wydaję mi się, że źle mam zaprogramowany silniczek krokowy.
To żle Ci się wydaje. Nie masz pojęcia o inst. LPG to się nie dotykaj.
Oddaj to w ręce osoby godnej miana fachowca inst. LPG.
tomaszek184 napisał/a:
Podczas ruszania zdarza się, że strzeli,
Doprowadz do sprawności układ zapłonowy .
tomaszek184
Auto: Lanos
Imie: Tomek Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 86
Wysłany: 2014-03-11, 18:40
stifff, jeżeli nie chcesz pomóc to się nie wypowiadaj. Jeśli twierdzisz, że mi się źle wydaje, czyli ustawienie jest prawidłowe to po co mam jechać do "szpeca" i wydać stówkę za nic?? Założyłem ten temat żeby osoby lepiej się znające na lpg mi pomogły, bo przecież po to jest forum.
Układ zapłonowy jest wporządku. Nie ma z nim problemu. Świece NGK i kable Bosch'a wymienione ok. 1k km temu.
Co do strzałów i spadku mocy to wydaje mi się że mam źle ustawione kroki poniżej PWA i powyżej w stanie obciążonym (mieszanka zbyt bogata). Na biegu jałowym jest ok, nie występuje falowanie obrotów.
Martwi mnie tylko to spalanie. Jeździłem przez jakiś czas ze "śrubą" zamiast krokowca i przejeżdzałem o 100km więcej.
Chcę zmienić na krokowca bo autem tak nie szarpie przy nagłym wciśnieciu gazu, jak w przypadku śruby, silnik jest bardziej elastyczny i jak już mam całą instalację II gen. to dlaczego tego nie wykorzystać.
Może mógłby ktoś podać jak ma u siebie zaprogramowanego krokowca.
Diagnostyka Komputerowa Daewoo i inne (m.in.Silnik, ABS, AirBag i inne moduły)
Warszawa-Radom-Kielce-Kraków. Kontakt PW.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2014-03-11, 19:02
Nawet znawca tematu LPG nie pomoże komuś kto nie ma podstawowej wiedzy ( szczególnie internetowo)
A zatem kombinuj i rób doświadczenia . Możesz też zdobyć wiedzę ale to kosztuje.
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Mam problem z instalacja LPG II generacji. Podczas ruszania zdarza się, że strzeli,a na wyższych obrotach traci na dynamice. Spalanie gazu to 15l przy normalnej jeździe, więc trochę dużo. Wydaję mi się, że źle mam zaprogramowany silniczek krokowy. Pomóżcie, jak poprawnie ustawić liczby kroków. Dodam że lanos 1.6 16v, instalacja Elpigaz. Poniżej foto jak to wygląda u mnie.
Dawno nie grzebalem juz w 2gen.
Ale z tego co pamietam ustawienie krokowego jest w duzej mierze uzaleznione od ,,rozkrecenia" reduktora.
Im bardziej rozkrecony reduktor tym krokowiec mniej otwarty i na odwrot.
A jaki masz model reduktora?Posiada 2srubke od by-passu?
Elpigazu w zyciu nie regulowalem,ale kazda 2gen. jaka mialem do czynienia miala cos w rodzaju automatu,ktory przeprowadzal przez caly proces regulacji. I ta regulacja w przypadku SPRAWNEJ sondy w 99% wystarczala.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
tomaszek184
Auto: Lanos
Imie: Tomek Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 86
Wysłany: 2014-03-11, 19:23
Reduktor Vega, tak są 2 śrubki regulacyjne. Tyle, że jak kiedyś byłem u gazownika na wymianie reduktora jakieś pół roku temu to śrubę od by-passu zakręcił całkowicie.
W sofcie do instalacji lpg nie mam żadnego trybu automatycznej regulacji.
stifff jeśli nie miałbym podstawowej wiedzy to darowałbym to sobie i podjechał do lepszych znawców lpg. Zawsze można dojść samemu do pewnych rzeczy zamiast od razu wydawać kasę.
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 20:27
Z całym szacunkiem - gdybyś takową wiedzę posiadał, wiedziałbyś na co patrzeć i co zrobić.
Nie pisałbyś na forum tylko potrzebne informacje pozyskał z dokumentacji swojego sterownika - posiadasz taką?
Przeczytałeś?
W telegraficznym skrócie, interesuje Cię wskazanie sondy lambda oraz pozycja silnika krokowego.
Krokowiec ma sprawanie regulować mieszankę w każdych warunkach - na jałowych i pod obciążeniem.
Jak stifff wspomniał - pewność sprawności elementów zapłonowych, szczelność dolotu, ustawienia zakresu pracy krokowca, prawidłowa regulacja reduktora no i stan samego reduktora.
To wszystko składa się na prawidłową pracę na LPG.
Jeszcze są szczegóły, jak długość węża dolotowego LPG, wbrew pozorom jego średnica... ale to już sprawa drugorzędna.
Jakiej pomocy oczekujesz? Że zdalnie przez internet wyregulujemy instalajcę?
Jeżeli tak - musisz nagrać film jak zachowuje się sonda lambda oraz rzeczony aktuator podczas pracy auta.
Wtedy coś możemy radzić, bo ten obrazek co dałeś - obecnie on kompletnie do niczego się nam nie przyda.
Jeżeli korekta (nawet skrajna, ale ręczna) ustawień krokowca nie zapewnia prawidłowej pracy dopiero wtedy korygujemy na reduktorze - zakładając właśnie, że jego ustawienie jest prawidłowe, ponieważ wtedy wiemy gdzie leży problem i w którą stronę podregulować.
Najlepiej też by zakres pracy na jałowych był jak najbardziej zbliżony do pracy pod obciążeniem - bo na dobrą sprawę to sam zaciąg powietrza przez silnik i tworzone podciśnienie w układzie dolotowym ma "wyciągać" gaz z reduktora a nie sprawę załatwiać sztuczne podawanie go bypassem.
tomaszek184
Auto: Lanos
Imie: Tomek Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 86
Wysłany: 2014-03-18, 17:29
Dzięki za pomoc. Mieliście rację, silniczka się nie reguluje. podłączyłem laptopa do auta i metodą prób i błędów wyregulowałem na reduktorze patrząc na wskazania sondy na postoju i w czasie jazdy. Teraz jest prawie identycznie jak na Pb.
Wcześniej miałem ustawioną za bogatą mieszankę stąd tak duże spalanie. Teraz na zbiorniku ok 33l LPG zrobiłem niecałe 350km wiec jestem zadowolony.
Diagnostyka Komputerowa Daewoo i inne (m.in.Silnik, ABS, AirBag i inne moduły)
Warszawa-Radom-Kielce-Kraków. Kontakt PW.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2014-03-18, 17:44
A widzisz - dostałeś wędkę i zrobiłeś co należy . Dobrze że nie należysz do tych forumowiczów co to uważają że wszystko im się należy.