X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] , pompa wody ??

Autor Wiadomość
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 13:31   [Lanos] , pompa wody ??

Witam !!!

mam pytanie,.

ostatnio w lanosie przegrzewa mi sie silnik, wskazówka przekracza srodek, zwlaszcza w dniu upalne, termostat wymieniony, wentylatory dzialaja , ale w sumie przy wiekszej predkosci to newet bez wentylatorów powinno chlodzic, w zwiazku z tym mam pytanie czy to moze byc pompa wody ?, czy moze jeszcze cos innego.

Lanos 1.6 16V, 82 tys km.

z gory dzieki za odpowiedz.

pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
emeryt44
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 16:01   

Pompa wodna na pewno pompuje wodę bo jednym z pierwszych objawów jest cieknięcie płynu przez pompę.Sprawdził bym czujnik temperatury być może no padł i pozwala na nadmierne rozrzanie silnika za póżno załancza wentylator.
 
 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 16:22   

czujnik temperatury byl wymieniony, wentylatory załanczaja sie gdy wskazówka jest troszke pod srodkowa kreska

[ Dodano: 2008-08-10, 17:23 ]
aha a z pompy raczej nie cieknie bo płynu nie ubywa

[ Dodano: 2008-08-10, 17:24 ]
tylko czy moze byc tak ze pompa ma wytarte zeby i juz niema takiej wydajnosci ??
 
 
emeryt44
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 16:46   

Nie nie może w pompie albo łożysko siada i wtedy chuczy albo cieknie zęby nijak nie mogą się wytrzeć.To co piszesz to raczej nie układ chłodzenia poszukał bym raczej przyczyn w samym silniku czemu tak się grzeje :myśli:
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-10, 17:41   

A jaki masz termostat? O temp. otwarcia 92 czy 87 st.C?
Poza tym to, że termostat jest wymieniony nie musi oznaczać, że jest sprawny - u koleżanki w Lanosie termostat wymieniano 3 razy i za każdym razem było coś nie tak... W końcu sama za moją namową kupiła w hurtowni termostat Wahler 87 st.C i od tego czasu wszystko jest ok.
Ewentualnie jeszcze z możliwych usterek do głowy przychodzi mi opcja z uszkodzonym opornikiem wentylatora (pod warunkiem, że nie masz klimy i jest tylko 1 wentylator) - wtedy wentylator załącza się tylko na bieg IIgi (wyższy), albo ew. zapowietrzony układ chłodzenia... :myśli:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 18:29   

klime mam, a z tym termostatem to w sumie niewiem jaki jest , kosztował 18 zł :)
z tego co zauwazylem to silnik sie grzeje z dnia na dzien coraz bardziej , jakis tydzien temu bylo to ok połowe kreski teraz juz prawie cała :(

a jak sie odpowietrza układ chłodzenia ??
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-10, 18:38   

dareksz napisał/a:
a jak sie odpowietrza układ chłodzenia ??


W dość prosty sposób... w DOHC układ właściwie odpowietrza się sam, tylko gdy silnik się nagrzeje należy delikatnie poluzować korek na zbiorniku wyrównawczym, tak aby usłyszeć syk. I obserwować poziom płynu w zbiorniku - jak opadnie, do dolać do głównej kreski (max). Można tak powtórzyć kilka razy, co jakiś czas. Oczywiście należy uważać, aby się nie oparzyć! ;)
Zadam jeszcze takie może dziwne pytanie ;) - ile Twój Lanos ma lat i kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodzący?
 
 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 19:09   

lanos jest z 2000 roku

a co do płynu to niestety niewiem ile przezyl poniewaz lanosa mam od niedawna, ale tez sie wlasnie zastanawialem czy płyn nie traci swoich wlasciwosci, zwlaszcza ze jakis miesiac temu dolalem glixolu ( bo mial ubytek, ale teraz odkad jezdze to nic nie traci) i w sumie od tego czasu cos sie zaczelo chrzanic ( no ale plynu niebralem pod uwage bo chyba chlodzenie zawsze powinien miec dobre )

a jak to jest z termostatem ?? bo jak sprawdzam na nagrzanym silniku to rura przed termostatem jest goraca a przed chłodnica jest chlodna , czy tak ma byc ??
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-10, 19:47   

Niestety płyn chłodniczy traci swoje właściwości z biegiem czasu i powinien być wymieniany wg książki Daewoo co 40 tys. km. Ja robię to co 2 lata, więc co ok. 50 tys. km.
Zresztą po zakupie używanego samochodu, wymiana płynu chłodzącego powinna być jedną z pierwszych czynności serwisowych, tak jak wymiana oleju w silniku, czy wymiana płynu hamulcowego.

dareksz napisał/a:
a jak to jest z termostatem ?? bo jak sprawdzam na nagrzanym silniku to rura przed termostatem jest goraca a przed chłodnica jest chlodna , czy tak ma byc ??


To wygląda mi na to, że jednak dalej jest coś nie tak z termostatem... Chyba, że jeszcze np. chłodnica, bądź jeden z węży w ukł. chłodzenia jest niedrożny. Sprawdź czy przy rozgrzanym silniku, gdy włączysz nadmuch wewnątrz kabiny na gorące powietrze, leci gorące czy zimne. Jeżeli leci powietrze gorące, to jest ok...
Wtedy jednak spróbowałbym jeszcze raz podmienić termostat. W hurtowniach InterCars można dostać termostaty Vernet (nr 4898.87) lub Wahler (nr 3017.87D2) o temperaturze otwarcia 87 st. C. Koszt ok. 25-30 zł. No i przy okazji należałoby wymienić płyn chłodzący (np. Dynagel 2000), łącząc to z płukaniem układu chłodzenia.
 
 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 19:47   

emeryt44 napisał/a:
łożysko siada i wtedy chuczy


wlasnie tak sobie posluchalem i niewiem czy to psychika tak zadzialala czy faktycznie cos szumi przy pompie, moze to faktycznie lozysko pompy ( oczywiscie w gre wchodzi tylko wymiana pomy ).

ale czy wtedy pasowalyby do tego opisane wczesniej objawy ??
 
 
emeryt44
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 19:51   

no to chyba w domu jesteś termostat się nie otwiera na duży obieg albo otwiera się malutko i wymień sobie płyn.po spuszczeniu przepłucz wodą zalej układ załącz silnik podgrzej i spuśc i dopiero wtedy jakiś porządny płyn nalej

[ Dodano: 2008-08-10, 20:58 ]
Pietro napisał/a:
To wygląda mi na to, że jednak dalej jest coś nie tak z termostatem... Chyba, że jeszcze np. chłodnica, bądź jeden z węży w ukł. chłodzenia jest niedrożny. Sprawdź czy przy rozgrzanym silniku, gdy włączysz nadmuch wewnątrz kabiny na gorące powietrze, leci gorące czy zimne. Jeżeli leci powietrze gorące, to jest ok..
Tak termostatu chyba nie sprawdzisz nawiew jest do kabiny z obiegu przed termostatem(W zimę kabina się szybciej nagrzewa)dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temp termostat powinien się otworzyć i puścić płyn na chłodnicę.A tak nawiasem po kupnie rozrząd kompletny z rolkami i pompą warto wymienić.
 
 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 20:00   

ok dzieki wszytskim za informacje

zaczne od termostatu (takiego jak opisał Pietro) i wymiany płynu, napewno to tansze niz wymiana pompy :)
napisze potem co i jak , mam nadzieje ze to załatwi problem

jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc

pozdrawiam
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-08-10, 20:21   

emeryt44 napisał/a:
Tak termostatu chyba nie sprawdzisz nawiew jest do kabiny z obiegu przed termostatem


Chodziło mi bardziej o kwestię tego czy płyn w układzie prawidłowo krąży i czy nagrzewnica się nagrzewa ;)

emeryt44 napisał/a:
dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temp termostat powinien się otworzyć i puścić płyn na chłodnicę


Wiem mniej więcej jak działa układ chłodzenia :D Dlatego pisałem, aby dareksz kupił termostat o temp. 87 st.C.

emeryt44 napisał/a:
A tak nawiasem po kupnie rozrząd kompletny z rolkami i pompą warto wymienić.


I tutaj się zgodzę. Generalnie kolega dareksz napisał, że Lanos ma 82 tys. km... Nigdy nie można być pewnym na 100% czy rozrząd był robiony, oraz... czy przebieg jest prawdziwy ;) A koszt wymiany kompletnego rozrządu z pompą wody jest w sumie o niebo niższy od ewentualnej naprawy silnika...
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-08-11, 10:06   

Ewentualnie moze byc jeszcze zasyfiona chlodnica - wtedy wypadaloby odkamienic, przeplukac.



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
dareksz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-11, 18:39   

witam ponownie !!!!

dzisiaj bylem u kolegi , który ma kolege mechanika :) w serwisie skody , gdzie wczesniej miesciło sie aso daewoo,

popatrzyl pozagladał i powiedział szokująco ze to uszczelka pod głowica, a to ze ani płynu ani oleju nie ubywa , silnik suchy w silniku płynu tez niema to powiedział ze musiała walnąc gdzies przy tłokach i to powoduje ze silnik sie nadmiernie nagrzewa :(

dla mnie szok bo mowi ze z robocizna 700 zł i dodatkowow nie daje gwarancji czy po wymianie nie bedzie brał oleju.

co o tym myslicie ??

a gruga sprawa to taka, bo wpadlem na taki eksperyment wyciagnac całkowicie termostat, intencja taka ze pojdzie cały czas na duzy obieg i wtedy zobacze czy sie grzeje, mozna tak zrobic czy raczej jest to nie wskazane ??

dzieki za opowiedzi.

pozdrawiam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt