X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] , pompa wody ??

Autor Wiadomość
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-11, 21:22   

dareksz napisał/a:
a gruga sprawa to taka, bo wpadlem na taki eksperyment wyciagnac całkowicie termostat, intencja taka ze pojdzie cały czas na duzy obieg i wtedy zobacze czy sie grzeje, mozna tak zrobic czy raczej jest to nie wskazane ??


Można wyciągnąć. Jedyną różnicą będzie to, że przy ciągle otwartym dużym obiegu silnik będzie się zdecydowanie wolniej nagrzewał. Ale nie skutkuje to niczym negatywnym dla jego pracy.
Ja mimo wszystko jednak skłaniałbym się do wymiany termostatu na nowy (Walher 87 st.) - koszt ok. 26 zł w IC. Swego czasu nasłuchałem i naczytałem się sporo o problemach z termostatami w Lanosach, co potem potwierdziło się u mojej koleżanki, o czym wcześniej pisałem... I Walher rozwiązał ten problem...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
emeryt44
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-12, 07:26   

Wyciągnij i zobacz co będzie się działo to nic nie kosztuje :D
 
 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-12, 20:07   

Pietro ja to Ci nie wisze piwa tylko duza flaszke !!!!

wymontowalem ten termostat i po pierwszej jezdzie , tekiej na wysokich obrotach to nawet wentylatory sie nie wlaczyly, na postoju trzymalem go na obrotach to wentylatory spokojnie dawaly rade i nawet nie temperatura nie dotknela srodkowej kreski :)

tak wiec najprawdopodobniej termostat, zwlaszcza ze ten wyjety wsadzilem do garnka z woda i zaczolem gotowa to w temp wrzenia nawet sie nie otworzył :szok:

jutro kupie ten ktory pisales w poscie wyrzej i zobaczymy jak bedzie sie sprawowal.

mam jeszcze pytanko czy termostat (otwart) zmniejsza jakos istotnie przepływ na chlodnice w porownaniu z taka sytuacja jak mam obecnie czyli wogule brak termostatu ??
chodzi mi o to czy mimo wymiany na dobry , sprawny termostat przegrzanie moze sie powtorzyc ?? zreszta jak kupie sam zobacze , ale zastanawiam sie czy nie ma jakis czynnikow ktore dodatkowo moga wpływac na wieksze grzanie sie silnika (np ta uszczleka pod głowica) ?

dzieki wszytskim za porady, najprawdopodobniej zaoszczedzilem kupe kasy, ktora moglem stracic oddajac auto do serwisu

pozdrawiam

[ Dodano: 2008-08-12, 21:09 ]
dodam jeszcze ze ten wymonotowany termostat kupilem miesiac temu
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-12, 21:18   

Spoko ;) Najpierw kup ten nowy termostat, zamontuj i przetestuj. Cieszyć się będziemy, jak już wszystko na 100% będzie ok ;)
Co do termostatów, to niestety już nie raz słyszałem o takich przypadłościach w Lanosach (przypadek mojej koleżanki to też potwierdził), ale termostaty Walher i Vernet cieszą się dość dobrymi opiniami... Z dwojga złego, ciesz się, że nie masz Lanosa 8V, gdzie trzeba rozrząd zwalać, aby dobrać się do termostatu... :omg:
Jeżeli chodzi o "przepustowość" termostatu, to niestety nie mam pojęcia jak zmniejsza się przepływ płynu. Na pewno jest on w jakimś stopniu zmniejszony, jednak przy sprawnym termostacie nie powinno występować jakiekolwiek nieuzasadnione wahania temperatury.
Z kolei co do opinii tego mechanika nt. uszczelki pod głowicą, to podejrzewam, że powiedział co wiedział i na tym skończyła się jego inwencja twórcza. Mam złe doświadczenia z kilkoma stacjami ASO w trójmieście, działającymi na zasadzie "płać i płacz" i jeżeli już zachodzi taka potrzeba, to korzystam z usług znajomego kolegi-mechanika ;) .

Tak w ramach małego OT, przeraża mnie jak widzę gdy niewielkie, byłe ASO Daewoo, gdzie nie byli sobie w stanie poradzić z prostymi usterkami w Lanosach, staje się nagle z dnia na dzień ASO Mazdy... z tymi samymi pracownikami-mechanikami... i widzę u nich na podnośniku RX-8 z Wanklem pod maską... przerażenie bierze na samą myśl co mogą zrobić tym samochodom i ile jeszcze za to skasują właścicieli... :szok:
 
 
artur-a22
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-13, 18:44   

witam
prosze o pomoc ?gdzie znajduje sie termostat w lanosi
pozdrawiam i dziekuje
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
emeryt44
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-13, 19:47   

jaki silnik?
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-13, 19:54   

W Lanosach z silnikami DOHC (16V), termostat jest na szczęście w miejscu łatwo dostępnym, zaznaczonym strzałką na poniższej fotce.



Z kolei w Lanosach SOHC (8V) niestety aby dostać się do termostatu trzeba ściągać rozrząd...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt