X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Brak wolnych obrotów wentylatora chłodniczy, szybkie

Autor Wiadomość
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1727
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-03-11, 16:15   [Lanos] Brak wolnych obrotów wentylatora chłodniczy, szybkie

Siemanko. Do rzeczy:
W zimę problemu nie było - samochód szybko się nagrzewał i mniej więcej ok 1-2mm przed środkową kreską wskaźnika się zatrzymywało. Niestety, w momencie kiedy zrobiło się ciut cieplej wskaźnik podczas jazdy jest ok, natomiast na dłuższym postoju potrafi wskoczyć tak ćwierć mm ponad połowę. No i niestety okazało się, że wentylator chłodnicy nie działa na wolnych obrotach, szybkie obroty działają i się włączają właśnie jak ciutkę powyżej połowy pokaże wskaźnik.

Oczywiście na pierwszy ogień poszedł przekaźnik od wolnych obrotów - działa, tak samo jak złączenie 30 i 87- wentylator się kręci. Drugą rzeczą przy moich objawach to rezystor - był wymieniany po zimie 11/12, no i w tym momencie wygląda jak nówka, cały, niezniszczony, niepopękany.

Czy ktoś ma pomysł co to może być i jak to sprawdzić?
Pzdr



"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku :D Piękne auto! "
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-03-12, 20:11   

"złączenie 30 i 87" oraz "to rezystor - był wymieniany ..." uruchamia wolny bieg ?
jak działa wolny bieg po zwarciu 30 z 87 podmień przekaźnik. jak działa po zwarciu rezystora ...

zasil po swojemu przekaźniki tak jak czyni to ecm. czyli podłącz pod te nogi z ecm przewody i stykasz po jednym do masy.
wkładając ogołocony z kawałka izolacji drucik w gniazdo przekaźnika i nim dopychając otrzymujesz wyjście kontrolne.
nie odpalaj silnika lub rób to na zimnym.
sprawdź też przed tym na którym wejściu z gniazd przekaźnika jest plus z bezpiecznika ef4 i akumulatora. druga noga z pary 85-86 to twoja "masowa" z ecm. powinno być +86 i -85 ale sprawdzisz napięcia przy okazji. przekaźnik do sprawdzenia plusa wyjmij bo przez cewkę będą dwa plusy.
jak zadziała na "krótko" a z silnika przy temperaturze nawet nie pyknie ?? /pyka ?/, to musisz szukać od ecm do przekaźnika. nie wiem czy to wiązka lanosa nie łączy. ale jak ty na krótko uruchomisz oba biegi a komp nie może, to szukasz przed przekaźnikiem lub w jego gnieździe.
zwarcie do masy tego albo tamtego dorobionego na krótko przewodu uruchomić powinno odpowiedni przekaźnik i wentylator. sprawdzisz czy od strony przekaźników jest wszystko ok. bo coś działa.
bezpiecznik f19 w kabinie jest dobry ? powinien być , ale ?
pod lub w pobliżu "skrzynki bezpieczników przy silniku "ma być złącze splice pack przez które idzie zasilanie w plus cewek przekaźników, także styków 30. także zajrzyj pod spód i poszukaj jeśli uciekł ten plus.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt