X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nexia] Kondzio - Nexia 2.0 16v Turbo

Autor Wiadomość
Kondzio


Auto: Nexia 2.0T
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 283
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-22, 11:09   

W zeszły week& przygotowałem auto do snu zimowego, nie udało się tak jak planowałem wymienić miski, temat musi zaczekać do wiosny.
Auto wymyte, wysuszone w garażu, nawoskowane..., między czasie naprawiłem centralny zamek, który z******y z leszczem przy montażu audio i wtrysnąłem siuwax w przednie drzwi. Na uszczelki poszedł silikon, środek wypucowany.
Auto przenocowało kilka nocek w ciepłym garażyku, żeby doschło, a aktualnie zimuje już pod kołdrą ;)







Przez zimę planuje zakupić miskę, świece, palec i kopułkę i może wtedy na jeden dzień obudzę bestię żeby to pozmieniać ;)



Nexia 2.0T & Megane II DCi
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
lubietosty
Grupa Śląska


Auto: Lanos Sedan 1.4
Imie: Damian
Wiek: 27
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 845
Skąd: (SY)
Wysłany: 2013-11-22, 12:40   

eee no elegancko :D :D no konkret powiem ci ;d ;d niech ci służy :)



Srebrna strzała SY
 
 
 
Kondzio


Auto: Nexia 2.0T
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 283
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-10, 10:31   

Skoro Pietrek się pochwalił to czas żebym i ja uchylił trochę tajemnicy, co by dział z nexiami też odżył ;)
Na samym wstępie chcę zaznaczyć, że nie taki był plan na koniec sezonu i w totalnie innym kierunku od dłuższego czasu szedłem, ale wyszło jak zwykle ;)

Odrobina historii w takim razie :D Jeszcze w zeszłym roku po założeniu piperów dopadł mnie głód momentu obrotowego, wyraźnie było czuć, że krzywka dała mocy, i auto szło fajnym ogniem ale zabrała niutony w pewnym zakresie, ( na rewarach moment byl troche fajniejszy,ale i wałek był łagodniejszy), zafascynowany pewnym fajnym i udanym projektem 2.0 z dołem od sintry postanowiłem temat ogarnąć u siebie, po zebraniu funduszy jeszcze na koniec października rozpocząłem szukania dołu od sintry x22xe, w zadowalającym mnie stanie, warunkiem był nominał na cylindrach ( nieważne w jakim stanie). Okazało się jednak, że temat był za trudny do ogarnięcia...przemierzając allegro i inne portale okazało się, że żadne z oferowanych sprzętów nie jest w nominale, co więcej zdarzały się nawet drugie szlify :/ Nominał potrzebny był mi po to, żeby przeszlifować w/w blok pod moje tłoki z xe, które miały powiększone kieszonki. celem miało być 200 wolnossących kobył w c20xe..., moja determinacja posunęła się nawet do momentu kiedy gotowy byłem qpić cały słupek, jednak sprzedawcy gwarantowali mi jedynie dobry stan motoru, a nie nominał :/ W ten sposób zastał mnie styczeń i rozczarowanie, rozważałem ostatecznie tulejowanie dołu 2.2 albo drugi nadwymiar (ta druga opcja trochę mniej mi się podobała), ale trochę mniej zaczynały mi się podobać koszta, które pochłoną ten projekt, tym bardziej, że w planie było jeszcze FI na Det 3, ponadto świadomy byłem, że bez porządnego kolektora ssącego wyznaczonego celu nie osiągnę :-?
Moją słabość wykorzystali ziomki czyt. "źli ludzie", którzy przekręcili mnie na turbo, z początku kręcili mnie na setup pozwalający osiągnąć 400PS, ale po otrząśnięciu się stwierdziłem, że takie parametry nie są mi do niczego potrzebne...i na pewno ich nie wykorzystam, w związku z powyższym wyliczyłem sobie trochę bardziej lajtowy zestaw, który w 100% zaspokaja moją próżność.

No i tak padło... na sprężarkę k16, która seryjnie siedzi w c20let i docelowo pozwoli osiągnąć ~280PS - więcej mi nie będzie potrzeba.


i pozostałe graty:
map sensor i blow off

IC

walbro

auto gaugany



ponadto wyskoczył lex i wałki, dodatkowo zakupiłem nowy rozrząd, bo obecny miał już 5 lat i nową miskę olejową, bo aktualna jest niestety pęknięta





Na chwilę obecną auto jest złożone na seryjnych wałkach i nowym rozrządzie, po przymiarce IC, na dniach wchodzi pod maskę sprężarka, podłączony zostanie olej, woda i wykonany spływ. Później mój qmpel będzie spawał dolot i DP.
Auto strojone będzie na DET2, który jest w moim aucie. W planach są dwie mapy jedna 190-200PS, druga 240-250PS (na ten sezon),
W przyszłym pomyśli się o mocy docelowej tj. 280-290PS., może wtedy też złoże sobie drugi dół, ale wszystko będzie zależało od tego jak wóz się będzie sprawował i nie ma co gdybać...

Po spinkach na innym forum od razu i asekuracyjnie uprzedzam malkontentów, że setup jest świadomym wyborem tak jak i sprężarka, nie interesuje mnie żadna większa moc niż w/w, auto robię totalnie dla siebie,turbo robię jak to się mówi "sztuka dla sztuki" i żeby słuchać blow offa ;) Auto nie bierze udziału w żadnych streetach ( etap skończył się razem z seh`em pod maską, można jedynie pooglądać filmiki na yt) i nie będzie brało, bierze udział w kilku zlotach w roku, z czego większości spod znaku kapust, zdarza się jakiś evencik w Rykach :)

.



Nexia 2.0T & Megane II DCi
 
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 21957
Skąd: WT

Wysłany: 2014-02-10, 10:38   

Gratuluję decyzji i już podjętych kroków :)
Jednakże jak zacznie się zabawa to i kolejni chętni się znajdą na zabawę :D
Kiedy przewidujesz umieszczenie wszystkich elementów na swych miejscach?




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
Kondzio


Auto: Nexia 2.0T
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 283
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-10, 10:43   

do końca tygodnia będę się starał ogarnąć wszystko co miałem zrobić w swoim zakresie, żeby qmpel mógł już zacząć spawać dolot i DP ( jemu też się pewnie chwile zejdzie po będzie działał po robocie) strojenie w zależności od pogody. Ogólnie jestem zadowolony, że dość wcześnie ruszyłem z tematem, więc jakiegoś parcia strasznego nie mam, na razie działam sam, więc z tego też czerpię przyjemność.



Nexia 2.0T & Megane II DCi
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 21957
Skąd: WT

Wysłany: 2014-02-10, 10:49   

Ta jest największa :piwo:




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
Finuś
Tico per sempre !


Auto: Matchbox
Imie: Sebuś
Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 18692
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-02-10, 20:53   

Widzę konkretne graty zdobyłeś :szok: :brawo:




Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
 
 
changer_cd
koreanski kadett


Auto: nexia c20xet
Wiek: 34
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 120
Skąd: WP
Wysłany: 2014-02-12, 17:19   

kurde ten projekt jest o tyle fajny, że nie zrobi się silnik i temat ucichnie na wieki, ewentualnie właściciel auto zezłomuje :D
bo takich nexii już jest mało ;)

graty za samo zaparcie i tempo ogarniania gratów :piwo:



sprzedam c20ne +++ na grubym koksie
 
 
jacky

Auto: nex
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-13, 17:17   

co tam słychać Kondziu
słyszałem że już sie zdrowo bujnęło



koło i gleba.... i nic więcej nie trzeba
 
 
Foreight
Grupa Foreight'a


Auto: Aveo T300
Imie: Łukasz
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 1452
Skąd: się ścigamy?
Wysłany: 2014-04-24, 20:10   

no w końcu jakiś konkretny projekt z nyską :piwo: dobrze bo już niedługo słuch o nich może zaginąć




 
 
Kondzio


Auto: Nexia 2.0T
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 283
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-05-03, 11:25   

chwila czasu, więc coś można skrobnąć, auto kula się o własnych siłach, nawet wczoraj dotoczyło się na majówkę nexiomanii
jeszcze jak auto stało w garażu przed spawaniem dokupiłem na korby nowe śruby arp


mimo, że auto jeździ jest jeszcze sporo do zrobienia z priorytetów konieczna będzie zmiana seryjnej chłodnicy, wstępnie na chłodnice z astry 1.7D jest co prawda mniejsza, ale za to sporo grubsza, dzięki czemu zmieści się pod pas przedni - obecna jest sporo za blisko turbiny, grozi jej jakieś mechaniczne uszkodzenie poza tym myślę, że przy upałach może być problem z temperaturą wody.
Ponadto planuje zakup podstawki chłodnicy oleju z Mocala, w aktualnej podstawce nie działa termostat ( zresztą jak w większości GM podstawkach) przez co temp. oleju jest dość wysoka.
Podszlifować muszę troche seryjną ramkę wokół radia, żeby mogła wrócić na swoje miejsce- ale to akurat kosmetyka



jak widać usunięty został przepływomierz na który już niestety nie było miejsca pod maska, ogólnie przydała by się przesiadka na DET 3 i ogarnięcie paliwa na FI, bo na DET 2 możliwości są jednak trochę ograniczone jeśli chodzi o paliwo.

