Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
W zeszły week& przygotowałem auto do snu zimowego, nie udało się tak jak planowałem wymienić miski, temat musi zaczekać do wiosny.
Auto wymyte, wysuszone w garażu, nawoskowane..., między czasie naprawiłem centralny zamek, który z******y z leszczem przy montażu audio i wtrysnąłem siuwax w przednie drzwi. Na uszczelki poszedł silikon, środek wypucowany.
Auto przenocowało kilka nocek w ciepłym garażyku, żeby doschło, a aktualnie zimuje już pod kołdrą
Przez zimę planuje zakupić miskę, świece, palec i kopułkę i może wtedy na jeden dzień obudzę bestię żeby to pozmieniać
Skoro Pietrek się pochwalił to czas żebym i ja uchylił trochę tajemnicy, co by dział z nexiami też odżył
Na samym wstępie chcę zaznaczyć, że nie taki był plan na koniec sezonu i w totalnie innym kierunku od dłuższego czasu szedłem, ale wyszło jak zwykle
Odrobina historii w takim razie Jeszcze w zeszłym roku po założeniu piperów dopadł mnie głód momentu obrotowego, wyraźnie było czuć, że krzywka dała mocy, i auto szło fajnym ogniem ale zabrała niutony w pewnym zakresie, ( na rewarach moment byl troche fajniejszy,ale i wałek był łagodniejszy), zafascynowany pewnym fajnym i udanym projektem 2.0 z dołem od sintry postanowiłem temat ogarnąć u siebie, po zebraniu funduszy jeszcze na koniec października rozpocząłem szukania dołu od sintry x22xe, w zadowalającym mnie stanie, warunkiem był nominał na cylindrach ( nieważne w jakim stanie). Okazało się jednak, że temat był za trudny do ogarnięcia...przemierzając allegro i inne portale okazało się, że żadne z oferowanych sprzętów nie jest w nominale, co więcej zdarzały się nawet drugie szlify :/ Nominał potrzebny był mi po to, żeby przeszlifować w/w blok pod moje tłoki z xe, które miały powiększone kieszonki. celem miało być 200 wolnossących kobył w c20xe..., moja determinacja posunęła się nawet do momentu kiedy gotowy byłem qpić cały słupek, jednak sprzedawcy gwarantowali mi jedynie dobry stan motoru, a nie nominał :/ W ten sposób zastał mnie styczeń i rozczarowanie, rozważałem ostatecznie tulejowanie dołu 2.2 albo drugi nadwymiar (ta druga opcja trochę mniej mi się podobała), ale trochę mniej zaczynały mi się podobać koszta, które pochłoną ten projekt, tym bardziej, że w planie było jeszcze FI na Det 3, ponadto świadomy byłem, że bez porządnego kolektora ssącego wyznaczonego celu nie osiągnę :-?
Moją słabość wykorzystali ziomki czyt. "źli ludzie", którzy przekręcili mnie na turbo, z początku kręcili mnie na setup pozwalający osiągnąć 400PS, ale po otrząśnięciu się stwierdziłem, że takie parametry nie są mi do niczego potrzebne...i na pewno ich nie wykorzystam, w związku z powyższym wyliczyłem sobie trochę bardziej lajtowy zestaw, który w 100% zaspokaja moją próżność.
No i tak padło... na sprężarkę k16, która seryjnie siedzi w c20let i docelowo pozwoli osiągnąć ~280PS - więcej mi nie będzie potrzeba.
i pozostałe graty:
map sensor i blow off
IC
walbro
auto gaugany
ponadto wyskoczył lex i wałki, dodatkowo zakupiłem nowy rozrząd, bo obecny miał już 5 lat i nową miskę olejową, bo aktualna jest niestety pęknięta
Na chwilę obecną auto jest złożone na seryjnych wałkach i nowym rozrządzie, po przymiarce IC, na dniach wchodzi pod maskę sprężarka, podłączony zostanie olej, woda i wykonany spływ. Później mój qmpel będzie spawał dolot i DP.
Auto strojone będzie na DET2, który jest w moim aucie. W planach są dwie mapy jedna 190-200PS, druga 240-250PS (na ten sezon),
W przyszłym pomyśli się o mocy docelowej tj. 280-290PS., może wtedy też złoże sobie drugi dół, ale wszystko będzie zależało od tego jak wóz się będzie sprawował i nie ma co gdybać...
Po spinkach na innym forum od razu i asekuracyjnie uprzedzam malkontentów, że setup jest świadomym wyborem tak jak i sprężarka, nie interesuje mnie żadna większa moc niż w/w, auto robię totalnie dla siebie,turbo robię jak to się mówi "sztuka dla sztuki" i żeby słuchać blow offa Auto nie bierze udziału w żadnych streetach ( etap skończył się razem z seh`em pod maską, można jedynie pooglądać filmiki na yt) i nie będzie brało, bierze udział w kilku zlotach w roku, z czego większości spod znaku kapust, zdarza się jakiś evencik w Rykach
.
Nexia 2.0T & Megane II DCi
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Wysłany: 2014-02-10, 10:38
Gratuluję decyzji i już podjętych kroków
Jednakże jak zacznie się zabawa to i kolejni chętni się znajdą na zabawę
Kiedy przewidujesz umieszczenie wszystkich elementów na swych miejscach?
do końca tygodnia będę się starał ogarnąć wszystko co miałem zrobić w swoim zakresie, żeby qmpel mógł już zacząć spawać dolot i DP ( jemu też się pewnie chwile zejdzie po będzie działał po robocie) strojenie w zależności od pogody. Ogólnie jestem zadowolony, że dość wcześnie ruszyłem z tematem, więc jakiegoś parcia strasznego nie mam, na razie działam sam, więc z tego też czerpię przyjemność.
Nexia 2.0T & Megane II DCi
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
kurde ten projekt jest o tyle fajny, że nie zrobi się silnik i temat ucichnie na wieki, ewentualnie właściciel auto zezłomuje
bo takich nexii już jest mało
chwila czasu, więc coś można skrobnąć, auto kula się o własnych siłach, nawet wczoraj dotoczyło się na majówkę nexiomanii
jeszcze jak auto stało w garażu przed spawaniem dokupiłem na korby nowe śruby arp
mimo, że auto jeździ jest jeszcze sporo do zrobienia z priorytetów konieczna będzie zmiana seryjnej chłodnicy, wstępnie na chłodnice z astry 1.7D jest co prawda mniejsza, ale za to sporo grubsza, dzięki czemu zmieści się pod pas przedni - obecna jest sporo za blisko turbiny, grozi jej jakieś mechaniczne uszkodzenie poza tym myślę, że przy upałach może być problem z temperaturą wody.
Ponadto planuje zakup podstawki chłodnicy oleju z Mocala, w aktualnej podstawce nie działa termostat ( zresztą jak w większości GM podstawkach) przez co temp. oleju jest dość wysoka.
Podszlifować muszę troche seryjną ramkę wokół radia, żeby mogła wrócić na swoje miejsce- ale to akurat kosmetyka
jak widać usunięty został przepływomierz na który już niestety nie było miejsca pod maska, ogólnie przydała by się przesiadka na DET 3 i ogarnięcie paliwa na FI, bo na DET 2 możliwości są jednak trochę ograniczone jeśli chodzi o paliwo.
Z uwagi na w/w bolączki auto jeździ praktycznie bez doładowania, turbinka dmucha ~0,35 bara co daje pewnie nie wiele więcej mocy niż było na wersji wolnossącej, za to jest zdecydowanie więcej Nm i jest niezła frajda :hniah:
Jak ogarnę problemy będziemy coś tam pewnie zwiększać doładowanie.
Kurde, jak tak patrze to jest chyba mniej miejsca w nexii niż w lanosie ?
Gratuluję projektu. Widzę kolejne TurboDaewoo zaczyna się toczyć.
Też zmieniłem chłodnicę, ale wziąłem największą dostępną do lanosa (jest tez grubsza, ale nie tak gruba jak on 1.7D)
Szkoda, że nie masz EGT, wtedy można by było zobaczyć czy czasem nie jest za wysoka temp spalin.
U kogo będziesz stroił?
Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
z miejscem jest ogólnie kaszana to fakt, nie spodziewałem się, że tak ciasno się zrobi, chłodnicy ostro mi szkoda,bo jest wydajna naprawdę,ale przy takim sąsiedztwie ze sprężarką na pewno nie będzie dobrze.
auto jest wystrojone, bez wystrojenia w ogóle nie chciało ze mną gadać, zalewało się i takie tam poza tym musiała być konwersja na map, bo nie ma przepływki - stroił mój sąsiad - śpiący
EGT może się pojawi, jak będzie jakieś doładowanie.
z miejscem jest ogólnie kaszana to fakt, nie spodziewałem się, że tak ciasno się zrobi, chłodnicy ostro mi szkoda,bo jest wydajna naprawdę,ale przy takim sąsiedztwie ze sprężarką na pewno nie będzie dobrze.
auto jest wystrojone, bez wystrojenia w ogóle nie chciało ze mną gadać, zalewało się i takie tam poza tym musiała być konwersja na map, bo nie ma przepływki - stroił mój sąsiad - śpiący
EGT może się pojawi, jak będzie jakieś doładowanie.
No ja też się zdziwiłem, że po wrzuceniu turbo filtra i kilku rurek nagle już nie jest tak różowo. No raczej nie będzie dobrze, a nie możesz jej cofnąć jeszcze i ewentualnie dać jakieś customowe mocowania ? No jak dałeś za duże wtryski to ECU niestety nie ogarnęło Wybacz nie doczytałem, że jest już jakoś wstępnie wystrojone
Wstępnie też z Śpiącym się ugadywaliśmy na strojenie, z rozmowy bardzo w porządku gość
Kiedy przesiadka na DET 3 ? :p
Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
wstępnie nie wstępnie bo z 70km przejechaliśmy na pewno na tym co jest, jest OK, wiem że w miarę sprawnie chcę ogarnąć temat oleju i wody, ogólnie trochę mam teraz innych problemów i nie będę miał czasu na auto, więc ciężko powiedzieć kiedy pójdzie podbitka mocy, zadowolony jestem, że koła się obracają i że auto porządnie sapie, pewnie jak się przyzwyczaję to będzie to najlepsza mobilizacja
Co do cofnięcia chłodnicy, to chyba już nie będę kombinował, bo jest dość spora, przed sobą ma jeszcze chłodnicę oleju i IC i odrazu pójdę w tą z astry, ale ostateczna decyzja będzie jak usiądę i się za to wezmę.