Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
poli2000
Auto: Nubira II
Imie: Paweł
Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 2
Wysłany: 2014-06-02, 14:09 [Nubira II] [Nubira II] Daewoo Nubira II gaśnie po jeździe b
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
mam problem z nubirą objawia się następująco:
jadąc z dowolną prędkością na gazie lub benzynie rozpoczynam hamowanie silnikiem niezależnie czy przyhamuje go hamulcem czy nie po chwili pojawia się kontrolka "check engine" i od momentu gdy się zapali mogę jechać przyśpieszać wszystko nadal wygląda że gra ale moment wciśnięcia sprzęgła powoduje że obroty lecą na łeb na szyje i gaśnie ( bardzo rzadko zdarzy się że w ostatniej chwili się uratuje i wróci do symbolicznego 1000obrotów) przy czym zaznaczę że hamując silnikiem np na zjeździe z autostrady gdy hamowanie silnikiem trwa dłużej przy przyśpieszeniu unosi się ogromna chmura niebieskiego dymu.
Podejrzewam że silnik odcina zasilanie świec gdy nie przyśpieszam całkiem ale paliwo jest pompowane może błędnie myślę.
Czynności które mam już za sobą:
sprawdziłem fakt bez komputera błąd wychodzi 53 ale nie bardzo mogę to z przyczyną powiązać przecież działa odpala i na cyk
sprawdziłem wężyki od podciśnienia i wszystkie sprawne.
co dalej?
P.S. dziękuje za pomoc
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2014-06-02, 14:21
a 53 to nie jest czasem kod immobilisera, a nie jakichs podcisnien? Moze gdzies na wtyczkach albo w wiazce masz przerwe i w czasie jazdy wywala błąd.
Jak dymi na niebiesko to generalnie 'cos' przepala - olej albo płyn (albo paliwo).
Chociaz jakby przepalał paliwo to moglby wyskoczyc check sondy z mieszanką za bogatą.
Problem i na benzynie i na lpg? Wtryski w jakim są stanie? Jak pozapiekane, to przy wciskaniu sprzegla mi tez wozidło gasło jak mialem usyfione wtryski. Jaka generacja lpg?
War... war never changes...
KubaDU [Usunięty]
Wysłany: 2014-06-02, 18:03
Błąd 53 to Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera
Gość
Wysłany: 2014-06-02, 19:19
poli2000,
poli2000
Auto: Nubira II
Imie: Paweł
Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 2
Wysłany: 2014-06-03, 09:39
Silnik po wymianie ok pół roku temu wszystko było robione generalnie powinien być sprawny mechanicznie. Oleje, filtry sprzęgło i silnik jednym rzutem były robione.
Gaśnięcie pojawia się zarówno na gazie(sekwencja) jak i benzynie.
błąd 53 jest od imo to wiem ale jest jedyny jaki mi wychodzi co dziwne, czy jest możliwe że komputer samochodu pokazuje tylko obecne błędy na postoju a te które wychodzą podczas jazdy są zapominane po wyłączeniu kluczyka?
Bo ewidentnie jak tylko wyskoczy błąd wiem ze wcisniecie sprzęgła spowoduje zgaśnięcie i podpieranie przygazowaniem nic nie pomoże dopóki na nowo nie zostanie "odpalony" czy to na pycha czy z klucza tak czy inaczej musi zgasnąć aby zapomnieć co go bolało i jedzie normalnie nie dymi nie muli wszystko do czasu hamowania silnikiem
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
mariuszss
Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 323 Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2014-06-03, 17:51
poli2000 czytając po raz kolejny co napisałeś - zakładam, ze nie masz sekwencyjnej instalacji LPG - czy zgadłem?