Z uwagi na w/w bolączki auto jeździ praktycznie bez doładowania, turbinka dmucha ~0,35 bara co daje pewnie nie wiele więcej mocy niż było na wersji wolnossącej, za to jest zdecydowanie więcej Nm i jest niezła frajda :hniah:
Jak ogarnę problemy będziemy coś tam pewnie zwiększać doładowanie.



Nexia 2.0T & Megane II DCi
 
 
 
vakir

Auto: Lanos
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1087
Wysłany: 2014-05-03, 11:38   

Kurde, jak tak patrze to jest chyba mniej miejsca w nexii niż w lanosie ?
Gratuluję projektu. Widzę kolejne TurboDaewoo zaczyna się toczyć.
Też zmieniłem chłodnicę, ale wziąłem największą dostępną do lanosa (jest tez grubsza, ale nie tak gruba jak on 1.7D)

Szkoda, że nie masz EGT, wtedy można by było zobaczyć czy czasem nie jest za wysoka temp spalin.
U kogo będziesz stroił?



Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
Kondzio


Auto: Nexia 2.0T
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 283
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-05-03, 11:47   

z miejscem jest ogólnie kaszana to fakt, nie spodziewałem się, że tak ciasno się zrobi, chłodnicy ostro mi szkoda,bo jest wydajna naprawdę,ale przy takim sąsiedztwie ze sprężarką na pewno nie będzie dobrze.
auto jest wystrojone, bez wystrojenia w ogóle nie chciało ze mną gadać, zalewało się i takie tam ;) poza tym musiała być konwersja na map, bo nie ma przepływki - stroił mój sąsiad - śpiący
EGT może się pojawi, jak będzie jakieś doładowanie.



Nexia 2.0T & Megane II DCi
 
 
 
vakir

Auto: Lanos
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1087
Wysłany: 2014-05-03, 11:57   

Kondzio napisał/a:
z miejscem jest ogólnie kaszana to fakt, nie spodziewałem się, że tak ciasno się zrobi, chłodnicy ostro mi szkoda,bo jest wydajna naprawdę,ale przy takim sąsiedztwie ze sprężarką na pewno nie będzie dobrze.
auto jest wystrojone, bez wystrojenia w ogóle nie chciało ze mną gadać, zalewało się i takie tam ;) poza tym musiała być konwersja na map, bo nie ma przepływki - stroił mój sąsiad - śpiący
EGT może się pojawi, jak będzie jakieś doładowanie.


No ja też się zdziwiłem, że po wrzuceniu turbo filtra i kilku rurek nagle już nie jest tak różowo. No raczej nie będzie dobrze, a nie możesz jej cofnąć jeszcze i ewentualnie dać jakieś customowe mocowania ? No jak dałeś za duże wtryski to ECU niestety nie ogarnęło :) Wybacz nie doczytałem, że jest już jakoś wstępnie wystrojone :)
Wstępnie też z Śpiącym się ugadywaliśmy na strojenie, z rozmowy bardzo w porządku gość :)

Kiedy przesiadka na DET 3 ? :p



Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
Kondzio


Auto: Nexia 2.0T
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 283
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-05-03, 12:06   

wstępnie nie wstępnie bo z 70km przejechaliśmy ;) na pewno na tym co jest, jest OK, wiem że w miarę sprawnie chcę ogarnąć temat oleju i wody, ogólnie trochę mam teraz innych problemów i nie będę miał czasu na auto, więc ciężko powiedzieć kiedy pójdzie podbitka mocy, zadowolony jestem, że koła się obracają i że auto porządnie sapie, pewnie jak się przyzwyczaję to będzie to najlepsza mobilizacja ;)
Co do cofnięcia chłodnicy, to chyba już nie będę kombinował, bo jest dość spora, przed sobą ma jeszcze chłodnicę oleju i IC i odrazu pójdę w tą z astry, ale ostateczna decyzja będzie jak usiądę i się za to wezmę.



Nexia 2.0T & Megane II DCi
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt