Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2014-04-09, 21:18 [Lanos] Schodzi z obrotów po rozgrzaniu na lpg.
Witajcie! Mam lanosa 1.5 16v. Instalacja II gen. AG 6 - miesięczna. Problem zaczał się na początku roku kiedy padła cewka zapłonowa - zaczął chodzić na 3 gary gasł itd. Wymieniłem na inną używke. Chodził znowu ładnie na 4 cylindry ale po strzałach itd jakie występowały przy usterce cewki, wymieniłem nowe świece, przewody, filtr powietrza, wyczyścilem krokowca gazu + regulacja gazu.
Cieszyłem się super jazdą przez 1.5tyś. No i teraz się zaczyna: samochód kiedy stoje na światłach schodzi do 500 obrotów prawie gaśnie i wchodzi na 1tyś. i znowu schodzi że mało nie zgaśnie i wraca do 1tyś. Kiedy chce ruszyć delikatnie musze przygazować do 3 tyś i na pół sprzęgle ruszać bo inaczej by strzelił w dolot. Delikatnie dodając gazu czuje że auto nie chodzi na wszystkie cylindry i własnie dopiero koło 3 tyś łapie moc. Na benzynie problem nie istnieje. Wczoraj wymieniłem dolną część obudowy powietrza bo ją rozerwało przy wystrzale. Jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem że ostatnio dziwnie zachowuje się wskazówka od temperatury. Skacze do góry i dołu (tylko pare razy zaobserwowałem). Sytuacja z obrotami jest w momencie rozgrzania silnika do temperatury roboczej.
Jakieś sugestie? Przepraszam jeśli napisałem tu gdzie nie trzeba;/ Poradźcie coś bo już nie mam zdrowia.
[ Dodano: 2014-04-09, 22:28 ]
Dodam jeszcze że ogólnie silnik jest bardzo zdrowy. Nie bierze oleju, jest żwawy, chodzi cichutko itd. Tylko te obroty...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2014-04-09, 21:52
6 miesięczna instalacja powinna być jeszcze na gwarancji
Gwarancja jest. Po tej akcji z cewka to wlasnie ten gaziarz ktory mi zakladal instalacje wymienil przewody i swiece oraz robil regulacje. Swiece to na bank ngk przewody nie wiem jaka firma ale powiedzial ze na innych nie bedzie chodzil. Z tym ze przeprowadzilem sie do Wawy i srednio mi sie usmiecha robic 240km do niego. Zreszta i tak za regulacje i wymiane powyzszych elementow normalnie placilem. Kolega mowil ze mial lanosa i dopiero jak zalozyl świece z podwojnym stykiem czy cos takiego to dopiero mu ladnie chodzil i skonczyly sie strzaly itd.
Co do termostatu? Idzie lato wiec wyrzuce i sie okaze. Ale to az tak raptopownie by skakala ta wskazowka? Bo czasem skacze jak szalona gora dol. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie.czujnik tlenu moze jest walniety pod katem tych obrotow ale czy wtedy i na benzynie nie powinien.tak sie zachowywac? Dziękuje za odp;)
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2014-04-10, 08:02
sprawdź układ dolotowy czy nie łapie lewego powietrza
wina jest instalacji lpg jak to się stało że zamontowałeś II generację do wielowtrysku 10 lat temu to tak się robiło ale nie teraz na forum jest dużo o instalacjach musisz poczytać
wina jest instalacji lpg jak to się stało że zamontowałeś II generację do wielowtrysku 10 lat temu to tak się robiło ale nie teraz na forum jest dużo o instalacjach musisz poczytać
Ale 10 lat temu jeździły to dlaczego teraz mają nie jeździć;/
Nie wiem jak inaczej lepiej sprawdzić dolot. Ogólnie sprawdziłem szczelność obudowy filtra( jest pospinany mocno), rura do kolektora wszystko poskręcane na przewodach nie znalazłem zadnych pęknięć przetarć + wszystkie podciśnienia w zasadzie są nowe przewody pozakładane. Nic nie syczy nie słychać żadnego dźwięku głośnego buczenia itd. jak to bywa w przypadkach nieszczelności
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2014-04-10, 16:41
waldimor napisał/a:
wina jest instalacji lpg jak to się stało że zamontowałeś II generację do wielowtrysku 10 lat temu to tak się robiło ale nie teraz na forum jest dużo o instalacjach musisz poczytać
Zastanów się gościu co wypisujesz ? ( zaznajom się z układami wtrysku . Lanos - wrtysk grupowy )
Druga generacja była,jest i będzie nadal montowana . Wiele silników tylko ją toleruje.
Myślę że to ty powinieneś dużo się jeszcze naczytać. I nie siej tutaj defetyzmu i nieprawdziwych wiadomości gdzieś tam zasłyszanych.
Zapewne któryś z moderatorów usunie post bo będzie uważał że nic nie wnosi. Jednak to właśnie moderatorzy powinni dbać o to by posty zawierające kłamliwe , nieprawdziwe treści usuwać .
fajnie by było jakbyś na próbę ustawić krokowca w pozycji otwartej a regulował dawkę gazu śrubą
Dzięki za zaangażowanie Jonecky:) Rozumiem że masz podejrzenia że krokowiec może się zacinać? Hmm nie wiem czy potrafie ustawić krokowca w pozycji otwartej ale jutro rozkręce i zobacze co i jak. Czy musze zakręcać zawór przed dostaniem się do krokowca? Czy nie będzie tam jakiegoś rozszczelnienia?
Frobo [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-10, 21:48
Otwarcie atturatora (silnika krokowego LPG) realizuje się za pomocą stosownego oprogramowania a nie mechanicznie
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2014-04-10, 22:09
Frobofrut, albo można przestawić za pomocą switchy (przełączników) które znajdują się w centralce (zależy od isntalcji)
jak nie można ustawić to spróbuj zamontować samą śrubę
HERA, tu nie chodzi o oto czy się zacina, tylko czy prawidłowo dawkuje gaz