Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2014-05-24, 12:48 [Matiz] sterownik centralnego zamka
Mam w Matizie centralny zamek ale nie działa - przypuszczam że wina będzie po stronie sterownika
Czy jest jakaś centralka którą mógłbym kupić żeby wymienić go P&P bez większej interwencji w instalację, czy ratuje mnie prucie wszystkiego i założenie nowego zestawu?
Zdjęcia starego sterownika
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 43 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2014-05-24, 17:51
myślę że jeśli wina jest po stronie c.zamka to p&p masz wymianę na podobny strownik inne raczej nie spasują , ale skoro masz ładny opis wyjść możesz też wymienić sam sterownik korzystając ze starej instalacji myślę że mając schematy z tego (na zdjęciu) i z nowego nie będzie jakimś problemem wymiana samego sterownika (oczywiście pod warunkiem że to jego wina) - kwestia odpowiedniego podłączenia
pomogłem kliknij pomógł
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7953 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-05-24, 19:47
gucio_ napisał/a:
czy ratuje mnie prucie wszystkiego i założenie nowego zestawu?
wyolbrzymiasz
przy zrozumiałym opisie ucięcie wtyczek i połączenie odpowiednich przewodów ze sobą ma stwarzać problem ?
gucio_ napisał/a:
przypuszczam że wina będzie po stronie sterownika
czemu tak przypuszczasz ? wysterowany na "krótko" też nie działa ?
czemu tak przypuszczasz ? wysterowany na "krótko" też nie działa ?
wystarczy podpiąć go na krótko i pokręcić kluczykiem w zamku?
empe Czerwone są szybsze! ;)
Auto: Matiz
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 49 Skąd: PK
Wysłany: 2014-05-25, 14:55
Te linki do zdjęć jakoś u mnie nie działają ale...
Jeżeli to jest oryginalny matizowski sterownik to pewnie można go łatwo dostać w sieci to po pierwsze a po drugie na tej płytce raczej nie ma niczego czego nie da się naprawić.
Troche rezystorów, kondzioły, 2 przekaźniki i chyba 2 tranzystory, nie wiem co to za kostka, za małe zdjęcia.
Do tego masz opis wejść i wyjść na obudowie więc bierz multimetr w rękę i sprawdź czy wszystkie sygnały wychodzą i wchodzą jak trzeba.
Czy przekaźniki działają, może wypaliły się styki, czy tranzystory nie są spalone itp itd.
Myślę, żę takie pomiary na początek to podstawa.
A i sprawdź czy siłownik w drzwiach kierowcy steruje resztą układu. Bo tylko tam jest master który daje sygnał do sterownika a ten otwiera resztę drzwi.
Schematy powinny być w książce sam naprawiam
Jak nie wiesz nic o multimetrze to albo podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego albo kup sprawny sterownik w sieci
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7953 Skąd: w-wa
Wysłany: 2014-05-25, 18:33
Cytat:
wystarczy podpiąć go na krótko i pokręcić kluczykiem w zamku?
dowcip polega na tym że kręcąc w zamku kluczykiem może być wszystko ok. a nie działa bo od tego zamka do tej centralki jest zajefajne przejście z drzwi na budę samochodu. rozumiesz ? sie rusza, to sie kiedyś urwie w mojej nubie taki sterujący też już był naprawiany.
i niejednemu przewody połamało od otw/zam drzwi i mógł se gmerać w zamku aż do usr... aż mu się znudziło
na krótko, znaczy podać taki sygnał jaki tworzy kluczyk wprost do centralki. zewrzeć przewody symulując te realne zwarcie od kluczyka w zamku. a do centralki docierać sygnał z kluczyka nie musi bo urwało po drodze przewód...
u ciebie wg zdjęć przewody sterujące centralką to 1 "master otw" i 4 "master zam". czyli jakby białe przewody.
połączenie z przewodem nr 2 lub 5 ma uruchamiać centralkę i siłowniki. trzeba by spojrzeć w schemat który to ma być dokładnie przewód, lub przy siłowniku w drzwiach.
jak zapstryka centralka przekaźnikami lub siłownikami znaczy że jest gotowa na kontakt z otoczeniem. tylko może nie ma kontaktu z zamkiem w drzwiach i kluczykiem.
druga przyczyna to usterka mastera, nie steruje centralką - centralny nie działa.
dlatego warto sprawdzić czy centralka działa.
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 09:38
empe napisał/a:
Jeżeli to jest oryginalny matizowski sterownik to pewnie można go łatwo dostać...
Oryginalny matizowy sterownik fabryczny stanowił jedną całość z siłownikiem i siedział w drzwiach kierowcy. Element nierozbieralny Ten fabryczny nie jest.
Cytat:
Schematy powinny być w książce sam naprawiam
W książce są schematy fabrycznej instalacji, więc w tym wypadku nie należy brać ich na serio.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
empe Czerwone są szybsze! ;)
Auto: Matiz
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 49 Skąd: PK
Wysłany: 2014-05-26, 16:14
Dlatego napisałem jeżeli. Przepraszam jeśli wprowadziłem kogoś w błąd.
Co nie zmienia faktu, że zwykły miernik rozwiązałby pewnie cały problem
dodatkowo kolega rgre świetnie wszystko rozpisał