Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1727 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-03-11, 16:15 [Lanos] Brak wolnych obrotów wentylatora chłodniczy, szybkie
Siemanko. Do rzeczy:
W zimę problemu nie było - samochód szybko się nagrzewał i mniej więcej ok 1-2mm przed środkową kreską wskaźnika się zatrzymywało. Niestety, w momencie kiedy zrobiło się ciut cieplej wskaźnik podczas jazdy jest ok, natomiast na dłuższym postoju potrafi wskoczyć tak ćwierć mm ponad połowę. No i niestety okazało się, że wentylator chłodnicy nie działa na wolnych obrotach, szybkie obroty działają i się włączają właśnie jak ciutkę powyżej połowy pokaże wskaźnik.
Oczywiście na pierwszy ogień poszedł przekaźnik od wolnych obrotów - działa, tak samo jak złączenie 30 i 87- wentylator się kręci. Drugą rzeczą przy moich objawach to rezystor - był wymieniany po zimie 11/12, no i w tym momencie wygląda jak nówka, cały, niezniszczony, niepopękany.
Czy ktoś ma pomysł co to może być i jak to sprawdzić?
Pzdr
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-03-12, 20:11
"złączenie 30 i 87" oraz "to rezystor - był wymieniany ..." uruchamia wolny bieg ?
jak działa wolny bieg po zwarciu 30 z 87 podmień przekaźnik. jak działa po zwarciu rezystora ...
zasil po swojemu przekaźniki tak jak czyni to ecm. czyli podłącz pod te nogi z ecm przewody i stykasz po jednym do masy.
wkładając ogołocony z kawałka izolacji drucik w gniazdo przekaźnika i nim dopychając otrzymujesz wyjście kontrolne.
nie odpalaj silnika lub rób to na zimnym.
sprawdź też przed tym na którym wejściu z gniazd przekaźnika jest plus z bezpiecznika ef4 i akumulatora. druga noga z pary 85-86 to twoja "masowa" z ecm. powinno być +86 i -85 ale sprawdzisz napięcia przy okazji. przekaźnik do sprawdzenia plusa wyjmij bo przez cewkę będą dwa plusy.
jak zadziała na "krótko" a z silnika przy temperaturze nawet nie pyknie /pyka ?/, to musisz szukać od ecm do przekaźnika. nie wiem czy to wiązka lanosa nie łączy. ale jak ty na krótko uruchomisz oba biegi a komp nie może, to szukasz przed przekaźnikiem lub w jego gnieździe.
zwarcie do masy tego albo tamtego dorobionego na krótko przewodu uruchomić powinno odpowiedni przekaźnik i wentylator. sprawdzisz czy od strony przekaźników jest wszystko ok. bo coś działa.
bezpiecznik f19 w kabinie jest dobry ? powinien być , ale ?
pod lub w pobliżu "skrzynki bezpieczników przy silniku "ma być złącze splice pack przez które idzie zasilanie w plus cewek przekaźników, także styków 30. także zajrzyj pod spód i poszukaj jeśli uciekł ten plus.