X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira I] pomoc w zakupie nubiry 1 /2

Autor Wiadomość
Robert1990

Auto: renault modus
Imie: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-12, 00:14   [Nubira I] pomoc w zakupie nubiry 1 /2

Witam serdecznie na wstępie zaznaczę że nubira nie będzie moim pierwszym autem spod znaku kapusty. Mam kilka pytań odnośnie tego modelu jakie są jego najczęstsze bolączki, koszty utrzymania( części eksploatacyjne). Szukam samochodu kombi ze względu na częste wyjazdy za granice słyszałem że silniki dwu litrowe spalają porównywalne ilości paliwa co silnik 1.6 który z tych dwóch silników jest bardziej żywotny i nie przysporzy mi wielu problemów. Ogólnie zastanawiam się nad nubirą 1 lub 2 do wydania mam około 5 tys plus pakiet startowy czym różnią się te 2 modele oprócz stylistyki.Samochód będzie pokonywał około 40tys km rocznie co 2 miesiące 1300 trasy pod obciążeniem. Jaka kwota powinna wystarczyć mi na zadbaną nubirę bez jakiegoś kosmicznego wkładu finansowego.Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam :piwo:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2014-06-12, 15:29   

Posiadam Nubire II. Słyszałem opinie, że główna różnica pomiędzy I a II to ceny w częściach (na korzyść I).
Jeżeli chodzi o II z własnego doświadczenia:
Jak dla mnie problem o którym się dowiedziałem po zakupie to panewki padające w 2.0 (nie wiem czy ten problem dotyczy nubir I, pewnie tak...), tutaj jak ktoś oleje temat to wiadomo jak się skończy...Swapem na C20XE :)

Poza tym cóż...
jak padają to pierdoły które kosztują grosze ale niestety z dostępnością bywa różnie...

Ja akurat trafiłem dość słabo (pakiet startowy wyniósł ok ~3500 zł ;/.+ cena samochodu ok 6500 - forumowy....) także sam widzisz, że można różnie trafić.

2.0 z lpg (II generacji) spala na trasie ok 10 (jazda do 110-120). Miasto ok 13.
Ale jazda aby odmulić kapistę...czyli od 120.... to wtedy 15-17 ;) .

Gdybym miał drugi raz wybierać to chyba 1.6 (brak problemów z panewkami).



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 1005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 18:55   

Robert1990, I ma słabe przednie zawieszenie i mało trwałe.
Z częściami nigdy nie było problemu. Dostępne od ręki. Jak nie w pierwszym to w drugim sklepie.



73!
 
 
 
nie_mlody
Grupa Mazowiecka
Ojciec Dzieciom


Auto: Peugeot 308 SW
Imie: Paweł
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 2289
Skąd: Warszawa / WY
Wysłany: 2014-06-12, 21:59   

gnijące progi i podciągi
oryginalne przewody hamulcowe są stalowe i lubią sobie skorodować - lepiej wymienić na miedź
pompa paliwa - o ile w instalacji nie ma elektrycznej odcinki i chodzi cały czas potrafi się zatrzeć jak masz mało paliwa
jeśli lubisz mieć komfort zapasu mocy pod noga to bierz 2,0 a jeśli zależy Ci na klasycznym odpychaczu - polecam 1,6 moja nuba paliła 10 l pb /13 l LPG w mieście - na trasie nigdy nie miałem możliwości jej sprawdzić

jeśli już szukaj auta z klimą - będzie Ci przyjemniej w długich trasach :D



Jeśli pomogłem - kliknij + Pomógł
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2014-06-12, 22:42   

nie_mlody klima to podstawa :) .
Fakt, że jak kompresor padnie to generuje koszty (u mnie regeneracja 500 zł + napełnienie).

1.6 tak dużo Ci paliło? O_o. czyżbyś jeździł 0-1 ;>

Na szybko (2.0):
Rozrząd ok 350 zł+robocizna
Olej 4.5 litra wchodzi
sprzęgło ok 800 z robocizną (spokój na 200 tys)
Tarcze Mikoda 190 zł za parę na przód
Tył to jakieś śmieszne pieniądze
Klocki TRW ok 100 zł, ATE ok 60
Rdza ok 800 zł za progi :)
Opony Uniroyal Rainsport 3 ok 700 zł (195/55, zalecają niby 50 ale 55 jest o 200-300 zł tańsze)

W sumie jeżeli planujesz robić trasę i nie boisz się panewek to polecę 2.0...przy tej masie "robi" skodę 1.9 tdi 140 koni ;)



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Robert1990

Auto: renault modus
Imie: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-12, 23:08   

to z cenami części nie ma tragedi prawie jak w lanosie
 
 
nie_mlody
Grupa Mazowiecka
Ojciec Dzieciom


Auto: Peugeot 308 SW
Imie: Paweł
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 2289
Skąd: Warszawa / WY
Wysłany: 2014-06-13, 08:57   

michok napisał/a:
Rdza ok 800 zł za progi
ja bym powiedział nawet 1000 + z podciągami



Jeśli pomogłem - kliknij + Pomógł
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1649
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2014-06-13, 08:59   

nie_mlody 800 to po znajomości i nie w wawie ;) .

Jak byłem w zakładzie aby się dopytać to progi właśnie Pan mi wyliczył na 1000 zł + zabezpieczenie podwozia za...kolejny 1000 zł :) .

[ Dodano: 2014-06-13, 09:00 ]
Robert1990 Daewoo to nie Maybach ;)



Nubira II 1.6/2.0 momenty dokręcania:
http://daewooforum.pl/temat81468.html
 
 
Robert1990

Auto: renault modus
Imie: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-13, 13:38   

wiem wiem to będzie moje 4 daewoo :P
 
 
Ozzy
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-13, 14:09   

ja jedynie mogę potwierdzić to co już tutaj było napisane ... przedni zawias naprawde mało trwały :piwo:
 
 
Robert1990

Auto: renault modus
Imie: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-13, 14:13   

w nl są względne drogi więc może trochę wytrzyma
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 14:33   

Co do kosztów napraw - tutaj nie ma się co rozwodzić.
I jak i II to na tyle bliźniacze konstrukcje, że z powodzeniem ten temat można przesunąć zupełnie na drugi plan.
Mechanicznie jest to chyba w 95% to samo. Na tyle co opieram się na katalogu do Nu II - wszystko pasuje :D

Silnik 1.6 vs 2.0 to chyba ciut lepsza ekonomika tego pierwszego, oba na LPG. Fun oczywiście zupełnie inny :)
Lecieliśmy we 2 autostradą 100-110 spalanie 8,3 vs 8,9, w mieście - nie do ocenienia max 10-11 przy trasie przez centrum Warszawy w poprzek :D vs u mnie maks miałem 12,5 przy nieco mniejszym natężeniu ruchu ale z większą ilością start-stop ogólnie to ~11,5

Tutaj kwestią jest bolączka tych aut... zawieszenie - tuleje wahaczy, końcówki stabilizatorów, gumy stabilizatorów, drążki wleczone...
Co do drążków, mam Nubirę I i mój tata również a mamy różne drążki... ja mam ten co montowano w II.
Czyżby to było związane z silnikiem 2.0? podobnie ze sprężynami
W Nu I z silnikiem 1.6 montowano te same co w II, 2.0 - analogicznie. Natomiast tył jest wszędzie taki sam. Amory z przodu, wszystko to samo... ogólnie całego makpersona można przekładać :myśli: :D
Wydech - tylko w zależności od wersji silnikowej i nadwozia (sedan/wagon)

Ogólna różnica to stylistyka - resztę pominąć. No dobra, klimatronik jest w II...
Chłodnice są różne, na pewno klimatyzacji, jak z wody? No i II ma dodatkowy rezonator...

Brać to co się podoba, pakiet startowy rozszerzyć nawet na 2000 złotych :P
Bo w tym wieku, jak nie było robione to może wyjść, sprzęgło, hample, coś w zawieszeniu (tuleje, końcówki czy to drążka kierowniczego, sworzeń wahacza, gumy stabilizatorów włącznie z łącznikami stabilizatorów, tylne drążki wleczone/reakcyjne), zbiornik paliwa, przewody hamulcowe (do tego ręczny przypieczony), mechanizm wybieraka skrzyni... łożyska kół...

Najgorsze jest to, że niektóre problemy można zweryfikować tylko podważając łyżką - więc kanał wskazany.

Wydaje mi się, że najważniejsza kwestia to jednak... blacharka - resztę idzie wymienić :D
 
 
 
Robert1990

Auto: renault modus
Imie: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-13, 14:38   

z pakietem startowym się liczę auto musi byc zrobione na ideał bo nie widzi mi się wydawać euraków na naprawy
 
 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 1005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 18:49   

Robert1990, Oj ciężko używane mieć idealne, chyba ze idealne jak na 15lat



73!
 
 
 
Robert1990

Auto: renault modus
Imie: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-13, 20:42   

Modzel napisał/a:
Robert1990, Oj ciężko używane mieć idealne, chyba ze idealne jak na 15lat

o to mi chodzi
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt