X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] nie odpala a jak zapali to 4 tys obrotów

Autor Wiadomość
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-03-27, 18:31   [Lanos] nie odpala a jak zapali to 4 tys obrotów

Witam mój problem dotyczy Lanosa 1.5 16v 2000r sedam, Pb/lpg.
Jestem zadowolonym posiadaczem mojego pierwszego samochodu i od 3 lat nic sie z nim nie działo, zaś od 2 tygodni nie chce mi odpalać.
Za kazdym razem odpala na benzynie i pierwsze odpalenie jest prawidłowe lecz gdy dojade do celu po czym chce go odpalić to juz tylko kręci i nic po za tym za 4 czy 5 razem odpali, teraz do tego doszły wysokie obroty i trzyma na 4 tyś niesamowity dym z wydechu obroty spadaja po 3 minutach pracy silnika.
Myslalem ze przyczyną są świece lub przewody wiec wymieniłem jedno i drugie, Po odpaleniu poszedł dym z pod maski przy czy mechanik wskazał aby wymienić pierwszy wydech od kolektora, zakupiłęm lecz wstrzymuje sie z wymianą bo nie chce nadal palić a wymiena świec i przewodów nie zdała rezultatu, odpiołem wiec klem aby zresetowac kompa, przeczyscilem bezpieczniki, slyszalem ze to moze być czujnik polożenia wału i tak teraz gdybam bo nie stać mnie na wymienianie podzespołów po przez sprawdzanie co jest przyczyną awari, silnik ma przejechane 240 tyś.
Prosze o pomoc w rozwiązaniu mojej usterki
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2014-03-27, 18:35   

john1987 napisał/a:
nie stać mnie na wymienianie podzespołów po przez sprawdzanie co jest przyczyną awari,

W tej sytuacji każda podpowiedz będzie tylko i wyłącznie domniemaniem. Więc nie należy liczyć na 100% diagnozę " internetową"
 
 
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-03-27, 18:42   

dzieki za pocieszenie, jest to forum Daewoo wiec moge liczyć na prawdopodobieństwo ze miał ktoś właśnie taki przypadek
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2014-03-27, 19:03   

Mam wrażenie jakby go przelewało.... może pali PB i LPG jednocześnie.




 
 
 
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-03-27, 19:30   

na gaz przełączy gdy są obroty ponad 2000 jak spadna to lata n gazie wiec chyba jednak nie
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-03-27, 23:03   

dolot sprawdz, czy przepustnica/tps/krokowy sie nie blokuje, rozkrecic calosc i porzadnie wyczyscic i zobaczyc jaki efekt będzie z obrotami. Jak to ustalisz to będziemy myslec dalej, mozliwe ze przepustnica sie przycina (albo tps sie odkreca za mocno, mialem taki przypadek ze przez padnietego tps'a trzymal wysokie obroty) i go dławi powietrzem przez co ciezko odpala. Jak wyczyscisz daj znac czy pomogło ;)



War... war never changes...
 
 
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-03-29, 14:49   

oczywiście sprawdze to jak tylko bede miał garaz wolny, dam odp spokojnie :D
 
 
 
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-03-31, 14:52   

Silnik odpala, wymieniona rura kolektora lecz to nie powód usterki bo chce ją wykluczyc juz na wieki, krokowy do wymiany razem z czujnikiem położenia przepustnicy i teraz pytanie brzmi.
Krokowy za 25zl z alleg.. firmy GETZ
Krokowy za 75 zl z sklepu moto AKUSAN
czujnik przepustnicy za 50 zł czy za 75 zl
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-03-31, 15:01   

oryginały ze szrotu - flacha, a będą lepsze niz marne zamienniki z allegro. A jak koniecznie nowe to kup porządne a nie jakiś paździerz.



War... war never changes...
 
 
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-03-31, 15:11   

porządne są za 200zl :) co proponujesz ? bo zamiennik jest polskim produktem a jak kupie ze szrotu to nie mam pewnosci czy bedzie mi poprawnie chodził tak ? moze tez być uszkodzony i nie bede wiedział co jest przyczyną niedomagania Lanosa
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-03-31, 19:35   

zamiennik moze pojezdzic tydzien i sie sypnie, sam mialem kiedys zamiennik kroka to smigal 3 tyg i sie spsuł, potem wlozylem ze szrotu za dyche i latał na tym ponad 35 tysiecy... Takze roznie bywa, generalnie zamiennik kroka i tps'a to jest loteria i nie wiadomo ile na tym pojezdzisz.
Proponuje podmienic krokowca z kims z forum po znajomosci i sprawdzic czy wtedy objawy ustępują.



War... war never changes...
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-04-01, 07:05   

a dlaczego chcesz wymieniać ? są niesprawne ?
jeszcze ich nie wymieniłeś, a silnik już pali. pewnyś że to one ?
co do krokowego to i owszem, można zmienić. ale tps czym zawinił ?
jak się nie znasz i tematu nie ogarniasz, robisz rękoma mechaników, to zbierasz na ich sugestie.
na "ich" części i wymiany za twoje pieniądze.
nie mówię że nie, ale to prawidłowa diagnoza ?
bo sposób "na wymianę" ma często krótkie życie. też przez te wszechobecne zamienniki. ale Bob5k już napisał, loteria :P ponad 25 baniek będzie w totku. grasz ? to chyba lepsza inwestycja, więcej za mniej . promocja. inne promocje są podejrzane :cfaniaczek: .
a auto pali, to jak z tym jest ?
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-04-01, 08:19   

rgre napisał/a:
jeszcze ich nie wymieniłeś, a silnik już pali. pewnyś że to one ?

na padniętym kroku będzie palił raczej, tylko moze miec cyrk z obrotami. Tps w sumie moze sie zacinać i otwierac przepustnicę, no ale ja bym to wziął i podmieniał ze szrotu albo od kolegów z forum a nie kupował nowe :) Skoro juz chce wymieniać, to jak najtaniej na cos w miare pewnego, a nie czesci z gównolitu - bo niestety takei są zamienniki. Jak autor chce to za czteropaka mu podrzuce kroka zamiennika takiego jak na allegor jest po 30 zł, sprawnego, tylko ile on pojeździ? Tydzień? :D



War... war never changes...
 
 
john1987

Auto: Daewo Lanos
Imie: Dawid
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 791
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-04-02, 18:32   

Witam, jak na zlosc odpalil u mechanika 8 razy bez zadnego ale nie popylam nim skro mialem juz akcje z tym ze niechl palic a gdy zalapal to skok na jalowym 4tysie, raz odpalilem i poruszalem wiazkami za przepustnica obroty wzrosly na 1,5tys wiec jest to zastanawajace. Zakupilem te smieszne zamienniki kroka i czujnik przepustnicy koszt 70zl nawet gdy wymienie to ma rok gwarancji a zdania na ten temat sa podzielone, przypominam ze to koreanski model skladany w polsce wiec czesci moga byc i z kambodzy, jak wymienie a okaze sie ze problem nie ustapil moge wlozyc stare a mechanik wezmie 30zl, koszt wymiany rury kolektora plus szczeki 70zl na podnosnniku. Powodem slabego zaplonu moze byc pompa paliwa ktra wyjienialem 3 lata temu na uzywana z czym ona byla skladakiem z dwuch w jedna, moze ona juz slabnie zamowilem pompe za 100 zl. Krok, czujnik, rura dolotu, pompa paliwa i czyszczenie przepustnicy szacowane na 70 zl przez zaprzyjaznionego mechanika. Musze miec sprawne auto:-) wiec. Dzialam w miare mozliwosci przy malych kosztach aby dotrzec do celu i cieszyc sie z wdziecznosci lanosa po sam kres
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał
Pomógł: 157 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6090
Skąd: SY
Wysłany: 2014-04-02, 18:39   

john1987 napisał/a:
nawet gdy wymienie to ma rok gwarancji a zdania na ten temat sa podzielone
zdanie jest takie, ze jak cos takiego pada, to gwarant albo się wykpi (bo uszkodzenie wynikło z innej przyczyny niz niesprawna część) albo będzie tak długo przeciągał wymianę, ze i tak kupisz inny zamiennik zeby autem jezdzic :)
john1987 napisał/a:
jak wymienie a okaze sie ze problem nie ustapil moge wlozyc stare a mechanik wezmie 30zl,

za wymiane tps i kroka? Ja bym Ci to za piwko przekręcił, toć to 4 śrubki są...
john1987 napisał/a:
Powodem slabego zaplonu moze byc pompa paliwa ktra wyjienialem 3 lata temu na uzywana z czym ona byla skladakiem z dwuch w jedna, moze ona juz slabnie zamowilem pompe za 100 zl.

jak mnie drażni wymienianie czesci na czuja. Bylo zmierzyc cisnienie paliwa i sprawdzic jak pompa leje paliwko (tym bardziej, ze były dane ile litrów / min pompować powinna, wkladasz wężyk do butelki i jedziesz...) a nie kupować nową.
john1987 napisał/a:
Krok, czujnik, rura dolotu, pompa paliwa i czyszczenie przepustnicy szacowane na 70 zl przez zaprzyjaznionego mechanika.

to strach pomyslec co jakby był nieprzyjazny :lol: Jak dla mnie 7 dych za max godzinę roboty z piwkiem w ręce to trochę zdzierstwo, zwłaszcza ze tam nawet narzędzi poza srubokrętem i młotkiem nie trzeba zbytnio :P
Cytat:
Dzialam w miare mozliwosci przy malych kosztach aby dotrzec do celu i cieszyc sie z wdziecznosci lanosa po sam kres

"małych"

Zeby nie było - nie hejtuję, ale zamiast dojsc do ładu z przyczyną problemów, to wymieniasz kolego rzeczy na czuja. Sprzedawcy się cieszą, mechanik zaciera ręce na łatwą kasę, a jajo będzie jak sie okaze ze to nie to i masz wór części zapasowych. Jeszcze jakbym sam to wymieniał to ok, ale płacić za takie pierdółki - no mi by bylo szkoda, bo to wszystko mozna pod blokiem wymienić bez problemu.



War... war never changes...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt