Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam wszystkich którzy przymierzają się do wymiany drzwi w mietku. Dziś właśnie skończyłem swoją wymianę którą chce opisać w ramach porady. Więc, moje drzwi zostały zjedzone przez rdzę (1999rok) i kupiłem używkę bez rdzy ale gołe jako sama blacha. Odradzam wszystkim taką wymianę którzy nie mają dobrych narzędzi kluczy etc... i w przypadku demontażu lusterka to potrzebna jest wkrętarka i dobre wiertła gdyż śruby są tak skorodowane że nawet nie ma miejsca na krzyżak. Od razu trzeba rozwiercać. 1. demontaż boczka to pikuś nawet z wyjęciem sprężynki od korbki szyby. Boczek do góry i po sprawie. 2. rozwiercenie dwóch śrub lusterka. 3. odkręcenie dwóch śrub od dołu szyby i dwóch na krzyżak od prowadnicy od podnośnika. lepiej dzień wcześniej wszystko spryskać dobrym odrdzewiaczem i jakoś będzie szło. 3. Klamka jak to dziadostwo się trzyma to nie wiem. Niby są dwie śruby ale one się w miejscu kręcą i są jakby czopami klinami HGW>>> Ja klamkę wyjąłem a w miejsce nowych drzwi wstawiłem ucięte śruby m8 po ok 1.5 cm i wkręciłem na wcisk i jakoś się trzyma. 4. Co do zawiasów , odradzam odkręcanie od słupka zawiasy, lepiej odkręcić od drzwi śruby a zawiasy zostawić bo łatwiej będzie potem drzwi ustawić. Podsumowując Lepiej brać się za to z podstawową wiedzą mechaniczną. To nie wymiana dla laika. Po drugie na dzień wcześniej dobrze spryskać wszystkie śruby odrdzewiaczem. Do lusterka od razu możecie kupić dwie śruby m6 ok 15mm długości. To chyba tyle. Mi to zajęło 3h z czego ok godzina na rozwiercanie lusterka. POZDRAWIAM .P.S. Jak ktoś mi wyjaśni jak się klamkę wyjmuje i co to za bolce szpilki ją trzymajaąbędę wdzięczny.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
robotDomowy Amator
Auto: Matiz 0.9 99
Imie: Piotr
Wiek: 44 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 108 Skąd: Drawsko Pom. - Wwa
Wysłany: 2014-05-05, 14:26 Dzięki
Dzięki za opis, też przymierzam się do wymiany w drzwiach wszystkiego
elektrycznych podnosników, boczków klamki z zamkiem centralnym i boję się trochę ruszyć to...
To dowiedz się jak
z demontować bolce od klamki bo ja je wyrwalem i naprawilem w inny ale skuteczny sposób. Pzdr
robotDomowy Amator
Auto: Matiz 0.9 99
Imie: Piotr
Wiek: 44 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 108 Skąd: Drawsko Pom. - Wwa
Wysłany: 2014-05-28, 13:39
Potrzebne 3 cienkie srubokręty - wkładamy 2 żeby odgiąć trochę korbkę i ring plastikowy z lewej i z prawej
wtedy mamy dostęp do zdjęcia na chama - zsuniecia - metalowej zawleczki w kształcie litery OMEGA...
Zapieramy się za nóżkę litery omega i strzelamy z zawleczki - uwaga - ja swoją zgubiłem
Za ciekawe porady lub linki z góry dziękuję, a przy okazji stawiam zimne piwo...